Enige moderator op het forum!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Ik heb nieuws voor je.
Hoe minder je ingrijpt als moderator hoe groter de kans dat je je werk goed doet.
Er is hier een ex moderator actief die in twaalf jaar één keer heeft ingegrepen.
Het is mij gelukt het als moderator tot een keer in 14 jaar te beperken.

Een goede moderator is onzichtbaar aanwezig, hij of zij grijpt alleen in bij grove schendingen van de forum regels.
Het is niet de taak van een moderator de inhoud van bijdragen te redigeren of postjes te verwijderen die geen inbreuk maken op de forum regels.

De moderatie hier heeft een andere opvatting. So be it.

vovin_2

Ervaringsdeskundige
5 okt 2020
309
354
Kunnen we nu gewoon stoppen met de eeuwige dicussie en betweterij? Mods zijn nodig omdat forumleden zich niet altijd weten te gedragen. Vergelijk met andere fora en mods is ook zinloos. Je moet t er mee doen. En als t je niet bevalt, ga je toch lekker? Of begin je eigen forum en leef je daar uit als mod.

En dank aan de mods die proberen t forum leesbaar en op de rails te houden.

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Beetje kort door de bocht. Er zijn altijd leden die zich niet weten te vragen. Op mezelf betrekken: van mij werd een post verwijders omdat dat prive info bevat over een dame. Zelf niet bij nagedacht, niet handig. Kijk ik even verder staat er bijna precies zo'n post. Er is mij gevraagd of ik misstanden rapporteer en dat doe ik dan en gebeurd niks mee. Wat moet je dan? Kan je wel zeggen dat als het me niet bevalt ik weg moet gaan maar kom op man. Onzin.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Jammer dat we geconfronteerd worden met deze opvatting over moderatie.
Het komt dit forum niet ten goede. De interesse om actief deel te nemen neemt zienderogen af.
Accepteren of vertrekken, meer opties zijn er niet.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Pffffffffffffffffff heren kom op, die nonsens zinnetjes van: Sara heeft nog niet gepoept maar ik ga haar over 3 weken bezoeken. Wegwezen met die onzin dat heeft dit forum niet nodig.

@GertG

Je hoeft niet iedere keer te reageren op een post van de moderator kom op

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Hou het even netjes en on topic dan.
Voor de afwisseling hebben we nu een interactie met de moderator(s) .
Ik ga r vanuit dat ze , hoop ik tenminste, ook aan ons willen "luisteren".

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Laat het bewust nu staan als voorbeeld. Maar hierboven dus een voorbeeld van hoe het niet moet.
Zoals gezegd... hard op de inhoud, zacht op de persoon
DAT is hoe iemand zich hoort te gedragen (imho)

Hieronder weer on topic aub

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Graag hieronder weer on-topic suggesties voor de moderatie.
Persoonlijke aanvallen en/of onbeschoft gedrag is daarbij niet wenselijk ;)

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Dit forum bevindt zich wat de moderatie betreft in drijfzand.
"Hard op de inhoud , zacht op de persoon"
Fout ! Personen laat je ongemoeid. Algemeen geaccepteerd als etiquette voor fora.

Wanneer je als moderator wilt deelnemen aan discussies geef dan je functie als moderator op.
Als deelnemer zit ik niet te wachten op iemand die mijn bijdrage beoordeelt op inhoud of leesbaarheid.
Dit is geen forum meer maar een blog van de moderatoren. Daar heb ik geen belangstelling voor.

Dit is mijn laatste bijdrage tenzij duidelijk is dat NZCforum terugkeert naar algemeen aanvaarde standaard
voor moderatie.

Gegroet!

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Het spreekwoord "Hard op de inhoud, zacht op de persoon" betekent dat discussies op een respectvolle en constructieve manier gevoerd moeten worden. In de context van een forum, en vanuit de rol van de moderator, is dit een richtlijn die aangeeft hoe forumleden met elkaar horen te communiceren.

Hiermee wordt bedoeld dat men stevig en duidelijk mag zijn over ideeën, meningen, en argumenten ("hard op de inhoud"), maar dat dit altijd moet gebeuren met respect en vriendelijkheid naar de persoon achter de mening ("zacht op de persoon"). Kritiek of onenigheid mag dus gericht zijn op het idee of het standpunt, maar niet op de persoon die dat standpunt verdedigt.

**Als moderator** zou ik benadrukken dat:
- Forumleden vrij zijn om meningen te delen en onderling van gedachten te verschillen, maar dat persoonlijke aanvallen, beledigingen, en denigrerende opmerkingen niet worden getolereerd.
- Respectvolle, op inhoud gerichte discussies de norm zijn, en dat leden elkaar ondersteunen in een open dialoog zonder dat iemand zich persoonlijk aangevallen hoeft te voelen.

Zo blijft het forum een veilige plek waar iedereen zich welkom voelt om bij te dragen, en waar discussies bijdragen aan inzicht en begrip zonder persoonlijke conflicten te veroorzaken.

Johan321

Legende
8 sep 2020
1.150
1.050
Jezus wat een gebleit hier, moesten er even enthousiast recensies geschreven worden en ervaringen gedeeld als dat er hier op de mods wordt geleuterd…

Het is gewoon onmogelijk om voor iedereen goed te doen, en om dan te dreigen dat je pleite bent als je je zin niet krijgt 🙄

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Ik heb net mijn favoriete DVP even gebeld, maar die dacht bij 'hard op de inhoud, zacht op de persoon ' aan een 'lekkere echt harde l*l in haar kletsnatte grotje, van een man met een lief karakter' .

Ze is Roemeense en spreekt best goed Nederlands :). Nou ja.... toch net nog niet goed genoeg blijkt dan weer ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven