Bedreigen via whatsapp

30 aug 2025
215
233
Blokkeren heeft weinig nut, ze gebruiken zoveel nummers, blokkeer je de één, dan
komt er een ander nummer opduiken.
Gewoon deleten, er komt nooit meer reactie als je niet op een bericht reageert.
Blokkeren voegt niets toe want het helpt niet.
Ik ontvang met regelmaat al jaren die berichtjes, ik blokkeer ze en hoor niets meer.
Tot een ander met nieuw bericht het probeert.
Zijn planners/pooiers van die meiden die via hun jouw nummer krijgen, al dan niet
voor wat geld.
Je kan er wel 100 pagina`s aan besteden maar het zal doorgaan omdat er nog altijd mensen zijn die wel betalen.
Dat geld ook voor vooruit betalen/aanbetalen enz.
Trappen ook nog steeds mensen in, gevolg: jij wat geld armer, hun wat geld rijker.

SS_Trunks

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
649
249
Ook oppassen met het sturen van selfies. Stuur een AI foto of pluk er 1 van het internet

Freakingfreak336

Toogplakker
22 okt 2025
32
19
(06) 53 23 06 86
‪+44 7787 458446‬
‪+1 (252) 521‑3437‬ (Arthur in Telegram)
Scam nummers.
Het begon veelbelovend. Ik vroeg om een pijpdate maar ze zat hoog in de boom (150€). Later kwam ze erop terug want dat was allin prijs, dus ik mocht voor 50 afspreken. Wel 25 aanbetaling. Doe ik eigenlijk nooit maar ik kon facecheck doen en had een heel leuk gesprek. Dus dat risico nam ik. Ik een uur in de auto naar Rotterdam, de Violierstraat en daar zou ze me beneden bij het complex oppikken. 10 min voor aankomst geappt en daar kreeg ik reactie op. Daar aangekomen kwam ze niet en kreeg een sms dat ze mantelzorger is en plots naar een dame moest en snel thuis zou zijn. Ze smste mij vanwege geen wifi maar ik kon met mijn prepaid niet terug sms'en dus dat deed ik met mijn gewone tel. Ze kwam vervolgens niet opdagen dus na ruim een uur wachten , weer een uur teruggereden en zei dat ik kwaad was. Toen was de beer los. Via mijn gewone nummer en overboeking kon ze zien wie ik was en dat was het sein voor allerlei bedreigingen , ook via buitenlandse nummers. Ik heb een eigen bedrijf maar had al eerder mijn woonadres verborgen dus dat scheelt. Ze stond op twee sites en die hebben haar eraf gehaald na mijn klacht , ik kreeg de schuld van haar inkomstenderving. Ze liep wel 3k tot 4K mis maar als ik 100 euro betaalde was het goed. Haha wat een giller. En maar schelden . Vond het ook wel komisch. Het was haar stem ook steeds die ik hoorde . Wel jammer want ze was niet lelijk .

KappaPhoenix

Snuffelaar
28 jun 2021
2
0
Het was even geleden maar er is er weer eentje vanonder zijn steen gekropen…
Bekijk bijlage 24321
Deze heb ik vandaag ook binnen gekregen. Op zich niet zo raar, er staat niets in dat niet publiek bekend is (mijn voornaam staat gewoon in WhatsApp). Geblocked en gerapporteerd, was een nummer uit Marokko. Exact zelfde bericht.

Mischien wel eens een 2de sim installeren, goed idee.

bakstenen

Toogplakker
4 okt 2022
45
45
Bijna elke telefoon heeft duo sim tegenwoordig, zou zeker ff een prepaid kaartje kopen, een 2e whatsapp installeren en lekker via dat nr gaan afspreken. en je prive nr gewoon je prive nr houden.

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Staat misschien al ergens beschreven, maar met duo simkaart, installeer gewoon WhatsApp for buseniss en koppel dat aan je tweede nummer. Neem andere naam op WhatsApp. Neem een foto waar je niet herkenbaar op staat, of foto van jou, laat die bewerken door chat gpt ofzo. Kijk je er ergens op als je afspreekt,.maar niet tot jou te herleiden.

jordylove

Ervaringsdeskundige
15 okt 2022
316
424
hoe paranoia kan een mens zijn .. zichzelf zo willen indekken met dubbele simkaarten en alias namen .. pffff . denken jullie nu echt dat die laaggeschoolde geémigreerde pubers een bedreiging vormen ??? ....
Oh jee ! ze gaan al mijn contacten fotos sturen ....ze gaan mijn famillie op de hoogte brengen ... ze zullen me volgen .... bibber bibber !

stuur eens gewoon een antwoord terug ! " ah leuk dat je mij gaat aanbevelen bij al mijn contacten en familie !! , dan zullen ze mij nog meer helpen aan een sexvriendin ! en zelfs eentje die ik niet hoef te betalen ! .. ""

( nog nooit de omgekeerde psychologie in praktijk toegepast waarschijnlijk ?) ... ik al 3X !! .. en raad eens ? niemand heeft mij ooit geconfronteerd met geheime info over mij of mijn prive leven ! ..
leer nu toch eens eindelijk het blufpoker spelletje mee te spelen !!

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Een 2e SIM is ook handig wanneer een dame/booker je (terecht of onterecht) op een zwarte lijst plaatst. Dan haal je een nieuwe kaart en ben je weer van onbesproken gedrag.

lp69

Toogplakker
15 feb 2016
38
16
Grappig, paar van die nummers geappt en gevraagd wat ze kunnen leveren. Geen reactie. Losse flodders dus. Blokken. IQ onder de 80.

Sander101

Toogplakker
4 jan 2024
26
3
Ook een aantal keer gehad. Bel ze maar op. Vaak buitenlandse mannetjes. Niet te vriendelijk wezen en ze blokken je gelijk.

rubbertruck

Toogplakker
19 dec 2019
152
49
Had iets dergelijks met dochter die ineens problemen had
Kwartiertje heen en weer op WhatsApp met vragen over hoe en waarom
Toen maar even gezegd dat ik geen kinderen had
Was redelijk beledigd èn kwaad
Ikzelf volop lachen

flapdrol

Toogplakker
13 feb 2023
154
180
hoe paranoia kan een mens zijn .. zichzelf zo willen indekken met dubbele simkaarten en alias namen .. pffff . denken jullie nu echt dat die laaggeschoolde geémigreerde pubers een bedreiging vormen ??? ...
Waren ze maar geëmigreerd, dan waren we mooi van ze af. Wollah, de meeste van die klojo's zijn juist geïmmigreerd.

loperken

Legende
17 okt 2016
1.795
717
Krijg soms hetzelfde bovenstaande whatsapp.
En altijd van een Nederlands nr.
Ik blokkeer dit nr en verwijder het ook direct.
Ik ga zelf nooit de discussie aan.
Ik begin er niet aan.

superbink71

Snuffelaar
2 mrt 2023
7
4
Ben ook meerdere keren bedreigd en reageer altijd geschrokken en dat ik het graag wil oplossen. Nodig ze dan uit voor een gesprek en dat ik hun contant schadeloos wil stellen. Ze druipen zo af en je hoort er niks meer van.

LekkerWippen

Toogplakker
16 okt 2020
210
78
Als Loperken zegt. Direkt blokkeren, geen enkele discussie of reactie. Ik gebruik aparte telefoon met aparte whatsapp. Zet het ding ook week uit voor geval er andere nummers gebruikt worden (nooit gebeurd maar ben ook maar 2x lastiggevallen)

Fritske1234

Snuffelaar
19 jan 2023
17
7
Helaas dit zelf ook aan het meemaken.
Het vervelende is dat deze dame mijn thuisadres heeft omdat ze hier al 2 keer is geweest.
Als iemand hier een tip voor heeft dan hoor ik het graag!

Terug
Naar boven