HIV en PrEP in Thailand

raetsel

Toogplakker
26 mei 2015
68
63
Over een paar weken ben ik in Thailand,

Ik was eens aan het onderzoeken wat nu de reële prevalentie aan HIV besmetting is onder de dames sexwerkers daar. Je leest de meest verschrikkelijke verhalen, van tot wel 20% van de sexwerkers, hetgeen ik moeilijk te geloven vind. Als je die studies leest, dan blijkt vaak dat die gebaseerd zijn op een reeks discutabele aannamen en extrapolaties. Maar feit is wel, van de totale bevolking in Thailand is bijna 1% besmet (NL 0.2%). Je kan er van uitgaan dat dit onder sexwerkers minstens ook die 1% aantikt, maar waarschijnlijk iets meer. Als je die groep dan opdeelt tussen dames die wel bare gaan en dames die niet bare gaan, laten we zeggen 50/50, dan zit je al snel op 2% van de bare dames. Dat vind ik wel veel. 1 op 50 kans dat ze besmet zijn. Dan is nog steeds de kans laag dat het overgedragen wordt bij normale vaginale sex, maar toch. Beetje onprettig gevoel bij.

Echter nu vond ik uit, in Thailand hebben ze Pulse-clinic, waar je naartoe kunt gaan voor een PrEP kuur. Dus ik denk dat ik dat de eerste dag moet doen. Het schijnt als je op de eerste dag 2 PrEP pillen neemt ruim 2 uur voor de sex, dat je dan al goed beschermd bent. En dan verder alle 24 uur een pil. In die kliniek nemen ze je eerst een HIV en andere SOA testen af, testen ze je nier en leverfunctie, en dan kun je binnen 30 minuten weer buiten staan met een doos PrEP. PrEP is kennelijk, indien goed ingeregeld, veiliger dan een condoom om HIV te voorkomen. Goed ingeregeld betekent normaliter geloof ik wel dat je het al 7 dagen elke dag netjes slikt.

Het enige gevaar van zo'n pil is dan weer wel dat je je wellicht ook zonder remming door een trans in je reet laat neuken. Iets waarvan ik tot op heden altijd nog de tegenwoordigheid van geest voor had gehad om dat niet bare toe te laten. (Puur vanwege het feit dat de overdrachtskans wanneer iemand zijn penis in jouw anus stopt nu eenmaal vele vele malen hoger ligt dan wanneer jij jouw penis in een vagina stopt)

Supersoaker22cm

Snuffelaar
9 nov 2021
5
2
Edit moderatorteam: volledige quote verwijderd.

Ik ga hetzelfde doen in Thailand, Pattaya. Dankjewel voor de pulse clinic tip. Hoeveel kost dat daar?

Laatst bewerkt door een moderator:

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
@Supersoaker22cm
Rond de 2000bath heb ik er nog gekocht.
Probleem daar is, ik ben nooit volledig overtuigd van de echtheid van het product.
Je weet maar nooit. Maar hier in België is dat moeilijker te verkrijgen. Dusja

bareboy

Ervaringsdeskundige
9 apr 2015
878
364
If you have to start calculating like that... Prep is only 92% reliable by the way.

That's almost a 1 in 10 chance of still being HIV.

Just wear rubber in Thailand.
My wife is a medical professional and personally knows the organization that runs the Pulse clinics. She has no doubt that they only supply the real deal.
As in most STI centers over 85% of the patients are male .And Pulse is no different. I went myself for a test because my wife asked me to have a test before I returned home and she knew about Pulse .I was there before covid hit the world and found that the clinic was really helpful and interesting.
They also supply Prep in different brands though the one that they recommended was a generic.
They insist on an on site sti test that takes a few hours for the results.
So it will typically take 2 same day visits to get your Prep for the first time. After that you can get repeat prescription so I recommend that you stock up as they are relatively cheap in Thailand.
Bareboy

Terug
Naar boven