Bedreigen via whatsapp

m1ichel

Toogplakker
5 aug 2016
137
78
Je kan je telefoon instellen dat alle onbekende nummers direct naar de voicemail gaan.. dat zou je een paar weken kunnen instellen..

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Je bedoelt oproepen op je wandelnummer?

Die op privé neem ik altijd op want het kan ook het ziekenhuis of een politieagent zijn om te melden dat een dierbare een ongeval gehad heeft.
(dat is al eens gebeurd).
En de robocalls krijg ik ook op mijn privé nummer. Wellicht proberen ze hele series nummers of is mijn nummer buitgemaakt bij een hack van een webwinkel. Ook daar zou je bijna een aparte prepaid SIM voor moeten nemen, voor bestellingen bij webshops.

SS_Trunks

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
649
249
Heb 2 simkaarten in mn telefoon en 2 aparte whatsapp accounts. Zo houd ik prive en 'plezier' gescheiden en kunnen die steigers me helemaal niks maken....

vovin_2

Ervaringsdeskundige
5 okt 2020
307
350
Hoop gedoe om niks. Zoals al zo vaak gesteld, ze zoeken naar makkelijke slachtoffers. Reageer je en lijk je bang of toegevelijk? Bingo! Gewoon reageren, blokkeren en ze zoeken de volgende. Net als al die andere duizenden online crimineeltjes. Nigeriaanse prinsen, Microsoft helpdesk, sms'jes van belastingdienst etc etc.

batboy

Snuffelaar
24 mrt 2024
8
5
Dit bericht vandaag gekregen

+31686046540
Luister, Jij hebt een groot probleem! Jij loopt te kloten met mijn hoeren op kinky en sexjobs! Nu heb je met mij te maken Ik ga alles van jou online gooien! En daar blijft het niet bij. Je hebt de verkeerde voor je jonge wees een man en breng je naasten niet in gevaar . Jij krijgt van mijn 1 kans om dit netjes met mij op te lossen Doe je dat niet dan ga jij zien wat voor man ik ben ben ik duidelijk?!!

aangifte gedaan bij de politie

man56

Ervaringsdeskundige
26 jan 2018
337
186
Dat is een standaard tekst. Die heb ik ook een paar keer gekregen. Gewoon het nummer blokkeren en negeren. Ik denk niet dat aangifte doen veel zin heeft.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Deze draad 4 jaar aan de gang. En r komt r niets belangrijk naar voren. Jullie melden iedere keer dat je een SMS hebben ontvangen van deze gast/bende. En dan? Er gebeurt toch niets meer dan alleen het bericht. En de standaard reactie is ook duidelijk "Niet op reageren en blokkeren."

Iedereen hier zou dat inmiddels hebben begrepen. Of het blijft spannend, neem ik aan.
Nu zal wel iemand roepen dat je andere wil informeren en waarschuwen. Nou, dat is al 4 jaar duidelijk hoe het in mekaar zit.

m1ichel

Toogplakker
5 aug 2016
137
78
Het informeren is zeer nuttig, alle telnummers die hier voorbij komen block ik op telefoon en WA. Zo verklein ik de kans op ongewenste belletjes en watsappjes.

Dis vooral doorgaan met melden aub

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Ja hoor, blijf maar nog 4 jaar doorgaan.
Als je het noodzakelijk vind om alle nummers te blokkeren zit je blijkbaar op je algemene nummer in plaats van een aparte prepay voor DVP's. Alles behalve slim.

kuttoerist

Ervaringsdeskundige
22 okt 2017
270
161
Is zeker mogelijk. Als het echt anoniem is, vraagt niemand waarvan en waaraf. Nu als je belgische redlight advertentie met een NL netnummer ziet is dat behalve 'grenswerkers' meestal foute boel. En ik kan me voorstellen dat een dienstverleenster dan ook weet dat als er stront aan de knikker is verder niks kunnen doen. Idem dito met onbekend nummer bellen, wie neemt dat nog op?

vovin_2

Ervaringsdeskundige
5 okt 2020
307
350
@kuttoerist dat is andersom ook vaak zo. Advertenties op NL sites met Belgische nummers leiden ook vaak tot gedoe.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Advertenties leiden altijd tot gedoe.
In het gunstigste geval kun je een keer lekker neuken.
De rest is voor niets rijden, dames die niet op de foto lijken enz.
Ook ervaren wandelaars krijgen daar regelmatig mee te maken.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Helemaal waar GertG maar dat heeft niets met bedreigen via WhatsApp te maken toch?
Daar gaat dit topic eigenlijk wel over.

Terug
Naar boven