Nog een NZC forum?

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
Ach, ik denk dat het met wat SQL statements simpel is eerlijk gezegd. Nu weet ik niks van phpBB en hoe de opzet daarvan is, maar ik weet wel het een en ander over RDBMS'en en SQL. Het gaat slechts om de thread title en de bijbehorende text, zonodig met de usernaam erbij. En de inhoud van een paar kolommen uit de ene tabel overzetten naar een andere tabel is kinderspel. Dat kan iedereen met wat RDBMS kennis. Het enige wat nodig is, is een dump in een of andere vorm van de andere database. Ik heb Nick hierover een mail gestuurd en hoop dat hij die gaat beantwoorden.

Maar ik hoor alleen maar bezwaren, heeft niemand dan behoefte aan die informatie uit het andere forum dan? Want als die er niet is, steek ik hier verder geen energie meer in.

A

Anonymous

Guest
LekkerZonder zei:
Maar ik hoor alleen maar bezwaren, heeft niemand dan behoefte aan die informatie uit het andere forum dan? Want als die er niet is, steek ik hier verder geen energie meer in.
Ik heb daar geen behoefte aan. Denk ook dat de leden van het andere forum zich hier zal laten inschrijven en dan komt alle recensies en informatie vanzelf.

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
LekkerZonder zei:
lekker ding zei:
Schrijf gewoon hier lekker opnieuw zou ik zeggen.
Dat is het nu net, dat ga ik dus echt niet doen voor de zoveelste keer en daar zal ik echt niet alleen in zijn.

Maar goed, bye bye dan maar.

Beetje kort door de bocht deze reactie.
Was gewoon direct bij deze site gebleven, je kan de moderator hier niet kwalijk nemen dat ie andere gestopt is. Hij wilde samenwerken maar kreeg maar geen reactie.

Stiekem zal je toch wel komen kijken alhier ;)

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
lekker ding zei:
Beetje kort door de bocht deze reactie.
Was gewoon direct bij deze site gebleven, je kan de moderator hier niet kwalijk nemen dat ie andere gestopt is. Hij wilde samenwerken maar kreeg maar geen reactie.

Ik begrijp kort door de bocht niet?

En waarom had ik direct bij deze site moeten blijven? En waar staat dat ik de moderator iets kwalijk neem? Ik probeer juist hem en dit forum te helpen.

Overigens komen de geopperde bezwaren tav migratie van de data naar dit forum voort uit een te beperkt begrip over wat een database is. Ik heb veel datamigraties gedaan tussen echt compleet verschillende databases (SQLserver, Progress, Ingres, Sybase, Oracle) en zelfs tussen flatfile databases en RDBMS'en en dat is eigenlijk nooit een probleem geweest. En in dit geval zullen de databases erg gelijkend zijn neem ik aan dus het was een fluitje van een cent geweest.

A

Anonymous

Guest
LekkerZonder zei:
En waarom had ik direct bij deze site moeten blijven? En waar staat dat ik de moderator iets kwalijk neem? Ik probeer juist hem en dit forum te helpen.
Om heel specifiek te zijn, deze forum/Barefan heeft geen hulp nodig. Het loopt allemaal goed hier en dat is dankzij Barefan die het forum goed onderhouden. Ik snap niet zo goed waarom alle informatie van het andere forum zo nodig hier moet komen staan.
En Barefan heeft nooit gesschreven dat hij wil/zou samenwerken met die andere moderator. Goede keuze zou ik zeggen aangezien hoe het is gegaan.
Weg is weg dus vergeet het gewoon.

Stekker

Toogplakker
27 mrt 2015
142
4
Barefan en LekkerZonder, Ik juig een merge van beide (MySQL) databases toe. LekkerZonder, zo te horen heb je voldoende kennis in huis om beide databases in elkaar te schuiven. Hopelijk willen/kunnen Nick en Barefan je helpen aan een export.

Maar met alleen een merge ben je er nog niet. Ik denk dat Barefan nog wel wat technische hulp kan gebruiken daar hij al eerder heeft aangegeven niet super technisch te zijn. Misschien dat zijn hosting partij hem hierbij kan ondersteunen (?) of anders iemand anders hier op het forum ? Aan te raden is om iig een testeomgeving aan te maken. Het zijn lokaal - of nog beter - op een subdomain. Een en ander is geen rocket science, maar je moet wel weten wat je doet. En als je de kennis niet in huis hebt..wat geen schande is...anderen inschakelen die daar bij kunnen helpen.

Misschien is ook nog een idee om een export te maken van de email adressen van nzcforum.6e.nl en deze te ontdubbelen tegen de leden van nzcforum.be. Om ze daarna via b.v. Mailchimp een nieuwsbrief/mail te sturen met een 'verhuisbericht'.

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
Tjesus Samurai wat laat jij je kennen zeg in je afkeer van het andere forum. Ga eens nadenken over de reden waarom je een ban kreeg, ipv structureel te doen alsof dat forum niks waard was.

A

Anonymous

Guest
LekkerZonder zei:
Tjesus Samurai wat laat jij je kennen zeg in je afkeer van het andere forum. Ga eens nadenken over de reden waarom je een ban kreeg, ipv structureel te doen alsof dat forum niks waard was.
Mijn ban heeft niets te maken met de informatie van het andere forum, of soms wel? Nadenken over mijn ban hoef ik niet want weg Is weg.
Dat forum niks waard was? Beetje fanatiek vind ik. Maar goed, voor jou heel veel waard. Voor mij niet.
Waarom start je niet een topic om oude een nieuwe leden hun recensies van het andere forum hier neer te zetten.

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
Stekker zei:
Barefan en LekkerZonder, Ik juig een merge van beide (MySQL) databases toe. LekkerZonder, zo te horen heb je voldoende kennis in huis om beide databases in elkaar te schuiven.
Dank je voor je support. Maar aangezien alle andere reacties alleen maar negatief waren, zal ik dat niet verder gaan doen.

Aan te raden is om iig een testeomgeving aan te maken. Het zijn lokaal - of nog beter - op een subdomain.
Het makkelijkst is op localhost te testen denk ik. Bv met een lokaal draaiende Apache server. Er zijn kant en klare tools zoals Xampp die Apache server, phpBB en MySQL bevatten. Installeren, importeren en je ziet meteen offline via je webbrowser of het werkt of niet. Maar dat mag een ander gaan doen.

Richard

Ervaringsdeskundige
14 mei 2015
297
138
LekkerZonder, ik denk dat je sommige (in ieder geval die van mij) het misverstaan.. Ik bedoelde het zeker niet negatief en afwijzend. Maar ik legde gewoon de realiteit uit dat er best wat werk in zit om het rond te krijgen.

Afijn.. kleine tip, mocht iemand zich hier aan gaan wagen om het rond te krijgen. Maak het jezelf makkelijk, maak een nieuw forum kopje 'Archief' Gooi daar de hele handel in dan hoef je niks te gaan matches en corrigeren. Dan kun je evt. van daar uit nog specifieke discussies gaan samenvoegen (als deze phpBB versie die functie heeft...)

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
Richard zei:
Afijn.. kleine tip, mocht iemand zich hier aan gaan wagen om het rond te krijgen. Maak het jezelf makkelijk, maak een nieuw forum kopje 'Archief' Gooi daar de hele handel in dan hoef je niks te gaan matches en corrigeren.
Nu begrijp ik je even niet meer. Dit is precies de database handeling waarvan je zei dat het complex zou zijn?

Het importeren was een fluitje van een cent geweest hoor, het verkrijgen van de andere database is het echte probleem ;)

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
dirkA zei:
Ach, het andere forum is men nu zelf al alweer kapot aan het maken. Ik zie dat de grootste fantast er ook weer post en dat men weer een circle of trust wil openen. De vorige sitebeheerder, die de site zonder boe of ba uit de lucht haalde, doet nu weer vrolijk mee.
Wat een grap daar.

Nou, deze post van je is anders ook niet beslist een aardige bijdrage, getuigt ook van enorme negativiteit.
En die twee waar je het over hebt, Glijmiddel en PWH zijn inmiddels hier ook bel;and hoor.
PWH is wat mij betreft een welkome aanvulling: post veel en heeft hilarische kritische reacties soms.
Okee, hoef je ook niet altijd leuk te vinden maar kom op: iedereen mag mening geven toch?
Als het te vervelend of kwetsend is kan een moderator het altijd nog weghalen.
Laten we gewoon wat minder op de man spelen, vrijheid blijheid en niet iedereen denkt hetzelfde, moet kunnen.
Mijn mening zal zeker ook niet door iedereen gewaardeerd worden, dat kan en mag.

Terug
Naar boven