Forumleden privacy

Barth

Ervaringsdeskundige
21 aug 2015
567
160
Ik wil even mijn onbezorgdheid melden over de privacy op het forum.
Sommige leden kunnen geen pm sturen, wellicht omdat ze nog geen of te weinig hebben neergepend hier op het forum.
Maar ze kunnen wel naar het profiel kijken van de leden en hen hierover een email sturen.
Ik krijg bv zo emails aan maar kan me niet herinneren dat ik iets heb goedgekeurd dat onze e-mail adressen zo vlot toegankelijk zijn.
Zelf gebruik ik gelukkig een email alias wat mijn echte identiteit verbergt, maar snel even op wat leden profielen klikken leert me dat er heel wat leden op dit forum hun echte naam en email adres gebruiken.
Gezien de aard van het forum baart me dit ernstige zorgen. Ik kan ook nergens een optie vinden op mijn profiel om het email adres te verbergen voor andere forumleden.

A

Anonymous

Guest
Beste Barth,

Je kunt je email uitzetten en je interne pm aanzetten.

Klik rechtsboven op je naam en kies 'gebruikerspaneel' en dan tabblad "forumvoorkeuren'. Hier vink je email op nee en ja op PM. Klik tenslotte op Verstuur onderin.

Succes!

Barth

Ervaringsdeskundige
21 aug 2015
567
160
Bedankt voor de tip, dat wist ik niet maar ben niet alleen vermoed ik. Heb het nu afgevinkt

A

Anonymous

Guest
Daar heb je zeker gelijk in. Wellicht zullen de forumtechnici hier iets op bedenken in de toekomst, wie weet!

Barth

Ervaringsdeskundige
21 aug 2015
567
160
Thx voor de tip. Er zijn inderdaad tal van aanbieders met tijdelijke adressen, zelf gebruik ik gewoon een alias waar mn naam helemaal niet in voorkomt.
Ik wilde vnl dit ook even aanhalen omdat er heel wat profielen zijn waar blijkbaar wel duidelijk hun echte naam gebruikt wordt. Je weet nooit wat iemand met slechte bedoelingen daarmee kan aanrichten

Figo001

Toogplakker
12 dec 2015
44
8
Beste,
Ik heb op forum eens negatieve reactie gegeven. Nu opeens krijg ik email van persoon die deze dame aanbied. Meld hierbij dat hij mijn adres heeft van deze site. Dit geeft wel geen leuk gevoel

guy6

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
363
17
Beste Figo001, ik zie dat uw Email adres zichtbaar is. Misschien een goed idee om dit te wijzigen, ga naar "Gebruikerspaneel"/"Foruminstellingen".

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Figo001 zei:
Beste,
Ik heb op forum eens negatieve reactie gegeven. Nu opeens krijg ik email van persoon die deze dame aanbied. Meld hierbij dat hij mijn adres heeft van deze site. Dit geeft wel geen leuk gevoel

Gewoon uitnodigen of hij langs wil komen die Pipo,

A

Anonymous

Guest
Dit is het grote boze internet, alles wat je er op zet zal een respons krijgen. Kun je daar niet tegen, dan is teletekst een veilig alternatief. Gebruik dus aliassen en aparte mailadressen. Je moet jezelf dus beschermen en niet dit verwachten van een ander.

man56

Ervaringsdeskundige
26 jan 2018
337
186
Klopt. gewoon een "nep" email adres nemen en een aparte, ongeregistreerde smartphone.

bigpapa

Ervaringsdeskundige
1 jun 2021
431
80
Barth zei:
Bedankt voor de tip, dat wist ik niet maar ben niet alleen vermoed ik. Heb het nu afgevinkt

De moderator kan het standaard op nee zetten, de meesten leden weten dat niet dat het dus mogelijk is

Terug
Naar boven