Hoe een nep advertentie te herkennen?

Mukade02

Toogplakker
28 jul 2021
58
28
Beste medewandelaars,

Ik ben zelf nog redelijk nieuw in dit vak. Heb tot nu toe zo een keer of 2 bare geneukt tegen betaling en ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben om een nep advertentie te herkennen.

Van +32 nummers blijf ik weg en zodra er om een vooraf betaling word gevraagd ga ik er niet verder op in.

Ik zoek zelf meestal het advertentie nummer op op het forum en eventueel een andere recensie site. Ook zoek ik een aantal van de foto's in de advertenties op met reverse image search, maar helaas komen uit beide onderzoeken soms niks uit.

Hierdoor weet ik zelf niet of ik een advertentie nu kan vertrouwen of niet en daarom wacht ik meestal maar af tot iemand anders een recensie hier heeft geplaatst, wat ook niet altijd gebeurt.

Hierom vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben om een nepadvertentie te herkennen.

Alvast bedankt!

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Nou ik vind zoals als jij zegt zelf zo 1 of 2 keer bare te hebben geneukt tegen betaling al niet meer geloofwaardig over komen.
1 of 2 keer zou je toch wel moeten weten ook als nieuweling ;) .

Fijne avond,
lD :D

dapsbsc

Toogplakker
9 sep 2022
132
12
Gewoon hier een advertentie posten

Naam - Plaats

En je krijgt vanzelf reacties van mensen die iets meer bedreven zijn in bijvoorbeeld het terug vinden van de foto's die gebruikt worden.

deedydude

Ervaringsdeskundige
8 jun 2020
334
156
Is 'hoerenlopen' nu ook al een vak?

Indien er nog vacatures openstaan wil ik anders wel wat bijverdienen.

Voor de rest... Ervaring, vallen en opstaan en uit jouw en andermans fouten leren, dan komt het wel goed.

Vergeet vooral niet dat Iedereen wel eens een verkeerde keuze maakt, de meesten zelfs meerdere voor ze het leren.
Ook 'ervaringsdeskundigen' en zeker zij die zich 'nooit laten vangen'.

Djingo

Ervaringsdeskundige
31 mei 2015
383
453
Gaandeweg ontwikkel je wel een soort 6e zintuig dat alarmbelletjes doet afgaan bij louche advertenties.
Maar...wat is er volgens jou mis met +32 nummers??

Mukade02

Toogplakker
28 jul 2021
58
28
lekker ding zei:
Nou ik vind zoals als jij zegt zelf zo 1 of 2 keer bare te hebben geneukt tegen betaling al niet meer geloofwaardig over komen.
1 of 2 keer zou je toch wel moeten weten ook als nieuweling ;) .

Fijne avond,
lD :D

Het is meer dat ik even niet meer weet of het nou 2 of 3 was aangezien er bij mij tot nu toe altijd een flinke tijd periode tussen uitstapjes zit.

Mukade02

Toogplakker
28 jul 2021
58
28
Djingo zei:
wat is er volgens jou mis met +32 nummers??

In principe niets mis mee, maar uit eigen ervarint zijn het tot nu toe altijd de +32 nummers die dan uiteindelijk toch voor een voorafbetaling vragen.

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
- Advertenties van (te) mooie en jonge meiden die enkel in het weekend worden geplaatst. Er zijn dan geen moderatoren die de advertenties offline zetten.

- Meiden die alles beweren te doen tegen een veel lagere prijs dan 'de concurrent'.

- Aanbetalingen

- Betalen aan iemand voor de deur van een flat, die je dan vervolgens naar een nep adres sturen.

- Foto's die van internet zijn gejat.

- Foto's die extreem zijn gephotoshopped.

- Meiden die op de kamer plots de helft van de beloften zijn vergeten, of dit 'per ongeluk' hebben beloofd. Wegwezen!

Dit zijn zomaar even de dingen die me als eerste binnen schieten

Djingo

Ervaringsdeskundige
31 mei 2015
383
453
Mukade02 zei:
In principe niets mis mee, maar uit eigen ervarint zijn het tot nu toe altijd de +32 nummers die dan uiteindelijk toch voor een voorafbetaling vragen.

+32 is nochtans gewoon het landsgetal voor België.
Eender welk Belgisch nr word voorafgegaan door +32

peeklak

Toogplakker
21 mrt 2022
199
29
Dus, aan een +32 nummer herken je een oplichtster.

Net zoals men in Antwerpen de mensen herkent, die na 10 mislukte rijexamens nog altijd geen rijbewijs konden bemachtigen. Zij mogen namelijk enkel de baan op met een gele nummerplaat. Zij noemen die nummerplaat trouwens een kenteken, omdat ze zich daardoor kenbaar maken, denk ik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

We leren toch telkens weer iets bij hier. Met een glimlach zelfs, deze keer. :D :D :D

dapsbsc

Toogplakker
9 sep 2022
132
12
hahaha, nou deze gele kenteken piloot vertrekt zo naar Antwerpen, een suikernichtje voor een paar uur verwennen ))

Zal uitkijken voor de Witte platen met rode cijfers en letters en ze overal voorrang verlenen :lol: :lol:

Terug
Naar boven