Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
OM eist celstraffen voor mensenhandel en prostitutie: Chinese vrouwen naar Nederland gehaald
Volgens het artikel hadden de dames een verblijfsvergunning.. en ik zie veel spaanse en italiaanse: altijd werken toegestaan in EU..niet vergunde prostitutie is in de meeste gemeenten wel strafbaar. Geldt ook voor de schaarse NL-dames.
Ik lees dat er vandaag een man uit Veenendaal veroordeeld is tot 1 jaar cel, waarvan 6 maanden voorwaardelijk, voor het terbeschikkingstellen van woon/werkruimte aan 3 illegale prostituees.
hij zegt dat hij alleen maar een vriendin wilde helpen, de rechtbank acht hem schuldig aan mensenhandel en prostitutie.
Een tijdelijke verblijfsvergunning voor drie maanden krijgen alle EU personen.
Dus Chinese dames uit Spanje mogen hier drie maanden komen en verblijven.
Dat wil niet zeggen dat ze sexwerk mogen doen en zeker niet bij iemand in een woonhuis.
Daar heeft zij geen werkvergunning voor en de huiseigenaar geen bordeel vergunning.
Dus beiden krijgen problemen bij controle.
Sexwerk is in Nederland legaal, dat mogen de dames dus doen. Maar dit werk is, net als kroegen bijvoorbeeld, gereguleerd. De illegale bordeelhouder heeft om deze reden meer van Justitie te vrezen dan de dames zelf.
Nee befaap, klopt niet.
Sexwerk in een woonhuis is niet legaal, kijk er de gemeente regelingen maar op na.
Dames mogen legaal sexwerk doen in een plek waar men vergunning heeft.
Niet thuis of bij iemand in een pand/woning zonder deze vergunning.
Bovendien staat in huurovereenkomst ook dat onderhuur en woning beschikbaar stellen
voor bedrijfsdoeleinden niet is toegestaan.
En uiteraard betaalt men ook geen belasting.
@Cerato: je geeft een mooie uitwerking van mijn opmerking. Sexwerk is in nederland legaal, maar je mag het alleen op vergunde locaties uitvoeren (gemeentelijke APV).