Hoe betrouwbaar zijn thuis test.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
copy / paste van Thirza soaaids

Uitleg over soa-zelftest aandachtspunten
Ad 1. De meeste soa-testen waarbij je de uitslag zelf thuis afleest zijn niet betrouwbaar. Als de test zegt dat je geen soa hebt, kan het zijn dat je die wel hebt en omgekeerd. Testen waar je niets mee opschiet dus. Koop soa-testen die je moet opsturen naar een laboratorium! Uitzondering zijn sommige hiv-testen. Met name de OraQuick hiv-sneltest, deze is wel betrouwbaar, maar op dit moment officieel nog niet te koop in Nederland.

http://www.soaaids.nl/nl/soas/de-soa-test/soa-zelftest

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Op de gangbang van die Kim uit Alphen wordt er getest op HIV, misschien hebben ze in Duitsland dus wel die tests.
Ik zou er nooit op vertrouwen gewoon regelmatig bij de huisarts of GGD lijkt me verstandiger.
Tis gewoon schijnveiligheid die de dame wordt voor gehouden.

roubaix

Ervaringsdeskundige
6 sep 2015
341
147
Hi,
Maar misschien weerhoudt het mannen die iets hebben opgelopen maar zich niet laten verzorgen of geen pauze inlassen in het nzc, om naar dames of gangbang te gaan waar zelftesten afgenomen worden : heeft op die manier een ontradend effect : kan ook al iets schelen !
Het is altijd beter dan niets !
Groeten,
Roubaix

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Thuis tests zijn zonde van het geld, althans die tests die je meteen uitslag geven.
Het luister heel nauw hoe de test wordt gedaan, onder welke condities, temperatuur, juiste hoeveelheid, morsen enz.
Daarbij: is de test voor jou niet goed, dan zul je alsnog naar de dokter moeten voor herhaling (is het echt niet goed) en voor
de medicatie.
Dan kan je dus net zo goed meteen naar een dokter gaan.
Een thuistest is niet goedkoop ook, dan maar iets meer uitgeven voor test bij arts.
Soms betaalt verzekering iets maar gaat dan eerst van eigen risico af, heb je dus weinig aan.
Deze wijsheden heb ik van vorige site nog, die gaf de hier verguisde Erasmusmc toen.
Gezien zijn goede hulp aan mij destijds geloof ik zeker dat ook hierin hij gelijk heeft.
Ook Thirzisoaaids ziet niet veel in de snelthuis tests las ik dus dat zal dan zeker ook waar zijn, die weet ook genoeg over
dit onderwerp.

Terug
Naar boven