huidige regels mbt corona duisburg

marc

Snuffelaar
4 mrt 2016
9
6
hallo mede wandelaars . kan iemand me vertellen wat de huidige regels in de vulkan zijn ?
ik heb natuurlijk zelf ook even gezocht maar mijn duits is heel slecht vandaar .
volstaat een qr code met 2 vaccinaties of moet je ook nog een negatieve test hebben ?
alvast bedankt voor de reacties.

wooley4766

Toogplakker
10 feb 2021
96
79
2 *pfizer of moderna + test of booster.
Let op, Janssen of herstel maximaal 6 maanden geldig.

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
Dus als je 2x met Pfizer "geïmpft" bent, kun je nu ook bij Vulcanstr26 en 17/19 naar binnen zonder eerst op de parkeerplaats van Eros een flut testbewijs te gaan kopen voor €20?

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Gratis testen in Kleve, als je via Arnhem de grens overgaat

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
@TheKid
Dat hangt er vanaf hoe lang gelden de tweede prik gezet is
2G+ is in principe genezen of volledig gevaccineerd èn een test.
De test hoeft niet als je:
-geboosterd bent
-2x gevaccineerd, minsten 14, maximaal 90 dagen gelden
-na een postieve PCR test, minmaal 28, maximaal 90 dagen
-postieve PCR test in combinatie met "een vaccinatie" (dit even in voorbehoud want ik dacht dat het genezen en twee vaccinaties was).

Beetje verwarrend eigenlijk dat de "volledig gevaccineerd" niet gewoon koppelen aan 2x + booster maar goed, wie ben ik om daarover te oordelen, ik ben geen viroloog.

Wil je naar swingersclub/gangbang (of openbare dansgelegenheid als een disco), dan heb je altijd een testbewijs nodig.
(Antigeentest max 24 uur, PCR max 48 uur oud).

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
Dank.
Wat je opsomt lijken de NRW overheidsregels.

Inmiddels ben ik ook geboosterd.
Maar waar het mij eigenlijk om gaat is welke regels de Jungs nu aan de deur van Eros26 hanteren. Kort geleden nog moest ik in afwijking op de regels van de overheid alsnog een testbewijs gaan halen op de parkeerplaats achter de eros (de test die ze daar uitvoeren leek mij heel onbetrouwbaar; €20 lappen, veegje van niks en 10 minuten later een negatief testbewijs: geldklopperij).

Dus kan ik met mijn booster naar binnen bij de Eros26 of moet ik toch eerst een testbewijs scoren. Iemand recent in de Eros26 geweest? Alvast bedankt.

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Je moet testbewijs hebben anders kom je er niet in. Niet alleen bij 26, maar ook bij 17/19. Bij 7/9/11 wordt meestal niet gecontroleerd, maar bij alle andere huizen kom je er niet in zonder test. 2g+ beleid.

Robbedoes2

Toogplakker
9 aug 2020
40
9
Volgens de overheidswebsite geldt het volgende:

De 2G en 2G+ regel

2G betekent dat u een vaccinatie- of herstelbewijs moet laten zien. 2G+ betekent dat u naast een vaccinatie- of herstelbewijs moet laten zien dat u een booster heeft gehad of negatief getest bent. Kunt u dit niet laten zien? Dan krijgt u geen toegang. Deze regel wordt per deelstaat verschillend toegepast. Op de website van de Bondsregering leest u wat de regels zijn per deelstaat. U kunt ook op de Tourismus Wegweiser kijken.

Dus is het toch geldklopperij want met booster hoef je geen extra test te doen.

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Je kunt vinden wat je wilt maar je komt er zonder test niet in. Daarnaar kun je prima gratis testen, dan is het geen geldklopperij toch? Je hoeft niet daar te testen

VetteBeer

Snuffelaar
4 jun 2015
9
12
NRW regels worden aan hun laars gelapt bij Eros 26 en Haus 17/19, dat samenwerkt met Eros 26. Zelfs als je geboosterd bent moet je nog verplicht een sneltest gaan halen. Bij voorkeur op de parking van Eros 26, waar sinds kort de officiële artsenpraktijk die de testen afnam vervangen is geworden door een nieuw opgestarte onderneming genaamd "Purely For Health GMBH", opgericht op 17 februari 2022...

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
"Purely For Health GMBH" hahaha.
Zeer dubieuze kwaliteit van testen.

Wat een stelletje oplichters.
De gezondheid van bezoekers en dames zal
hen een rot zorg zijn🥶

@bbdeg dus ja: geldklopperij!

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Mijn wandelmaat was gisteravond in Duisburg (vulkanstrasse) en een dame met wie hij sex heeft gehad vertelde hem dat vanaf 20 maart geen test meer nodig is.

Kan iemand dit bevestigen?

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
Woensdag (23/3) kon ik met mijn QR code (3 prikken) zonder testbewijs, overal naar binnen.
Mondkapje nog wel verplicht.

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Ik was gisteren in Duisburg. Ze hebben op een aantal plekken van die tourniquets geplaatst, die waren nu nog niet in gebruik. Lijkt erop dat je straks €2 moet gaan betalen om binnen te komen, oa bij nummer 26 en aan de overkant bij nr 21?. Dat moet toch niet gekker worden, dat ga ik echt niet betalen. Wie weet hier meer van?

wooley4766

Toogplakker
10 feb 2021
96
79
Gaat idd gebeuren dat je Haus 17-19 en 26 2 Euro moet betalen om rond te lopen. Nu nog niet actief. Net als geen dames

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Lees net dat de poortjes in werking zijn gezet bij pand 17-19 en 26. Ik zou zeggen massaal boycotten voor deze belachelijke maatregel van 2€ entree.

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Als het nou eenmalig is, maar als je iedere keer dat je naar buiten loopt weer moet betalen ga ik dat echt niet doen.

Barth

Ervaringsdeskundige
21 aug 2015
567
160
Was er laatst, 26 inderdaad 2€ inkom, ben gewoon terug gedraaid. Hopelijk is dit snel afgeschaft

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
Gisteren in de avond was het €2-poortje in Vulcan17/19 niet in bedrijf, je kon zo naar binnen.
Bij Eros26 moest je wel betalen, ondanks dat er weinig dames te zien waren.

Ander slecht nieuws is dat de minimum prijs nu bijna overal €50 is😨. Let wel voor 20minuten (blasen/ficken/anfassen-riedel, alles mit gummi). Wil je wat extra wordt er zo €100 gevraagd. Over inflatie gesproken.

Nog erger mijn favo AO meisje was er niet!
Voorlopig niet meer naar Duisburg.

Terug
Naar boven