Eén of anderhalve week Filipijnen, tips?

Voormalig lid 12955

Snuffelaar
6 jun 2019
21
23
Ik zit erover na te denken om ergens in oktober of begin november een week tot circa anderhalve week naar de Filipijnen te gaan. Voor enkel onze hobby kan ik aardig wat info op deze site vinden maar ik wil juist én een beetje wat van het land zien én dat combineren met de leuke plekken voor onze hobby. Het vrouwelijk én natuurlijk schoon van wat het land te bieden heeft. Binnenlandse vluchten die ik moet nemen zijn geen issue.

Iemand die hier zelf ervaring mee heeft en tips heeft? Of komen de meeste enkel voor onze hobby en vertrekken weer 😉

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Het is een van de landen met de allermooiste natuurlijke gebieden (vooral stranden en eilanden) ter wereld. Hoewel ik ook graag dames bezoek, is dat vooral supplementair als ik naar de Filipijnen ga.

Waar ben je naar op zoek? Rust, avontuur, verkenning? Natuurlijk schoon, historie, cultuur, eten?
In een enkele week tot anderhalve week zal je voornamelijk keuzes moeten maken omdat je niet alles kan doen. Als ik maar 10 dagen zou blijven, zou ik juist zo weinig mogelijk in de echte 'hobby' gebieden zoals Manila, Cebu of Angeles blijven. Ik zou eerder wat contacten maken en een dame meenemen naar Boracay (als je voornamelijk wil rusten in paradijs) of Palawan (prachtig eilandhoppen met El Nido als uitvalsbasis).
Filipijnse dames lenen zich uitstekend voor een GFE door de taal en hun persoonlijkheid.

Voormalig lid 12955

Snuffelaar
6 jun 2019
21
23
Ja goed punt. Ik denk dat het voor mij ook supplementair zal zijn. Heb al aardig wat reiservaringen in ZO Azië opgedaan maar dit zal de eerste keer Filipijnen zijn. En ook al is dit maar een kort tripje ik zou het zonde vinden om alleen maar in de 'hobby' gebieden te blijven plakken en daardoor eigenlijk niet echt iets van het land te zien.

Waar ben ik naar op zoek? Eigenlijk wel een beetje al die facetten die je opnoemt maar als ik denk voor die relatief korte tijd rust, natuurlijk schoon beetje historie en cultuur. Lekker eten is eigenlijk altijd wel een must haha! 😄

Een dame meenemen klinkt best aantrekkelijk eigenlijk. Wat gebruik je dan om (vooraf neem ik aan) die contacten te maken? Heb je daar zelf ook ervaring mee? Dank voor je hulp en tips! 🙏🏽

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
De cultuur en historie zal per gebied best verschillen door de vrij lange koloniale geschiedenis. Over het algemeen hoef je er niet echt te zijn voor musea, maar zal je net toevallig een regionaal festival of feestdag moeten meekrijgen. In Oktober zal dat bijvoorbeeld MassKara Festival in Bacolod zijn. Eerlijk gezegd zou ik er geen uitstap voor maken. Je kan net zo goed een praatje maken met de (vriendelijke) lokale mensen op wat interessantere plekken. Vaak krijg je dan alsnog veel mee van de cultuur en geschiedenis.

Het eten is heel erg subjectief. Als je een typische Nederlander bent die het thuis houdt bij aardappelen zonder spijs, dan zou je het soms best lastig krijgen. Het eten is vrij zwaar, vettig, zoutig en zoet met veel minder balans en groenten dan alle andere landen in de regio. Verwacht geen Thaise cuisine waar je 100 dagen achter elkaar 3x per dag gevarieerd kan eten. Desalniettemin zijn er wel een aantal juweeltjes die je overal kan vinden zoals sisig, adobo of lechon (voornamelijk de Cebu versie).

Wat betreft het meenemen van een dame, is het leggen van contact via een datingsite of app het makkelijkst. Pinalove, DateinAsia, Tinder etc. Het gevaar is dat je vooraf goede chemie hebt, maar dat daar ter plekke weinig van overblijft. Je zou daarom ook je eerste 1 a 2 dagen kunnen gebruiken om wat dames te 'testen' in bars/clubs o.i.d. Eventueel een normale meid versieren kan ook. In die gevallen heb je in ieder geval chemie ter plekke.
Je wil namelijk niet een hele week op een eiland zitten met een meid die je eigenlijk liever kwijt bent. Mocht dat toch gebeuren, kan je haar beter gewoon het volle bedrag geven en laten gaan en een nieuwe meid zoeken.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
De Filipijnen hebben zo ongeveer de slechtste keuken van heel Azië, zo niet de hele wereld 🤢.
Persoonlijk zou ik anderhalve week gaan. Een week is wel erg weinig voor zo'n groot land, en na een lange vliegreis van zo'n 15-16 uur.
En persoonlijk zou ik een dame pas meenemen als ik haar al heel goed ken, en denk dat ik het een week lang 24 uur per dag met haar uit kan houden (en zij met mij). Met de dating sites kun je eigenlijk overal wel meisjes vinden die wat bij willen verdienen, dus voor zo'n korte vakantie zou ik het risico niet nemen.

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Dat is dan weer schromelijk overdreven, tenzij je alleen Thailand, China, India, Indonesië, Japan, Vietnam, Maleisië, Korea en misschien Turkije/Iran/Pakistan/Libanon als Azië beschouwt en de overige 40+ landen uit Azië negeert.
Over de wereld zullen we het maar niet hebben, want dan vrees ik dat je vrij weinig cuisines hebt geprobeerd.. Wij scoren bijvoorbeeld veel slechter over het algemeen, net als de rest van noord-Europa. Maar goed, daarom gaf ik ook aan dat je referentiekader belangrijk is daarbij want smaken verschillen zeker.

Sklaas

Toogplakker
25 mrt 2017
211
320
Ik ken inderdaad niet de gerechten van de hele wereld, maar als ik de Filipijnse keuken vergelijk met die van de diverse Chinese (het zijn er heel wat, en elk weer totaal anders dan de ander), Japanse, Vietnamese, Thaise, Indonesische en Maleisische keuken, dan staat die van de Filipijnse toch wel redelijk onderaan in dit rijtje. Mijn ervaringen heb ik overigens in Hong Kong opgedaan met mijn vaste Filipijnse date. Ze is een domestic worker die om de twee weken op zondag vrij is (dat is schandalig weinig, maar tsja... dat is weer een ander onderwerp), en dan graag eerst uit eten wil voordat we (weer) het bed induiken.

We zijn naar een (volgens haar) authentiek Filipijns restaurant geweest (Junels Restobar, een beetje verstopt pareltje in het Westen van HK Island. Heel rustig en dus niet die superdrukke rokerige Filipino bars in Wan Chai en Jordan). Daar hebben ze (volgens mijn date) de echte originele Filipino keuken, met natuurlijk Filipijnse Lumpia's (waar ze helemaal dol op is, daar kan ze zo twee porties van op... serieus, ik moest twee porties bestellen...), ovengegaarde en gefrituurde varkenspoot, gestoofde ossenstaartjes, pork sisig met rauw ei etc. etc. etc. Op zich helemaal niet verkeerd, maar dat komt doordat ik een makkelijke eter ben en alles wel lekker vind. Dus ook vet en gefrituurd eten gaan er bij mij wel in, en dat is ook nodig als je Filipijns wilt eten. Maar het is wel het soort eten dat je eens in de zoveel tijd moet eten, als je niet in sneltreinvaart zo rond als een tonnetje wilt worden en met dichtgeslibte aderen wilt rondlopen. Het verbaast me daarom ook niet dat Filipina's over het algemeen net iets vaker "love handles" hebben, dan veel van hun andere ZO Aziatische "concurrenten".

Begrijp me niet verkeerd, er is ook heus wel gezonder voedsel te vinden op de menu kaart, en niet elke Filipina heeft love handles, maar het zijn de uitzonderingen op het menu die er wat gezonder uitzien (en ze zagen er eigenlijk ook meer kantonees dan Filipijns uit... mijn date moest er in ieder geval niets van hebben), en Filipina's die skinny zijn, moeten verdomd goed oppassen dat ze niet te enthousiast smikkelen van de favoriete Filipino menu-items... De favoriete fast food keten in de Filipijnen is trouwens Jollibee (ook met vestigingen in de rest van Azië), en één van hun meest favoriete menu items is een bakje slappe spaghetti met mierzoete tomatensaus... Althans... dat maakt ze speciaal t.o.v. de KFC en andere ketens met gefrituurde kip en burgers, en de Filipijnen ziojn er dol op.

Anyway... ik was in ieder geval blij dat ik daarna in het hotel weer lekker kon smikkelen van een lekker Filipina toetje... ;-)

Laatst bewerkt:

Voormalig lid 12955

Snuffelaar
6 jun 2019
21
23
Dank voor de handige tips en insights heren 👍🏼
Dat de Filipijnse keuken niet de diversiteit en rijkheid bevat van sommige andere Zuid Oost Aziatische keukens wist ik maar goed om dat nog eens bevestigd te krijgen. En jouw tips qua gerechten neem ik mee @Dilemma! En die Jollibee ga ik vermijden @Sklaas! 😂

Normaliter zou ik ook meer tijd nemen voor een dergelijke reis maar dat zit er nu agenda technisch even niet in dus dan wordt het anderhalve week of misschien twee weken.

Ik zal eens een kijkje gaan nemen op die dating sites. Goeie tip om inderdaad vooraf ter plekke af te spreken alvorens ik iemand eventueel meeneem. En anders gewoon ter plekke wat 'scoren' als ik op de plaats van bestemming binnen de Filipijnen ben aangekomen.

Hebben jullie tips als je het hebt over anderhalve tot twee weken Filipijnen met lokaal een leuk aanbod (via die dating sites bijvoorbeeld) aan vrouwelijk schoon? Ik zit te denken om dan twee plekken te bezoeken en van daaruit de directe omgeving te verkennen, eventueel met huurauto. Ik ben gewend om zelf rond te rijden in dergelijke landen.

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
En jouw tips qua gerechten neem ik mee @Dilemma! En die Jollibee ga ik vermijden @Sklaas! 😂

Geen dank! En Jollibee zou ik zeker niet vermijden. Het is cultureel gezien juist iets waar Filipino's erg trots op zijn, dus je zou het zeker een keer moeten proberen. De zoete spaghetti, hotdogs, 'steak' en pogingen tot lokale opties zijn inderdaad vooral nostalgisch voor de lokale mensen en hoogstens waard het 1x te proeven voor de ervaring. Maar hun Aloha burger is ongeveer wat je mag verwachten van het niveau net boven McD/BurgerKing en hun gefrituurde kip, peach mango pies en pandan sundaes zijn echt wel lekker hoor. Hou het in ieder geval in gedachten voor het geval je de lokale kost even niet trekt.

Hebben jullie tips als je het hebt over anderhalve tot twee weken Filipijnen met lokaal een leuk aanbod (via die dating sites bijvoorbeeld) aan vrouwelijk schoon? Ik zit te denken om dan twee plekken te bezoeken en van daaruit de directe omgeving te verkennen, eventueel met huurauto. Ik ben gewend om zelf rond te rijden in dergelijke landen.

Mijn tip is om je trip te bouwen rondom een eiland locatie. Als je avontuurlijk bent, kan je bijvoorbeeld Palawan kiezen. Dan vlieg je naar Puerto Princesa vanaf Manila, breng je daar een dag of 2 door (met bezoek aan underground river), daarna kan je naar Sabang en Barton afreizen. Vervolgens in El Nido verblijven voor 4-5 dagen met island hopping tours (alle 4 aan te raden). Dan kan je ook nog afreizen naar Coron met de veerboot en daar een paar dagen blijven voor je terugvliegt naar Manila.

Als je zo een route kiest heb je altijd wel opties via lokale bars en dating apps, maar wees je bewust dat het niet hetzelfde aanbod is als Manila of Angeles. Zowel wat het aantal betreft als wat looks betreft is het allemaal minder. Voor de meeste mensen geen probleem, maar als je kieskeurig bent, misschien wel.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
er is een filippijns restaurant in Den Haag. Probeer dat maar eens en heb je een indruk (zoals mijn favorieten chicken adobo of beef caldereta)
Beef Caldereta is wat mij betreft één van de weinige Filipijnse gerechten die wel te pruimen is. Chicken Adobo gaat wel; ik hou in het algemeen niet zo van zure gerechten.
En wat de Jollibee betreft: ik weet nog goed toen ik de eerste keer in de Filipijnen was, in Cebu City, dat er een arme familie met kinderen zat te bedelen bij de ingang van een winkelcentrum. Ze vroegen of ik eten wilde kopen voor hen.
Ik zei: "OK, what do you like?" Tot mijn verbazing riepen ze in koor:"Jollibee!"
Had toen eigenlijk wel een iets gezondere keuze verwacht dan de Filipijnse variant van McDonald's, maar inmiddels weet ik beter. Er lopen daar niet voor niets zoveel mensen rond met 'Jollibee bellies'.

Sklaas

Toogplakker
25 mrt 2017
211
320
En begrijp me niet verkeerd: het is misschien ook een kwestie van luxe versus armoe. Als je als Westerling niet meer gewend bent aan hongersnood, en juist last hebt van overvloed en overgewicht, dan krijgen calorie-rijke maaltijden vanzelf een wat minder imago (en kunnen die het probleem behoorlijk verergeren). Als je uit een gebied komt, waar armoe (en daardoor waarschijnlijk honger) een reëel probleem is en nog veelvuldig voorkomt, dan wordt het imago van vet en calorierijk eten een stuk positiever ervaren. Het is dan niet verbonden aan overgewicht en ziektes, maar juist aan luze en welvaart. Een dunne buik is dan een teken van mogelijke ondervoeding, en een jollibee-bellie juist van een gezond en welvaren bestaan.

Ik maak zelf thuis ook wel eens comfort spaghetti-tomatensaus-soep, gewoon een pan water, kippenbouillon erin, pasta erin en een forse dosis tomatensaus. Lekker hoor! KFC, idem ditto. Echter... zeker niet te vaak, en hoewel ik het op z'n tijd wel lekker vind, ga ik er niet voor naar een restaurant. Behalve dan met mijn Filipijnse date die daar lekker nat en dronken van wordt... ;-p

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Los daarvan weet ik niet of je graadmeter daarvoor het vragen aan bedelende kinderen moet zijn. Als je hier een groep kinderen iets zou aanbieden, zullen ze denk ik ook niet in koor "zakje worteltjeeees!" roepen.

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
Dit topic geeft me echt de kriebels weer om eea neer te pennen Dank je @AoS 😜. November ga ik zelf weer naar de Filipijnen en hierdoor herbeleef ik de boel weer helemaal.

Ik heb nooit meer mijn reisverslagen afgemaakt maar ben voornemens om ze aan te vullen. Door alles terug te lezen herbeleef je het echt weer.

Heb de lijst van dames nog en wat fotos dus ga de verschillende topics effe updaten. Zullen niet heel uitgebreide verslagen zijn maar wellicht dat je er iets aan hebt en mijn focus was voornamelijk zoveel mogelijk wijven neuken en siteseeing erbij doen.

Heb Angeles, Palawan en Cebu gedaan. En elke locatie geneukt. In November Angeles en Boracay. Subic stond ook op de planning maar denk dat ik die links laat liggen. Op het andere Philipines addict forum lees ik wat tegenvallende berichten door de weeks en dat is nu precies wanneer ik gepland heb om te gaan. Aan de andere kant… je weet nooit.

Sowieso kan ik de opmerkingen van de andere leden plussen.

- Als je mooie plekken wil zien dan idd niet naar Angeles City. Cebu heb ik weinig gezien maar volgens mij kun je dan makkelijk naar Bohol wat weer mooi is begrijp ik. Cebu zelf. Niet veek te beleven. Ben er zeer kort geweest maar gewoon echt een stad.
- Maar overal valt te neuken. Echt overal. Kwaliteit verschilt zoals eerder gezegd. De neukspots zitten echt vol met lekker schoon en de andere plekken wat minder. Maarrrrr wel lekkere amateurs. Datingsapp helpen, Pinalove was de app welke ik gebruikte. Twee echt lekkere dames gepaald in Cebu.
- Eten is echt crap. Is persoonlijk maar gewoon veel frituur enzo. Je kan wel lekker eten maar dat was vaak bij de Thai🤷🏾‍♂️ of duurdere restaurant (voor Filipijnse begrippen)
- Mijn idee was ook een gfe en iemand meenemen naar Palawan. Maar er was er maar 1 waarmee ik dat echt wilde denk ik maar niet gedaan en daarnaast, Echt het is net een snoepwinkel. Zoveel keus. Zelf vond ik het zonde om alleen bij 1 smaak te blijven. Mss tegen het einde van de vakantie omdat ik dan minder risico wilde nemen met een mindere ervaring en ik verlangde naar deze dame. Nog steeds eigenlijk. Zo lief. Ja je hebt ooj mindere ervaringen maar die kick je gewoon weg na je kwakkie geloosd te hebben en dan door naar een back up plan.

Dus de conclusie waar ik op neerkom op basis van je wensen en eisen:

Sws lokale vluchten zijn erg goedkoop. Afhankelijk of je veel vliegtuig in en uit wil kun je je bestemmingen plannen. Ik vind het altijd erg vermoeiend:

- Boracay: Ben ik niet geweest maar ga ik in November naar toe. Mooie stranden etc en wat ik begrijp ook goed vrouwelijk vertier (regio station 2) met wat goede clubs.
- Palawan: Bizar mooie eilanden etc. Vrouwlijk lokaal schoon verwacht amateurs voor een goede prijs maar minder lekker alhoewel dat niet waar hoef te zijn. Je hebt daar een bar met vrouwen en volgens mij is er nu een mega dance center daar. Super handig om vrouwen te regelen.
- tsja.. en zou echt toch Angeles effe doen. Je kan namelijk vanaf luchthaven Clark heel makkelijk en snel op deze bestemmingen vliegen. Op elke eigenlijk wel.
- Wellicht nog vanaf Angeles naar Puerto Galera rijden. Puerto galera wil ik mss in november doen maar weet niet zeker. Ook een beetje een stranden omgeving begrijp ik en wat vrouwelijk vermaak maar zal niet opwegen tegen palawan of boracay. Als ik zo zie kun je vanaf angeles gewoon naar boracay rijden. Wel wat veerbootjes pakken. Mooie trip mss wel! Of van Angeles naar Bohol! Choclat hills bezoeken. Als je een motor pakt!! Laat ik het zo zeggen. Dat zou ik vet vinden om zelf te doen maar….veel te schijterig. Mss met mijn derde trip. Of het uberhaupt kan🤷🏾‍♂️

Succes iig met je keuze en wellicht zien we elkaar wel😜. Ik sta altijd open voor een hookup maar dan moeten we wel op 1 lijn zitten. Privacy is het grootste goed hier zeg ik altijd maar. Zal iig komende dagen mijn verslagen aanvullen. Wellicht heb je er iets aan.

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Voor zover ik weer kan je niet naar Boracay rijden omdat het een autovrij eiland is? Je zal je auto dan moeten parkeren op Caticlan als dichtstbijzijnde locatie. Grappig genoeg heb ik afgelopen jaar ongeveer hetzelfde gedaan als @IYANBYAG en ga ik midden november ook ongeveer dezelfde route plannen als hij dit jaar doet maar dan met een paar dagen Manila omdat ik niet graag meteen weer reis nadat ik ben geland op een locatie.

tjappie

Toogplakker
21 nov 2019
42
65
Ik ga ook van 25 oktober t/m 8 november! Land in Manila en ga in ieder geval 2 dagen later door naar Boracay om te duiken. Maar ik duik ook graag ergens anders in gedurende die periode. Tips/meetups zeker welkom!

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
@Dilemma : Ja nu je het zegt klopt volgens mij! Dus je zult idd ergens moeten parkeren en dan verder op een andere manier. Nog meer avontuur dus😜.

Wel grappig dat we dezelfde routes doen! 🚀. Great Minds Think Alike!!!🤣 maar volgens mij ben jij al vaker geweest. Dit wordt mijn tweede keer en ik vraag me af of het beter gaat worden dan de eerste keer.

Heb je ervaring met Manilla dames? Is het aan te raden? Tot nu toe op basis van alle info vermeden (drukke stad en vrouwen zijn zakelijk en prijs is wat hoger).

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
@tjappie : Duiken is niet mijn ding maar kan mij voorstellen dat het geweldig is om daar te doen. In Palawan zou het super mooi moeten zijn. Ik ben vanaf 6 nov in de Filipijnen en begin steevast in Angeles City voor een paar dagen. Daarna dus mss Subic, Puerto Galera maar dan zeker nog Boracay en weer eindigen in Angeles. Zal al de ervaringen en tips zo goed mogelijk delen

Voormalig lid 12955

Snuffelaar
6 jun 2019
21
23
Damn, da's een shitload aan informatie! 😂 🙏🏽
En dat bedoel ik natuurlijk positief heren!

Even verwerken en kijken hoe ik mijn reis ga indelen. Beetje afhankelijk nog van hoe lang ik natuurlijk echt weg kan. In het slechtste geval is het kort en dan is het wellicht enkel een klein weekje Angeles city, Boracay of Palawan. Beetje genieten van vrouwelijk en natuurlijk schoon en lekker chillen.

@IYANBYAG ik kijk uit naar het lezen van je bijgewerkte verslagen!

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
@Dilemma : Ja nu je het zegt klopt volgens mij! Dus je zult idd ergens moeten parkeren en dan verder op een andere manier. Nog meer avontuur dus😜.

Wel grappig dat we dezelfde routes doen! 🚀. Great Minds Think Alike!!!🤣 maar volgens mij ben jij al vaker geweest. Dit wordt mijn tweede keer en ik vraag me af of het beter gaat worden dan de eerste keer.

Heb je ervaring met Manilla dames? Is het aan te raden? Tot nu toe op basis van alle info vermeden (drukke stad en vrouwen zijn zakelijk en prijs is wat hoger).

Haha ja inderdaad, great minds :p
Ik weet niet of het de 2e keer beter wordt voor je, maar voor mij wel. Je hebt meer houvast en weet de beginnersfouten te voorkomen. De echte spanning is er natuurlijk wel vanaf, maar voor de rest is het alleen maar beter.

Ik ben alle keren (3 keer na Covid) een korte tijd in Manila gebleven voordat ik verder op verkenning ging. Het is wel wat duurder, maar eerlijk gezegd zijn veel van de dames wel echt mooier in het topsegment. De pieken zijn gewoon net wat hoger omdat alle meiden met aspiraties naar Manila gaan, zeker wat betreft de bijklussers/studenten/amateurs/modellen.
Ook is het eigenlijk de enige plek waar je een keer naar een toprestaurant kan gaan of andere 'luxe' ervaringen kan meemaken. Ik weet dat de charme van de Filipijnen ligt in de meiden uit de provincie, maar soms is een luxe avond met een 8.5+/10 met een goede persoonlijkheid wel erg fijn. Zeker omdat je alsnog voor onze begrippen weinig geld uitgeeft.
Als je in BGC of Makati verblijft heb je niet zo veel last van de drukke stad overigens. Het is daar lekker veilig en schoon.

Terug
Naar boven