De ergste SOA's?

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Gonorroe heb ik meerdere malen opgelopen; vaker als chlamydia. Pijnlijk bij het plassen want een brandend gevoel en veel afscheiding wat ook stinkt en vaak moeten plassen.

Natuurlijk ook wat angst dat een behandeling niet aanslaat ivm resistentie. In dat geval heb je een groot probleem lijkt mij.

HandigeHandyman29

Snuffelaar
28 dec 2021
1
0
Jones zei:
Een aantal jaren geleden een keer een soort schimmel opgelopen. Ik dacht dat het Gonorroe of Chlamydia was. Wel hiertegen een injectie gehad en 2 pilletjes. Was dus achteraf niet nodig. Maar de schimmel ging er ook mee weg. Vrij onschuldig dus allemaal. Is gelukkig het enige geweest.

Is dat niet syfilis? Wat had je dan precies? Ik heb dit namelijk ook ervaren, maar de dokter beweert hoog en laag dat het niks is.

Jones

Ervaringsdeskundige
30 okt 2021
489
353
Nee dat was het niet. Ben op alles getest daarna en geen enkele was positief. Maar ik had wel eigenlijk op voorhand die injectie gekregen en die medicijnen. Na 1 week kon ik al zien dat het weg was. Me voor de zekerheid nog laten testen, maar helemaal niets.

jawolsir

Snuffelaar
16 feb 2022
1
0
Heb ooit last gehad van zweertjes/wondjes. Het ergste was dat dat begon op mijn hand en toen op mijn penis. Ik schrok me helemaal kapot en had geen idee wat dat was. Bij doktor geweest om te testen via urine en bloed, maar alles was negatief. Tot de dag van vandaag weet ik niet wat ik had, maar ik kan je wel zeggen dat het een lelijke litteken heeft achtergelaten op me hand en lul. Ik denk er dan ook elke dag nog aan als ik het weer zie....

Als iemand hier wilt raden wat ik had dan hoor ik dat graag, ben nog steeds benieuwd wat het was.

Kleineworsten

Snuffelaar
16 dec 2021
7
1
jawolsir zei:
Heb ooit last gehad van zweertjes/wondjes. Het ergste was dat dat begon op mijn hand en toen op mijn penis. Ik schrok me helemaal kapot en had geen idee wat dat was. Bij doktor geweest om te testen via urine en bloed, maar alles was negatief. Tot de dag van vandaag weet ik niet wat ik had, maar ik kan je wel zeggen dat het een lelijke litteken heeft achtergelaten op me hand en lul. Ik denk er dan ook elke dag nog aan als ik het weer zie....

Als iemand hier wilt raden wat ik had dan hoor ik dat graag, ben nog steeds benieuwd wat het was.

@handige handyman29

Wat hierboven staat komt meer uit op syfilis. Niet vergeten dat syfilis pas na ruim 3 maanden in de bloed pas gevonden kan worden.

@jawolsir
Eerstvolgende keer als je zweertjes hebt naar de doktor gaan en vragen voor bloedonderzoek. Zo nodig anders doorverwiizen naar ziekenhuis voor verdere onderzoek. Je zal maar net zweertjes op je gezicht krijgen, daarom op tijd aan de bel trekken. Zoek anders evve op syfilis rash en scars misschien kan je daarmee bij doktor aantonen wat je hebt.

Piemel22

Toogplakker
31 mrt 2020
61
15
@jawolsir. U heeft een herpes genitalis besmetting gehad omdat u praat over zweertjes i.p.v één zweer is het overduidelijk. U heeft waarschijnlijk een goede weerstand zodat nu de herpes slapende is, bij een zwakkere weerstand zal ongetwijfeld het ritueel zich herhalen op uw penis minder heftig weliswaar maar er vanaf komen zult u nooit meer. Bij een Syfilis besmetting had u zeker verkleuringen van meerdere lichaamsdelen moeten ontdekken tenzij u er heel snel bij was, maar de Syfilis had de dokter via de antistoffen kunnen aantonen, omdat dit niet het geval is bent u met het herpes virus besmet dit kan alleen worden aan getoond door een kweek direct na de uitbraak ...een paar dagen later kan al negatief als resultaat geven. Sterkte

trailme

Snuffelaar
21 mei 2019
23
11
Straf! In België en Nederland is dit illegaal, dus ik ben benieuwd naar je ervaring als je ze besteld...

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
Ik reeds enkele malen SOA opgelopen, bij hier een hier veelbesproken DVP.
Altijd steevast op consultatie geweest bij mijn huisarts...en maakt daar geen probleem van, blijft altijd discreet.
Wat ik hier totaal niet begrijp, is dat sommigen weten dat ze een SOA hebben, en toch pillen online bestellen.
1) je weet nooit wat er in die pillen zit, en of ze effectief daadwerkelijk helpen.
2) als je een SOA hebt, dan gaat je huisarts je screenen en op meerdere SOA's ( bloedcontrole en urinecontrole ).
Sommige SOA's zijn niet direct zichtbaar en sluimeren soms nog weken en maanden rond in je lichaam voordat deze uitbreken.
Als je SOA hebt of een vermoeden, laat je dan controleren bij je arts...daarvoor zijn ze er !!! SIMPEL TOCH ??

Voormalig lid 35945

Snuffelaar
13 feb 2023
21
9
Sommige zijn bang dat de vrouw erachter komt oid. Maar huisarts mag niet delen met vrouw of vriendin en op de ziektekosten rekening staat ook niet waarvoor de behandeling is.

Timbo

Ervaringsdeskundige
21 aug 2015
551
187
Als II dit lees vraag ik me wel een beetje af waar we mee bezig zijn ...

Heb in 25 jaar eigenlijk nooit iets opgelopen , een keer uitslag van een schimmel en een keer wat wratjes, kennelijk veel geluk gehad . Vraag me wel af waarom sommige meerdere keren wat oplopen en andere niks ?

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Tja, dat is net als een loterij hoor: soms win je nooit wat en soms 2x de hoofdprijs.
Dat weet je dus niet van tevoren, was dat maar waar!
En goede weerstand of niet, een echte infectie, welke dan ook is simpel overdraagbaar
dus die krijg je dan ook gewoon, weerstand top of niet, dat is niet anders.
Daar zullen anderen weer anders over denken maar dat mag hoor.

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
En daarbij zijn er nog steeds werkelijke verschillen die de kansen op besmetting laten oplopen- of juist laten afnemen;

Bijvoorbeeld: DVP heeft een Syfilis-zweer wat dieper in haar vagina. Die klanten met een klein piemeltje die niet zo ver komen- zijn een beetje in het voordeel, deze keer dan in ieder geval.

Maar voor de meeste SOA's geldt dat er 'een kans van een x-aantal %' is op overdracht bij intieme sex.

Zoals je al begrijpt wordt die kans groter wanneer het virus of de bacterie kan 'door dringen' in je slijmvlies of huid. Tijd is dan best een factor. Iemand die in 2 tellen klaarkomt en hem er weer uit trekt, loopt minder kans dan iemand die een uur ligt te wippen.

Ook is de 'kwaliteit of juist het gebrek daaraan' van de huid en slijmvlies best een dingetje. Zo zal een hele gave huid zonder beschadigingen, minder snel geïnfecteerd raken dan een volledig rauwe huid- door veel te veel neuken met te veel wrijving- of zelfs na een beschadiging door veel te veel masturberen.

En natuurlijk is de factor geluk (of zoals je wilt pech) ook nog van invloed. Soms gaat het gewoon mis en soms heb je gewoon geluk.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
ach timbo,
Je immuunsysteem werkt beter dan bij anderen.
Als je ouder wordt kan het minder worden,maar als je verder gezond blijft ,kun je niet worden besmet.
Als soa s besmettelijk waren ,was iedereen op dit forum ziek geweest.En nu even de rode lap pakken.
Ziekte bv kanker is een symptoom van een vervuild lichaam.Omgeving,voeding zijn de oorzaken van ziekte.
Bacterien zijn het gevolg te veel toxines in het lichaam.
Gooi een stuk brood in de tuin en je hebt vogels.De vogels/bacterien zijn een gevolg en geen oorzaak.
Serrato kan dit niet begrijpen,je bijt immers n iet de hand die je voedt

NZC_Addict

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
389
364
Het idee dat ziekten zoals kanker het gevolg kunnen zijn van een vervuild lichaam, waarbij omgeving en voeding als oorzaken worden genoemd, is een populaire opvatting in sommige alternatieve geneeswijzen en holistische gezondheidsbenaderingen. Deze opvatting wordt vaak geassocieerd met detox-diëten en -behandelingen. Het is echter belangrijk op te merken dat de wetenschappelijke gemeenschap over het algemeen geen consensus heeft bereikt over deze theorie.
Kanker is een complexe ziekte die wordt veroorzaakt door genetische en omgevingsfactoren. Wetenschappelijk bewijs wijst op genetische mutaties en andere biologische processen als belangrijke oorzaken van kanker. Blootstelling aan carcinogenen in de omgeving, zoals tabaksrook, straling, chemicaliën en virussen, kan echter het risico op het ontwikkelen van kanker verhogen.
Hoewel een gezonde levensstijl, waaronder een uitgebalanceerd dieet en een schone omgeving, belangrijk is voor het behouden van de algemene gezondheid en het verminderen van het risico op bepaalde ziekten, is het te simplistisch om te beweren dat kanker enkel het gevolg is van een 'vervuild lichaam'. Kanker kan zich ontwikkelen bij mensen die over het algemeen een gezonde levensstijl volgen, terwijl sommige mensen die blootgesteld zijn aan risicofactoren nooit kanker ontwikkelen.
Het is altijd raadzaam om gezond te leven, goed te eten en blootstelling aan schadelijke stoffen te vermijden om het risico op ziekten te verminderen. Echter, het begrijpen van de complexe oorzaken van kanker en andere ziekten vereist een diepgaande studie van genetica, biologie en epidemiologie, en het is belangrijk om medische beslissingen te baseren op wetenschappelijk bewijs en advies van gekwalificeerde gezondheidsprofessionals.

Waarvan akte

Johan321

Legende
8 sep 2020
1.150
1.050
Janus kan alleen maar zijn wappie praat kwijt in de soa rubriek, nog geen enkele recensie over een meid (of vent als hij daar op valt 😉)geschreven…

Hij vindt zijn soa prietpraat duidelijker interessanter dan zelf effectief poesjes volspuiten 🙈🤦🏻‍♂️

raddelider

Toogplakker
3 aug 2023
73
61
Hij vindt zijn soa prietpraat duidelijker interessanter dan zelf effectief poesjes volspuiten 🙈🤦🏻‍♂️
Dus praten over Soa's is prietpraat en het is onbelangrijker dan poesjes vol te spuiten, volgens jou??? Zeer slimme uitspraak met hoog struisvogelgehalte.
Het valt mij op dat degenen met de grootste klep vooraf soms nog de grootste schrikschijters zijn als ze denken dat ze iets opgelopen hebben. Vaak durven ze blijkbaar zelfs niet zomaar naar een arts gaan en komen ze liever hier op een forum om raad vragen.

Terug
Naar boven