Hepatitis B : Zijn jullie gevaccineerd?

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
Er is een actie gaande om DVP's gratis te vaccineren. Dat heb ik al jaren geleden gedaan en ik neem aan dat dit ook geldt voor de andere liefhebbers van ZC, zowel FZC als NZC.
Een medewandelaar, die alles MC doet maar wel is gevaccineerd, stelde dat dit een schromelijke overschatting van de leden van dit forum zou zijn.
Is dat zo? Zijn er die niet zijn gevaccineerd?

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Al jaren geleden de vaccinatie gehad, mijn werkgever had dat verplicht gesteld vanwege onze reizen reizen naar risicolanden.
Ik weet nog dat ik 3 prikken heb gehad met tussenpozen van enkele maanden. Mijn vaccinatie zou dus levenslang zijn voor deze aandoening.

nestorix

Toogplakker
7 apr 2015
201
7
2 jaar geleden ben ik op aanrader van mijn huisarts ook gevaccineerd, idd 3 prikken en een bloedtestje

Krefelder

Toogplakker
26 sep 2016
43
1
Ik ben gevaccineerd. Jaren geleden, toen ik nog in Amsterdam woonde, werd hepatitis B vaccinatie daar door de GGD aan mij aangeboden.
Ik viel in de doelgroep, omdat ik regelmatig sex had met Transen (toen nog safe overigens).
Daar heb ik destijds maar gebruik van gemaakt. Het waren inderdaad drie injectie en een bloedafname ter controle. Toen is mij verteld dat ik levenslang immuun zou zijn.
Later heb ik (vanwege reizen) ook nog een hepatitis A vaccinatie gehad. Lijkt me ook een aanrader, met name als je van rimmen houdt.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Het is inderdaad handig om als klant van een prostituee jezelf te laten vaccineren.
Hepatitis B is een ernstige soa, maar onnodig om hem op te lopen.
Lees er meer over: Onveilige seks gehad? Misschien heb je hepatitis B.

Vroeger kon je als klant van een prostituee gratis een vaccinatie laten doen, maar dat is vanwege bezuinigingen niet meer zo.
Na drie prikken - met tussenpozen - ben je levenslang beschermd.

In Nederland is vaccinatie tegen hepatitis B gratis voor prostituees. Het aanbod is wijd verspreid; GGD's vaccineren op locatie en een vaccinatie kan de eerste keer gehaald worden in bijvoorbeeld Haarlem en de tweede en derde keer bijvoorbeeld in Amsterdam en Doetinchem.
Het verloop van vrouwen/mannen/transen in de prostitutie is groot. Je kunt er daarom niet vanuit gaan dat alle prostituees werkzaam in Nederland (België, Duitsland) volledig gevaccineerd zijn - ondanks de inspanningen middels bijvoorbeeld de huidige campagne.

Veilige seks of seks op z'n veiligst is niet alleen de verantwoordelijkheid van de prostituee.
Ook de klant is hiervoor verantwoordelijk.
Dus, als je als klant zo min mogelijk risico wilt lopen op hepatitis B dan is er - naast het advies dat niet genoemd mag worden :( ... - het advies om je te laten vaccineren.
De kosten zijn rond de 130 euro (give or take a few).

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
Opvallend dat er geen enkele reactie is van een niet-gevaccineerde. Het zou interessant zijn om daarvan de motivatie te weten.

doornroosje

Toogplakker
7 apr 2015
198
43
Ik ben niet gevaccineerd en ik ga er van uit dat de meeste forumleden dat niet zijn. Maar deze zullen dat hier niet expliciet melden.

A

Anonymous

Guest
Ik zou wel willen zeggen dat ik gevaccineerd ben, maar ik zit pas aan 2e inspuiting. :D :D

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
doornroosje zei:
Ik ben niet gevaccineerd en ik ga er van uit dat de meeste forumleden dat niet zijn. Maar deze zullen dat hier niet expliciet melden.

De voor de hand liggende vraag: Waarom niet?

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Ik denk dat het antwoord op die vraag heel simpel is, je moet dan toegeven dat je een hoerenloper bent. Ik kan me levendig voorstellen dat het voor de meeste mannen toch een drempel is om met deze boodschap naar je huisarts te gaan om een vaccinatie.

Niet zo raar ook, de meeste mannen met onze hobby zijn netjes getrouwd en moeders de vrouw thuis weet niets van hun hobby...

538douche

Ervaringsdeskundige
16 apr 2015
558
245
Je kunt ook zeggen dat je een inenting wil ivm vakantie.
In de gebieden midden en zuid Amerika, heel Afrika, heel Azië, Oostblok landen en Rusland wordt een Hepatitis B vaccinatie geadviseerd als je daar voor langere tijd of aantal keren per jaar gaat verblijven.

Ik heb hem via mijn werk gekregen toen ik een aantal maanden is Indonesië, Thailand, Philippijnen en Pakistan moest zijn.

Voormalig lid 876

Ervaringsdeskundige
6 jun 2015
277
66
Ik vraag gewoon aan mijn huisarts, zij is zelfs een vrouw maar vindt het geen probleem dat ik vraag om test op Soa's. Vorig jaar bloed laten trekken en was negatief qua resultaat dus ben goed.

Trouwens een huisdokter heeft zijn/ haar medisch beroepsgeheim en moet je helpen bij een vraag naar vaccinatie of test van bloed en urine.

Peterke

Toogplakker
6 apr 2015
69
17
Ik heb me jaren geleden toch ook laten vaccineren hoor. Beter voorkomen. En inderdaad , ook in het vooruitzicht van eventuele reizen naar Azië.

31 aug 2016
1.194
112
Blijkbaar diegene die in Nederland van de dienstplicht hebben mogen genieten . :lol:
Hebben allemaal de STEREOPRIK gehad .
Daar zat blijkbaar hepatitis A/B ook bij in.

Maar daarbij heb ik bij de ggd ook een kuur van 3 prikken

Johan

Toogplakker
20 apr 2015
49
0
lekkerlikkenlassie zei:
Blijkbaar diegene die in Nederland van de dienstplicht hebben mogen genieten . :lol:
Hebben allemaal de STEREOPRIK gehad .
Daar zat blijkbaar hepatitis A/B ook bij in.

Maar daarbij heb ik bij de ggd ook een kuur van 3 prikken

U bent niet de enige. Ik ben op exact dezelfde manier ingeënt. :) En ook later na een actie van de GGD in Amsterdam mijn drie prikken gehaald. Als ik me goed herinner, zat er ruim een half jaar tussen de eerste en de laatste prik.

Peterke

Toogplakker
6 apr 2015
69
17
Maar om 100% zeker te zijn, moet men na de vaccinaties terug een bloedonderzoek laten doen. Want blijkbaar bij ongeveer 10% blijkt de vaccinatie niet aan te slaan. Dit toch volgens mijn arts.

Terug
Naar boven