Chlamydia besmetting bij partner

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagelke

Toogplakker
29 jan 2019
99
27
alex the great zei:
Hoezo, baby's komen toch van de ooievaar? Of heb jij wetenschappelijk onderzoek dat bewijst dat ze nooit met een ooievaar gebracht zijn? Dan kun je het niet 100% uitsluiten. Nooit zeggen dat het niet kan!

Ik weet niet of je punt ivm bewijsvoering een grap of niet was, maar ...
Wow, dit is zo'n redenering net als dat 5G Corona veroorzaakt omdat men nooit heeft bewezen dat het niet zo is. Gebaseerd op allesbehalve wetenschappelijke methoden en je eigen buikgevoel als bewijsvoering gebruiken.

Het is niet omdat er geen bewijs is voor het waar zijn van een stelling, dat daarom de stelling automatisch onwaar is. (als je het daar niet mee eens bent, moet je niet spreken over wetenschap maar filosofie)
Gebaseerd op empirische bewijsvoering kan je best stellen dat baby's niet door ooievaars worden gebracht, immers heeft nog nooit iemand een ooievaar gezien die een baby brengt (of heb jij weet van een publicatie ergens ter wereld?). Zélfs een uitzondering zou de stelling niet kunnen ontkrachten. Immers zijn de omstandigheden van de uitzondering daarbij van tel (lees: je kan een baby gedwongen aan een ooievaar binden en hopen dat die ooievaar dan ooit komt aankloppen bij een koppel met kinderwens). In normale omstandigheden kan het dus niet.
Ik heb nog nooit een bowlingbal een ei zien bakken, wil dat dan zeggen dat het wél zou kunnen?

Waar de stelling rond het niet kunnen doorgeven van chlamydia op dode oppervlakten dus op steunt: neen, in normale omstandigheden kan dit niet. Omstandigheden waarmee misschien (?) rekening kan gehouden worden: met je lul roeren op een toilet met tropische temperaturen en vochtige lucht, waarop net 30 chlamydialijders hetzelfde gedaan hebben. Stél dat dit een besmetting zou opleveren én zou kunnen bewezen worden dat die besmetting effectief dan had plaatsgevonden (en niet via seks de dag ervoor), zou dat nog steeds geen bewijs zijn omdat je de omstandigheden uit de context rukt. Laat staan dat zowel de dramaqueen van hierboven én zijn vriendjes hetzelfde zouden hebben meegemaakt. (of waren ze allemaal tegelijk lulletje aan het roeren op die pot?)

Terugkomend op jouw stelling: Om nog maar te zwijgen of ooievaars in staat zijn om een baby te dragen qua gewicht, en of ze dan wel gemakkelijk zouden kunnen vliegen. Of ze zouden weten waar ze moeten leveren zonder adres, ...
Doet me denken aan deze argumentatie trouwens:
(CLASSIC!)

Neen, bovenstaande was géén volledig serieuze reactie :)

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Ik ga er vanuit dat het van Alex de Great een grap is, sarcasme dus.
Dus daarom heb ik niet meer gereageerd.

Leuk dat er twijfel over bestaat. ;)

Ik lig in ieder geval dubbel van het lachenlol: :lol: :lol:

Groet

LD.

Die vandaag weer heerlijk genoten heeft bij V.....😉

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ik denk dat iedereen zijn zegje heeft kunnen doen dus doen we er maar een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven