HIV en bare gangbangs

Biwam

Toogplakker
24 dec 2024
32
63
Prep werkt alleen als je die zooi je hele leven blijft innemen !
Om voor 3 of 4 uur neukfestijn je hele leven onnodige medicatie te gaan nemen .
Je moet het maar willen en zeker buiten de voorschriften van de dokters om !
Maar als je dus prep buiten je dokter om gebruik staat dat niet in je dossiers waardoor er bij 1 noodsituatie door nieuw verstrekte medicatie een onverwachte reactie ontstaat .
Dat is niet waar. Je kunt prep in de dagen om het feestje heen nemen. Paar dagen ervoor en een paar dagen erna.

VelvetThunder

Ervaringsdeskundige
28 mei 2024
513
829
Inderdaad. Voor mannen: 2 pillen 2 uur voor het feestje, nog een pil 24 uur later en nog één weer 24 uur later.

Voor vrouwen: doorlopend, 1 pil per dag te beginnen 48 uur voor het feestje, elke dag op hetzelfde uur weer, tot 48 uur na het feestje.

Wie veel feestjes doet, neemt de pillen dus zowat dagelijks, tot 48 uur na het laatste feestje als je bijvoorbeeld een pauze inlast.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Prep werkt alleen als je die zooi je hele leven blijft innemen !
Om voor 3 of 4 uur neukfestijn je hele leven onnodige medicatie te gaan nemen .
Het is al weersproken, ook door velvetthunder hierboven.
Maar het is dus hoogstens je hele zonder-condoom-ondneukende deel van je leven. Om te voorkomen dat je echt tot aan het graf HIV medicatie moet slikken omdat je echt hiv hebt opgelopen.
Ik vond de keuze makkelijk, inderdaad kun je als je even een periode niet 2 keer per week nzc neukt, -of alleen met (gegarandeerd) hiv vrije of prep gebruikende personen- ook nog periodes overslaan (zie vvt's uitleg). Wel bijhouden dan! Voordeel van dagelijks is dat je veel minder snel fouten maakt. En als je toch een keer een dag vergeet en dan net onveilig nzc neukt is het risico toch kleiner omdat het gehalte in je bloed niet meteen helemaal inzakt.

Laatst bewerkt:

GeileJens

Toogplakker
30 aug 2019
133
55
Het aantal HIV besmettingen is gestegen... dus ik begrijp die vraag wel. Vooral omdat er nu ook anaal wordt bare geneukt... en dan is het risico juist héél hoog. Snap nog altijd niet waarom mannen graag in een kont van een dame neuken....
Ik wil je dat wel een keertje uitleggen, hoor :ROFLMAO:

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Ik zit nu aan de PrEP met de eerste 30 dagen erop zitten. Neem het dagelijks. Nieuwe tests gedaan en prima waarden en de volgende 180 pillen gekregen.

Alles geregeld prima geregeld via het ZiZ. https://ziz.nl/

Ik slik liever PrEP dagelijks dan een hiv besmetting. Herpes, chlamydia, Gonorroe en Syfilis, zijn erg vervelend maar prima te behandelen.

Hobby s mogen geld kosten... Ik zie het ook als mijn oude rally rij dagen... Je hebt een helm op, rol beugels en toch heb je af en toe schade.... Dan ben je aan de beurt.. hoort erbij... maar meestal haal je de finish zonder al teveel problemen.

Benny de Beuker

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
364
451
@Trogdor Grotendeels eens met je post.

Misschien alleen niet wat één ding betreft: Zou je de door jou beweerde behandeling tegen herpes hier willen delen?

Wordt vast een aantal leden hier blij van :rolleyes:

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Tegen herpes genitalis is geen behandeling die het probleem oplost.
Wel behandeling die het proces bij erge opvlamming kan verminderen en de duur ervan kan verkorten.
Die behandeling bestaat al jaren maar kent ook de nodige bijwerkingen, wordt alleen gedaan bij heftige
symptomen die je goed ziek maken en dus dan heb je er wat aan.
Ernstige ziekte wordt dan behandeld met antivirale middelen via infuus, daarna via tabletten.
Als het zeker bij eerste optreden heftig is maar niet ernstig dan kan huisarts ook meteen tabletten voorschrijven.
Meestal blijft het bij blaasjes, uitslag en pijn/jeuk, dan geen antivirale middelen nemen, overkill en erger dan de kwaal.
Heb je alleen de bekende blaasjes en wat pijn/jeuk, dan zal je er weinig aan hebben, dan is de boel deppen met
betadine oplossing goed om te doen, het droogt de blaasjes uit waardoor ze niet open barsten en de pijn
en jeuk wat minder wordt.

bare sletje MV

Ervaringsdeskundige
5 jun 2024
272
475
Tegen herpes genitalis is geen behandeling die het probleem oplost.
Wel behandeling die het proces bij erge opvlamming kan verminderen en de duur ervan kan verkorten.
Die behandeling bestaat al jaren maar kent ook de nodige bijwerkingen, wordt alleen gedaan bij heftige
symptomen die je goed ziek maken en dus dan heb je er wat aan.
Ernstige ziekte wordt dan behandeld met antivirale middelen via infuus, daarna via tabletten.
Als het zeker bij eerste optreden heftig is maar niet ernstig dan kan huisarts ook meteen tabletten voorschrijven.
Meestal blijft het bij blaasjes, uitslag en pijn/jeuk, dan geen antivirale middelen nemen, overkill en erger dan de kwaal.
Heb je alleen de bekende blaasjes en wat pijn/jeuk, dan zal je er weinig aan hebben, dan is de boel deppen met
betadine oplossing goed om te doen, het droogt de blaasjes uit waardoor ze niet open barsten en de pijn
en jeuk wat minder wordt.
Maar de soa blijft voor altijd aanwezig in je lichaam spijtig genoeg he.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ja, herpes genitalis verdwijnt nooit geheel uit je lichaam, kan vaker terug komen, soms al snel.
Kan ook jaren duren voor het een keer opnieuw de kop op steekt.
Geen fijne aandoening maar er is mee te leven.
Een goede weerstand doet bij dit virus veel goeds, is je weerstand minder dan komt het weer.

bare sletje MV

Ervaringsdeskundige
5 jun 2024
272
475
Ja, herpes genitalis verdwijnt nooit geheel uit je lichaam, kan vaker terug komen, soms al snel.
Kan ook jaren duren voor het een keer opnieuw de kop op steekt.
Geen fijne aandoening maar er is mee te leven.
Een goede weerstand doet bij dit virus veel goeds, is je weerstand minder dan komt het weer.
Ja dat klopt inderdaad wel. Wij nemen PREP uit voorzorg. Maar tegen deze soa vinden ze spijtig genoeg niks

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Nee, er wordt veel onderzoek naar gedaan om een vaccin te ontwikkelen, bij een virus ip mogelijk.
Maar er is wereldwijd weinig animo om dit te financiëren en in tegenstelling tot wat veel mensen denken
werken de grote onderzoeksafdeling van universitaire ziekenhuizen wel internationaal samen maar worden
we niet door pharmaceuten gesponserd of betaald, we willen het wel onafhankelijk houden.
Best gek dat er weinig animo voor is want wereldwijd is herpes genitalis best een groot probleem, veel
mensen hebben het inmiddels en worden er alleen maar meer.
Dat heeft economische gevolgen, mensen worden soms flink ziek en werken dan niet.
Maar goed, het is wat het is en vooralsnog is er niks dat het voorkomt of geneest.
Goed voor je weerstand zorgen blijft beste remedie.

bare sletje MV

Ervaringsdeskundige
5 jun 2024
272
475
Nee, er wordt veel onderzoek naar gedaan om een vaccin te ontwikkelen, bij een virus ip mogelijk.
Maar er is wereldwijd weinig animo om dit te financiëren en in tegenstelling tot wat veel mensen denken
werken de grote onderzoeksafdeling van universitaire ziekenhuizen wel internationaal samen maar worden
we niet door pharmaceuten gesponserd of betaald, we willen het wel onafhankelijk houden.
Best gek dat er weinig animo voor is want wereldwijd is herpes genitalis best een groot probleem, veel
mensen hebben het inmiddels en worden er alleen maar meer.
Dat heeft economische gevolgen, mensen worden soms flink ziek en werken dan niet.
Maar goed, het is wat het is en vooralsnog is er niks dat het voorkomt of geneest.
Goed voor je weerstand zorgen blijft beste remedie.
Leerrijke informatie dankjewel

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
@Trogdor Grotendeels eens met je post.

Misschien alleen niet wat één ding betreft: Zou je de door jou beweerde behandeling tegen herpes hier willen delen?

Wordt vast een aantal leden hier blij van :rolleyes:

Wat hiervoor ook gezegd is. Herpes kan je helaas niet van genezen, het blijft altijd in je systeem zitten. Alleen behandelen bedoelde ik een kuur van valaciclovir mee gecombineerd met zink zalf op de plekjes.

Wat ook eerder gezegd is, goed op je weerstand letten. Het komt vaker terug als je weerstand vermindert is. Denk bijvoorbeeld aan een stressvolle periode of na een heftige AB kuur.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Er zijn meerdere antivirale middelen die kunnen worden ingezet.
(huis)arts zal een middel kiezen, ze geven allen resultaat dus maakt weinig uit welke je neemt of krijgt.
Nogmaals: wordt alleen gegeven bij ernstige klachten en helpt dan wel de symptomen te onderdrukken
maar het geneest de aandoening niet, blijft altijd in je lichaam.
Deze middelen zelf kopen en gebruiken is zeer onverstandig en kan ernstige gevolgen hebben!
Het is beslist geen paracetamolletje!
Soms schrik je best als je leest wat men zelf aan doktert hier, dat gaat een keer fout maar ja, lijkt allemaal
zo onschuldig en makkelijk hè.
Ik snap het niet: wel deze riskante hobby beoefenen en niet de beste oplossing kiezen bij problemen.
Een anoniem bezoek aan een soa kliniek is het beste wat je kan doen en er zijn er genoeg door het land.
Ja, kost geld maar je hobby niet dan? En medicatie zelf bestellen is ook duur en dan maar hopen dat je het
juiste hebt genomen.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Er wordt gereageerd met een angry symbooltje.
Dat is dan waarschijnlijk iemand die wel zelf aan doktert en het er niet mee eens is.
Dat mag en moet je dan ook zelf weten.
Maar ik waarschuw ervoor en dat mag ook neem ik aan?
Heus, we zien soms mensen in het ziekenhuis die op bijna geen antibiotica kuur meer
reageren en die moeten worden opgenomen en krijgen speciale aparte middelen die
alleen per infuus kunnen worden toe gediend en die ook peperduur zijn.
En dat allemaal omdat ze zelf jarenlang hebben lopen kloten met allerlei medicatie
om van hun opgelopen soa af te komen.
Hier lees je het soms ook: men gebruikt nog ciprofloxacilline tegen gonorroe.
Dat middel is inmiddels allang geen goede keuze meer omdat de bacterie inmiddels in
50% van de gevallen resistent tegen dit middel is.
En er zijn wel meer voorbeelden.
Dus kom maar op met je angry symbooltje: ooit zien we elkaar wel in ziekenhuis, al hoop
ik dat niet voor je, de kans is wel groot.

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Je kan klikken op het boze symbool en dan zie je wie het was....

Puur op persoonlijke titel, denk je wat onder de leden/lid wat te hebben laat je testen.
Heb je geen klachten doe 4x per jaar een test.

Medicijnen buiten de gebaande paden kopen is geen oplossing. Ga naar een instelling die je kan helpen. Medisch personeel heeft geheimhoudingsplicht.

Denk aan je eigen gezondheid en dat van de dames en heren die hier allen baat bij hebben. Zo houden we het leuk voor ons allemaal.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Zeker en vast, er gaat nooit wat mis.
Overheid en IT is een uitstekende combinatie.
Net zo veilig als een besnijdenis laten doen door een Japanse zwaardvechter.

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Dan zal het wel in orde zijn denk ik?

Voor mij wel. Ik heb vertrouwen in mijn huisarts, de GGD, ZiZ en de OneDayClinic. In mijn optiek allemaal fantastische instellingen.

Nogmaals, ajb denk je wat onder de leden/lid wat te hebben laat je testen. Ga niet zelf kloten met medicijnen. Niemand wil een resistent virus.

Houd het ook leuk voor ons allemaal. Niemand zit te wachten op een soa.

Terug
Naar boven