Oplichters actief op sites waar sekswerkers kunnen adverteren

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Ik kreeg vandaag deze tekst per SMS.. weet alleen niet zeker welke ad daar achter zit. Heb op meerdere ads gereageerd, waarvan een aantal niet helemaal zuiver leek.. de sms:

Jij hebt een heel groot probleem. Je bent met mijn dames aan het kloten op sexjobs kinky. Ik heb genoeg info over jou, en zal je familie, vrienden en naasten alle gesprekken laten zien. Los dit nu netjes op, dan zal ik alles verwijderen en zal je geen problemen krijgen. Als je het op wilt lossen whatsapp 0686186608. Bij geen reactie pleur ik direct alles online
Deze kreeg ik paar keer en meteen heb ik het geblokkeerd en een screenshot van gemaakt. Ik heb er nooit op gereageerd en raad ik ook niet aan te doen. Ik moest enorm lachen over dit berichten dat ik ontving via sms/WhatsApp.

Misschien iets voor een journalist bijvoorbeeld Kees van der Spek voor een onderzoek. Ik denk dat ze waarschijnlijk om geld gaan vragen.

Ik betaal nooit vooruit en heb het nog nooit gedaan. Ik blokkeer meteen als ze vragen of ik vooruit kan betalen

Laatst bewerkt:

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Ook hebben ze je dan bij de kloten, als je 1 keer betaald vragen ze alleen maar nog meer geld. @Paul1155 Goede actie, blokkeren en niet reageren. Ze gaan enkel af op de vissen die daadwerkelijk bijten.

Het lastige is inderdaad, welke ad is de neppe. Maar goed, als de dame niet reageert, vooruitbetaling vraagt of soms niet eens open doet, is er ook niks verloren want je hebt toch geen plezierbezoekje kunnen brengen en kun je die dames negeren.

Blijft toch altijd wel beetje schrikken als je zo een bericht krijgt alleen moet je jezelf even tot rust brengen en rationeel nadenken. Zeker niet op reageren in elk geval.

Ik reageer over het algemeen niet op ads met maar 3 of 4 van die 'algemene' of vage foto's, ook vooral de jonge oostblok dames lichten je half op. Bij de daad raffelen ze alles af, of je kan nauwelijks doorstoten, mag niet in hun klaar komen.. ineens kosten dingen extra.. pff en dan 150 euro als basis bedrag betalen voor een 'half' uur.

Ook op sexjobs staan er vaak ads in minder populaire kleinere plaatsen, dat is altijd interessant voor iemand die niet te ver wilt reizen en dus extra aanlokkelijk. Deze ads hebben dan ook maar enkele foto's, soms maar 1, weinig tekst etc. of je kan enkel mailen. Altijd even oppassen, een vraag om vooruitbetaling = no go. Ook eerst 'kennis maken' en filmpjes moeten kopen voordat je op date kan = oplichterij.

Nicotje

Toogplakker
13 mrt 2023
48
11
Ik kreeg vandaag deze tekst per SMS.. weet alleen niet zeker welke ad daar achter zit. Heb op meerdere ads gereageerd, waarvan een aantal niet helemaal zuiver leek.. de sms:

Jij hebt een heel groot probleem. Je bent met mijn dames aan het kloten op sexjobs kinky. Ik heb genoeg info over jou, en zal je familie, vrienden en naasten alle gesprekken laten zien. Los dit nu netjes op, dan zal ik alles verwijderen en zal je geen problemen krijgen. Als je het op wilt lossen whatsapp 0686186608. Bij geen reactie pleur ik direct alles online
Welke regio heb je gereageerd als ik vragen mag?

Terug
Naar boven