Immuunsysteem high alert

raetsel

Toogplakker
26 mei 2015
68
63
Hallo heren,

Ik heb een stelling:
Ik heb het idee opgevat dat het hebben van veel bedpartners zonder condoom het lichaam beter bestand maakt tegen ziekten. Afgelopen twee jaar denk ik zo'n 50 verschillende dames zonder condoom geneukt en altijd met tongzoenen. Ik ben nooit ziek, niet eens verkouden. Soms zelfs dames gezoend met een loopneus, niks aan het handje bij mij. Regelmatig op SOA's getest, altijd negatief.
Zou het kunnen dat het immuun systeem altijd op high alert staat als je zoveel verschillende partners hebt? Soms denk ik weleens, deze hobby is erg goed voor de gezondheid, zo lang je het maar wel regelmatig blijft doen...

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Ik denk zelf dat juiste voeding, voldoende beweging, goed gewicht en genoeg rust eerder zorgt voor een goed afweersysteem. En dat goede genen ook een belangrijke rol spelen, dus de geluksfactor.

Maar er kan wel een kern van waarheid in zitten, alhoewel ik denk dat dat meer evolutionair gebeurt, op lange termijn, dat het lichaam ziektes overwint.

HIV/AIDS is nog steeds niet te genezen en ook van syfilis bijvoorbeeld, eigenlijk alle soa's, kun je best wat klachten krijgen.

Dus ik denk niet dat jij toevallig die ene uitverkorene bent die immuun is tegen alle soa's en ziektes. Ik denk dat door bovenstaande, maar dat je vooral geluk hebt gehad. Thirza blijft ons niet voor niets steeds aan condoomgebruik herinneren. :lol:

Bergvlas

Ervaringsdeskundige
27 dec 2021
286
136
Ik denk dat beide waar is.

Enerzijds voldoende rust en goede voeding met vitamines ed.
Anderzijds is regelmatig (goede) sex ook gezind. Goed voor de (shiny) huid.
En uit onderzoek blijkt dat mensen die 4x per week sex hebben (dubbele van het gemiddelde) er 10 jaar jonger uitzien.

Ik vermoed dat sex goed voor je is. Maar of sex zonder condoom beter is vraag ik me af.

ibizapolo

Snuffelaar
16 jul 2015
1
0
nee, met een immuunsysteem op high alert voorkom je geen ziektes. je lichaam kan pas (snel) reageren als het een ziekteverwekker eerder heeft gezien. dan ben je dus al geinfecteerd geweest.

Baley187

Ervaringsdeskundige
23 jun 2021
455
222
Eat Healthily, have plenty of raw sex and no stressing,stay active and everything be fine, least this works for me :lol: :lol: :lol:

As I always tell everyone, worry about yourself, my immune fine and always on alert, as see a disease that shouldn't be there its booted out, not welcome to stay :lol: :lol: :lol:

Baley :cool: :cool: :cool:

Bijlagen

• Slide1.jpg
    Slide1.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 644
  • Immunesupportstrategies2.jpg
    Immunesupportstrategies2.jpg
    158,8 KB · Weergaven: 696
Terug
Naar boven