Nieuw subforum: NMC dames die toch NZC doen

Beheer

Beheerder
NZC Staff
17 mrt 2015
162
215
https://www.nzcforum.com/forums/nmc-dames-die-toch-nzc-doen.268/

Dit forum is niet voor iedereen toegankelijk en alleen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet KRIJG je automatisch toegang

1. Je moet minimaal 250 berichten hebben gepost
2. Je waarderingsscore moet tenminste 100 zijn en 75% tov van je berichten (dus berichten spammen in de hoop toegang te krijgen werkt niet)
3. Je moet tenminste 365 dagen lid zijn
4. Waarschuwing gehad? Meer dan 3 waarschuwingspunten in de laatste 150 dagen? Geen toegang

kortom als je langer lid bent en actief bijdraagt heb je toegang. lees je vooral en/of voeg je (volgens andere leden) weinig zinnigs toe? Dan geen toegang.
Dito voor leden die regelmatig een waarschuwing/temp ban krijgen...

Op dit moment hebben zo'n 300-350 leden toegang.

Nieuwe topics moeten overigens eerst goed gekeurd worden voor ze online verschijnen

Barepussydestructor

Ervaringsdeskundige
14 feb 2021
277
283
Wat bedoel je met 75% tov je berichten? Dat je waarderingsscore 75% van je aantal berichten moet zijn? Heb namelijk 250+ score en 250 berichten, maar geen toegang. Ben ook al meer dan een jaar lid, waarschuwingen weet ik niet.

Richard

Ervaringsdeskundige
14 mei 2015
297
138
hmm die 75% snap ik ook niet helemaal :unsure:? Lijkt in elk geval dat ik aan de voorwaarden voldoe? meer dan 250 berichten, hoger dan 100 waardering, al sinds begin zo'n beetje lid..

Dynamo1

Toogplakker
28 jan 2022
44
36
Maar dit is wel ruk voor actieve snuffelaars die wel heel erg actief zijn ivm likes geven en alleen reacties plaatst over dames waarmee ze wel ervaring hebben

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Even een cursus rekenen.

Waarderingen/berichtenx100% = jouw percentage.

Onder 75% ben je niet welkom in de topic.

Een oplossing is vanaf nu niet zoveel berichten plaatsen en hopen op heeeeel veel waardering op oude berichten.
Een ander oplossing is, wel berichten plaatsen die alleen veel waarderingen geven.

Hooked

Barepussydestructor

Ervaringsdeskundige
14 feb 2021
277
283
Als je minstens 250 berichten moet hebben, en 75% waardering, dan kan je toch nooit toegang krijgen als je het minimum van 100 waardering hebt? Dat wil dus zeggen dat het minimum niet 100 maar wel 188 is. Daarom dat ik in eerste instantie ook niet goed snapte waar die 75% vandaan kwam.

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Ik vraag me af wat er gebeurd als je nu net aan voldoet aan de eisen en vervolgens berichten plaatst waar geen waardering voor worden gegeven. Dan zak je onder de 75%. Wordt dan je toegang weer geweigerd?
Sterker nog, als je nu net op 75% zit en je plaats 1 bericht waar 1 waardering voor wordt gegeven dan zak je ook onder de 75%.

Hooked

Beheer

Beheerder
NZC Staff
17 mrt 2015
162
215
Dat klopt. Dus het principe is... je bent lang lid (minstens 1 jaar nu) EN doet waardevolle bijdragen.

Overigens blijkt er een (cache) bug in het forum te zitten. Dus de precieze toegangs criteria kunnen nog gewijzigd worden.
Globaal moet je denken dat grootste groep (lurkers; mensen zonder berichten) geen toegang krijgen en van de schrijvende leden we "mikken" op de actieve serieuze leden.

Mogelijk doen we bv... minimaal x berichten OF minimaal y berichten met waardering van Z (2 groepen)

@hooked Jij voldoet met de huidige criteria aan 2/3 = geen toegang

Andere optie zou een "opt-in" zijn maar dan moeten leden toegang vragen = veel werk (handmatig)

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
@Beheer Ik kan jullie gedachte volgen. Ik zou er wel over nadenken of werken met een percentage wel handig is. Je komt geheid in nu toegang, nu weer geen toegang situaties terecht wat waarschijnlijk de nodige ergernis en PM's naar de mod gaat opleveren.

Hooked

snellejapie

Toogplakker
16 jun 2023
52
36
Idee klinkt goed. Nu nog een goede uitwerking. Ik snap dat je vooral mensen wilt toelaten die bijdragen en niet alleen lezen. Maar dit oogt voor beheer een drama😉.

Edit: voldoe zelf nog lang niet. Maar bezoek alleen de sauna clubs elsdorf en incidenteel Venus. Tips daar uiteraard welkom, maar kan ook privé😂

Richard

Ervaringsdeskundige
14 mei 2015
297
138
@Beheer Ik kan jullie gedachte volgen. Ik zou er wel over nadenken of werken met een percentage wel handig is. Je komt geheid in nu toegang, nu weer geen toegang situaties terecht wat waarschijnlijk de nodige ergernis en PM's naar de mod gaat opleveren.

Hooked
Ik kan de gedachte gang ook goed volgen en vind dit eigenlijk een stap in de goede richting om inderdaad de personen die meedoen en goed om kunnen gaan met de informatie daar ook voor waardering krijgen. Dit promoot ook nieuwere leden om daadwerkelijk actief mee te doen.

Blijkbaar val ik met de berekening dus met mijn % buiten de boot.. maar (misschien dat iemand dit kan bevestigen) in elk geval in de beginjaren van dit forum werden die likes niet zo gebruikt, of was die functie er uberhaupt wel vraag ik me af?.. er zijn ook genoeg mensen die heel actief (veel meer dan ik) ervaringen posten maar ook actief op hun gemaakte ervaringen reageren op feedback voor verdere antwoorden of toelichting.. je krijgt echt niet altijd overal de duimpjes voor. Kan me goed indenken dat je % dan snel de tank in zakt.. Kan me indenken dat er een aantal mensen buiten de boot vallen die eigenlijk wel in de bedoelde groep vallen.

janzonderpet

Toogplakker
16 jul 2024
48
53
Op zich een lovenswaardig initiatief, al zitten er misschien nog kinderziektes aan. Maar kinderziektes krijg je er het makkelijkst uit door te proberen en Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
En als het echt niks wordt, dan is er voor de meeste forumleden niks verloren.
De tijd van zomaar van iedereen half openbaar posten dat ze bare doen, die komt niet terug vrees ik (als die er ooit al geweest is).

Terug
Naar boven