Help heb ik een Soa?

A

Anonymous

Guest
Ik heb 3,5 week geleden in een massagesalon een onveilig contact gehad (nzc+pzc) met een masseuse. Een paar dagen geleden, 3 weken daarna dus, kreeg ik eerst last van een soort kou op de blaas, vaak moeten plassen, en nu, twee dagen later, heb ik last van lichte jeuk op de eikel en een licht geïrriteerd gevoel. Geen brandend gevoel bij plassen en ook niets te zien. Maar maak me nu natuurlijk veel zorgen. Iemand een idee of dit op een SOA wijst of niet?

underkoffer

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
490
54
Sorry, ik kan het niet laten.
¾ jaar lid hier, nooit iets geschreven, zelfs niet over zijn date van 3 weken geleden.
En nu is er misschien 'n probleem, zijn wij dan ineens wel goed

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
underkoffer zei:
Sorry, ik kan het niet laten.
¾ jaar lid hier, nooit iets geschreven, zelfs niet over zijn date van 3 weken geleden.
En nu is er misschien 'n probleem, zijn wij dan ineens wel goed

Ja dat bedoel ik nou ook, wel de lusten ontvangen en de lasten bij ons neer leggen....
Zou zeggen, zoek het lekker uit bij de dokter. :evil:

cedric78

Ervaringsdeskundige
19 mei 2015
332
7
Bij twijfel ga naar de huisarts en laat je testen. Het hoeft niet noodzakelijk een SOA te zijn, maar dan ben je zeker en besmet je de rest niet :oops:

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Hoe dan ook, er is wat mis wat niet vanzelf overgaat.
Wil je wachten tot het velletje van je eikel eraf valt? Gewoon naar een huisarts gaan, die zien dit zo vaak en kijken echt niet op van jouw pikkie.

En als je getrouwd bent, wat ik niet hoop voor je, mag je dat ook aan vrouwlief even uitleggen.
Want het lijkt mij vrij asociaal om je echtgenote op te zadelen met een infectie.
En een schimmeltje kun je zomaar oplopen, je hoeft niet meteen te vertellen dat je naar de hoeren bent geweest.

Bloopers-1876

Toogplakker
25 jul 2015
103
16
Volgens mij niks aan de hand hoor.
Maar als je het aan vrouwlief verteld dan heb je wel een probleem.....

king007

Ervaringsdeskundige
3 dec 2015
286
14
En dan hopen dat de vrouw niet te weten komt welke medicatie je neemt :oops:

errorfault404

Snuffelaar
12 nov 2018
23
1
Edit CWP

AUB geen verwijzingen (weggehaald hier) naar welke dame je ben geweest als je niet zeker weet of je een SOA heb, of misschien te hard heb liggen neuken, ...
Alleen maar onrust, en zoals blijkt uit je posting weet je pas over 6 weken of je werkelijk een soa heb.

Lijkt het alsof ik last heb van een tinteling aan mijn jonkheer
Aan het toompje zowat (sorry heb ff opgezocht wat de locatie was :p)

Heel gevoelig als je eraan komt
Maar doet geen pijn en verder zeer af en toe een steek die ik krijg
Ik vind die symptomen niet ergens onmiddellijk op internet en vroeg me dus af of er iemand is die hier ditzelfde meegemaakt heeft

Een soa attest kan pas na 6weken las ik en voor 1 bepaalde zelfs pas na 3 maanden

Dus ik panikeer in volle paniek want zelfs mijn vriendin doe ik niet nzc

:eek: :eek: :eek:

Zit het gewoon in het hoofd of?

(als topic fout staat meld dit dan gerust ;))

PrinceCharming

Toogplakker
23 mei 2016
111
46
Nou, het kan natuurlijk van alles en nog wat zijn, valt er iets te zijn aan je penis? Uitslag, roodheid, schilfering, afscheiding uit de plasbuis, jeuk?
Die testen dat is natuurlijk als je geen klachten hebt, als je klachten hebt kan je je direkt laten testen bij voorbeeld als er afscheiding uit je plasbuis komt kan je direkt gaan voor een test. Er zijn ook een aantal zaken waar je met testen ook niet verder zal geraken zoals hpv en soms herpes.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Errorfault

Posting aangepast, aub alleen SOA melden als er werkelijk een SOA is. Alleen maar gedoe om niets. Als er over 6 weken echt een SOA blijkt te zijn horen we wel weer.

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Heb vorige week een soa test laten uitvoeren. Nu belt de assistente mij van dokter dat ik afspraak moet maken wegens bloedonderzoek. Ze kon niet zeggen wat, maar de afspraak is maar binnen 10 dagen...

Nu maak ik me natuurlijk heel veel zorgen, maar zo nog 10 dagen rondlopen in ongewisse...

Stel dat men soa als hiv zou vaststellen, zou men dan niet veel sneller afspraak maken?

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Dgludo hoop dat het om een fout gaat in het lab. We hebben hier toch een lid ggd die een en ander kan ophelderen. Voor jou kan ik aanvullen dat er een trend is van oplopende wachttijden. Denk dat dit een gemis is van onze hedendaagse politieke invulling voor de sexuele gezondheidszorg.

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
@dgludo Ik heb er niet alle verstand van maar volgens mij kan HIV alleen geconstateerd worden na een bloedonderzoek. Dus als je een afspraak moet maken voor een bloedonderzoek zal er op dit moment geen sprake zijn van HIV.

Hooked

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Het is net naar aanleiding van de resultaten van een bloed- en urineonderzoek van vorige week dat ik afspraak diende te maken. Bloed en urineonderzoek was aangevraagd door mij, net omwille van onderzoek op soa's. Dus vandaar mijn ongerustheid.

Biggie

Toogplakker
13 mrt 2017
68
6
Als je positief op hiv had getest, hadden ze dat wel meteen gezegd. En in iedergeval gezegd dat je absoluut geen onveilige seks meer mag hebben. Dit laatste hadden ze sowieso gezegd, als je positief had getest op welke soa dan ook. Zelfs chamydia.

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Dat lijkt mij ook logisch.

Je kunt het beste van je afzetten. Het heeft geen zin om er over na te denken want dan maak je jezelf alleen maar gek terwijl je nergens invloed op hebt. Gewoon wat afleiding zoeken en dan zijn die 10 dagen zo voorbij.

Hooked

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
De test was speciaal aangevraagd voor soa's te onderzoeken. Ondertussen weet ik iets meer, maar nog altijd te weinig. Ze hebben "iets" gevonden in de urine. Dokter zei dat het niet dringend is. Wat ze gevonden hebben, weet ik dus nog niet.

Via urine zoekt men naar chlamydia en gonorroe. Welke is niet dringend te behandelen?

Terug
Naar boven