SOA-Attest

538douche

Ervaringsdeskundige
16 apr 2015
558
245
Cerato zei:
Dat schreef Erasmusmc destijds ook zo vaak, nou, die werd daardoor flink uitgekotst.
Hele discussie over privacy schenden terwijl dat helemaal niet zo was, maar ja, iedereen denkt dat ze de wet beter kennen dan een ander.
Geen echte naam, geen woonadres, geen geboortedatum niks melde hij. Waarop baseerde men dan dat privacy geschonden werd?
En zelf was dame niet bereid tegendeel te bewijzen (lijkt Roosje wel!) En ging ineens met condoom werken en daarna verdwenen uit het circuit.
Hoop dat deze nieuwe soa medewerker hier een beter begrip krijgt en dat men hem serieus neemt.

BeSte Cerato,

Hier een stukje uit de NL grondwet Artikel 10 Privacy.

1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegevens.

Erasmusmc heeft inderdaad geen namen genoemd maar hij plaatste zijn reacties wel in een rubriek waar de naam van Mercedes vermeldt werd en die over Mercedes ging. Hiermee overtrad hij de grondwet zoals beschreven bij punt 3 omdat hij indirect de persoonsnaam heeft genoemd door het plaatsen van zijn reacties in de rubriek van Mercedes.

Toch vond ik het goed wat hij gedaan heeft, ons waarschuwen. Hopelijk wordt zijn opvolger, of misschien is hij het zelf wel onder een andere naam, voorzichtiger met plaatsen van reacties. Dus niet indirect een naam noemen door plaatsing in de rubriek van een betreffend persoon. Bijvoorbeeld een reactie plaatsen in deze rubriek met verwijzing naar b.v. de plaatsnaam, afkomst en leeftijd.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Toch klopt je betoog niet helemaal: Mercedes is niet haar werkelijke naam dus geen schending van privacy.
Bovendien geen achternaam genoemd, zelfs geen letter ervan zoals vaak in de krant: dhr Piet J.
Dus nee, er heeft geen schending plaats gevonden en soms is het ook in belang van het algemeen omdat verspreiding op zijn
zachtst gezegd onwenselijk en misdadig is.
Al met al zal men het wel nooit eens worden over dit soort onderwerpen maar om van zo`n goedwillende persoon aangeschoten
wild te maken vind ik bizar.
Ik ben en blijf blij met de door hem aan mij aangeboden hulp die niet van internet kwam overigens.
Heb de eer gehad om in zijn professionele setting te zijn geweest op zijn uitnodiging, was nodig ook, kon niet per mail.
Zeer uitgebreid en vakkundig onderzoek gedaan en menig arts had het eerder niet gevonden.
Dus mijn krediet zal hij nog lang houden!

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Cerato zei:
Dat schreef Erasmusmc destijds ook zo vaak, nou, die werd daardoor flink uitgekotst.
Hele discussie over privacy schenden terwijl dat helemaal niet zo was, maar ja, iedereen denkt dat ze de wet beter kennen dan een ander.
Geen echte naam, geen woonadres, geen geboortedatum niks melde hij. Waarop baseerde men dan dat privacy geschonden werd?
En zelf was dame niet bereid tegendeel te bewijzen (lijkt Roosje wel!) En ging ineens met condoom werken en daarna verdwenen uit het circuit.
Hoop dat deze nieuwe soa medewerker hier een beter begrip krijgt en dat men he.

M.i. is de privacy geschonden op het moment dat iedereen weet over wie je het hebt. Bovendien kan het er toe leiden dat dames zich helemaal niet meer laten testen als minder goede uitslagen door het ziekenhuispersoneel direct op het forum worden gepletterd. En ik kan me vergissen maar was het niet zo dat een (andere ?) dame hém om bewijs vroeg en dat hij het toen liet afweten/vertrok ?

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ha ha, ja! als je aangeschoten wild bent doet ineens iedereen of je ook klant bent bij hun! pfffff
Nou, daar geloof ik dus niks van. Als iemand integer was dan was hij het en ik ben uitstekend geholpen, nogmaals.
Zo zie je maar weer: alleen bagger over hem en ik weet uit eigen ervaring wel beter.
En dan vind men het gek dat hij de brui eraan geeft? Ik moet er bijna gewoon om lachen als het niet zo ernstig was.
Klets maar wat je wilt, dit forum is hem niet eens waard!

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Cerato zei:
Heb de eer gehad om in zijn professionele setting te zijn geweest op zijn uitnodiging, was nodig ook, kon niet per mail.
Zeer uitgebreid en vakkundig onderzoek gedaan en menig arts had het eerder niet gevonden.
Dus mijn krediet zal hij nog lang houden!

En werd die uitslag ook door hem op het forum medegedeeld ter waarschuwing van de dames die je bezoekt ?

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

ErasmusMC was geen arts (voor zover mijn informatie in deze strekt).
Hij is ook 'actief' geweest op Hookers. Nu niet meer.

Wij = prostitutieteam van Soa Aids Nederland, geven ook voorlichting, advies en een luisterend oor waar nodig op andere websites - Hookers, Kinky, IJsberenforum.
Jullie kunnen ervan uitgaan dat al onze activiteiten professioneel en vertrouwelijk worden uitgevoerd.

Ik word 'gevoed' met kennis, deskundigheid, up-to-date info door de artsen van Soa Aids Nederland. De 'baas'-arts is Professor Jan van Bergen, bijzonder hoogleraar Hiv en Soa in de eerste lijn aan de Faculteit der Geneeskunde van de UvA in Amsterdam (en in het AMC).
Dus wees gerust; ik en wij weten waar we het over hebben.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Voor Cerato maakt het geen verschil want die gozer ErasmusMC is zijn held. En Cerato weet dus beter dan alle andere leden. Zijn eigen worden.
ErasmusMC is iemand die aandacht nodig had en blijkbaar zijn sommige mensen daar zeer gevoelig voor want ze trapte r in.
Als je op een forum iemand als erasmusMC met je eigen gezondheid ging vertrouwen in plaats van een instantie als SOA nederland of je eigen huisarts, zie ik reden voor bezorgdheid. Niet bepaald een slimme aktie.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Nou nou, mijn held! niet overdrijven hoor.
Ik neem het gewoon op voor iemand die mij geholpen heeft (en anderen ook)
Nee, hij was geen praktiserend arts maar wetenschappelijk onderzoeker op het gebied van huid- en geslachtsziekten.
Hij heeft mij in het faculteits gebouw onderzocht en iets vastgesteld dat vervolgens goed behandeld werd omdat hij aan een
arts kon laten zien waar het nu uiteindelijk om ging. Nadat een arts behandeling voorschreef, klachten weg. Chapeau dus!
En ik weet dat hij een ander lid hier ook geholpen had wat ook niemand nog vastgesteld had.
Dus ja, ik ben dank verschuldigd en reageer dus op de hetze achtige berichten.
Maar een held is overdreven hoor. Maar gezien het verloop van alles: mag ik het misschien dan voor hem opnemen?
Zal toch altijd discussiepunt blijven maar ik reageer wel op het door het slijk halen van een goedwillend iemand. Dat mag blijkbaar ook niet, jammer dan.

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Cerato zei:
Nee, hij was geen praktiserend arts maar wetenschappelijk onderzoeker op het gebied van huid- en geslachtsziekten.
Hij heeft mij in het faculteits gebouw onderzocht en iets vastgesteld dat vervolgens goed behandeld werd omdat hij aan een
arts kon laten zien waar het nu uiteindelijk om ging. Nadat een arts behandeling voorschreef, klachten weg. Chapeau dus!
En ik weet dat hij een ander lid hier ook geholpen had wat ook niemand nog vastgesteld had.
Maar een held is overdreven hoor. Maar gezien het verloop van alles: mag ik het misschien dan voor hem opnemen?
Zal toch altijd discussiepunt blijven maar ik reageer wel op het door het slijk halen van een goedwillend iemand. Dat mag blijkbaar ook niet, jammer dan.

Dat soort betrokkenheid en inzet verdient vanzelfsprekend onze grootste waardering. Kwaliteit valt en staat met kennis en een stukje gerichte aandacht, kwaliteiten die lang niet iedereen bezit of kan/wil opbrengen. Daar waardering voor opbrengen (en het voor zo iemand opnemen) lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend en ook nog eens lovenswaardig !

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
enjoyerik zei:
Cerato zei:

Dat soort betrokkenheid en inzet verdient vanzelfsprekend onze grootste waardering. Kwaliteit valt en staat met kennis en een stukje gerichte aandacht, kwaliteiten die lang niet iedereen bezit of kan/wil opbrengen. Daar waardering voor opbrengen (en het voor zo iemand opnemen) lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend en ook nog eens lovenswaardig !

Enjoyerik: dank voor je begrip en steun in deze kwestie.
Het gaat mij inderdaad erom dat een persoon die iemand belangeloos helpt bij een serieus probleem waar men kennelijk niet uitkomt, respect en waardering verdient en geen natrapperij en hetze aannemende berichten. Jij snapt dat gelukkig dus ook.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
samurai zei:
Voor Cerato maakt het geen verschil want die gozer ErasmusMC is zijn held. En Cerato weet dus beter dan alle andere leden. Zijn eigen worden.
ErasmusMC is iemand die aandacht nodig had en blijkbaar zijn sommige mensen daar zeer gevoelig voor want ze trapte r in.
Als je op een forum iemand als erasmusMC met je eigen gezondheid ging vertrouwen in plaats van een instantie als SOA nederland of je eigen huisarts, zie ik reden voor bezorgdheid. Niet bepaald een slimme aktie.

Enjoyrik begrijpt het gelukkig wel en menig ander ook.
Jij denkt en schrijft of jij alles ervan weet maar als je de rest gelezen hebt weet je inmiddels dat Erasmusmc geen fictie was
of flapdrol die alles maar van internet haalde.
Lekker ding en ik zijn goed geholpen door hem, ik zelfs in faculteitsgebouw en ken dus zijn echte identiteit.
Dus kom nu niet weer met je onzin lul verhalen dat hij onzin uitkraamt en dat ik hem een held vind.
Ben gewoon goed geholpen en vind dus dat hij niet zo door het slijk gehaald mag worden.
Heb jij vast geen boodschap aan maar voor mij ben jij op dit forum degene die onzin uitkraamt en maar wat met de meute mee bralt.
Ga je gang maar een aantal mensen hier weet beter, ik spreek voor mijzelf en ben dank verschuldigd.
Dat jij daar problemen mee hebt maakt mij niks uit maar klets geen onzin als je er het fijne niet eens vanaf weet man.

Terug
Naar boven