Nog nooit SOA test gedaan.

tietenlikker27

Toogplakker
16 feb 2023
63
51
Hoi lotgenoten,

Al sinds mijn 11de ben ik actief op het veld van de liefde. Eerst gewoon vriendinnetjes, maar vanaf mijn 19de ging ik spontaan voor de betaalde versie – Dat liep langzaam uit de hand, en inmiddels lijkt mijn agenda meer op een serviceplanning dan op een datingrooster.

Ik gebruik meestal condooms, behalve als ik "intern doneer". En ja, om een of ander reden heb ik nooit een SOA test gedaan. Waarom? Tja, misschien omdat ik liever in een zalige onwetendheid leef dan geconfronteerd te worden met een negatieve uitslag

Maar 2025 wordt mijn jaar van verantwoorde keuzes. Dus mijn vraag is: waar kan ik in Nederland terecht voor een SOA-test? En hoe werkt dat allemaal? Ik ben echt een leek op dit gebied, dus tips zijn welkom!

Alvast bedankt,

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Huisarts, soms GGD: lees op ggd van je gemeente/regio, zelfstandige klinieken die zonder wachttijd
werken o.a. in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht.
Bij huisarts gaat het van je eigen risico af dus heb je niet opgemaakt dan betaal je de test i.p. zelf
vanuit eigen risisco.
Bij GGD gratis maar je komt niet altijd in aanmerking, lees op hun website.
Zelfstandige klinieken zonder wachttijd, betaal je stevig voor minimaal 110 euro maar je wordt goed
en snel geholpen.
Zelftesten die je online en in apotheken en zelfs AH kan kopen: betrouwbaar mits zeer zorgvuldig gedaan
volgens de instructies, neem de tijd en lees goed door anders valse uitslag mogelijk.

tietenlikker27

Toogplakker
16 feb 2023
63
51
Dankjewel Cerato. Ik zal eens kijken voor zn zelftest en anders bij GGd of Kliniek. Doet het pijn zn zelftest moet je iets inwendig in je penis stoppen

Voormalig lid 181

Ervaringsdeskundige
4 apr 2015
270
81
Waarom? Tja, misschien omdat ik liever in een zalige onwetendheid leef dan geconfronteerd te worden met een negatieve uitslag
Goed dat je eindelijk verantwoordelijkheid neemt, helaas zijn er nog genoeg die liever in zoals jij het noemt ' Zalige onwetendheid ' blijft opereren, en daarbij er misschien wel lekker op lost besmet... Maar goed, eigen gevoel boven het mogelijk leed wat je misschien wel aan doet bij je favoriete dames..

Kees1970

Snuffelaar
8 aug 2022
13
9
Gewoon voor een soa test naar de huisarts gaan. Is het meest betrouwbaar. En laat je vooral testen op alles. Niet alleen chlamydia,.... maar ook de rest
HIV. Wel je penis (besmet of niet) in een nat poesje Steken,.... maar geen verantwoordelijkheid hebben voor je mede NZC maatje,....... pleur dan gouw op. Als jij je niet schaamd om bare een dame te neuken,.... Waarom schaam je je dan wel om gewoon naar je huisdokter te gaan.

Kees1970

Snuffelaar
8 aug 2022
13
9
Sterker nog,.... Ik weet dat er dames zijn die als jij een negative Soa test kunt laten zien (met alles, erop en eraan),.... er toe berijd zijn bare met je te neuken. Later meer,...... op een ander deel van dit forum,.... maar heb vandaag mijn bloed en urine weer eens ingeleverd
speciaal voor haar. Ik mag bare met haar als ik een test uitslag meenemen naar afspraak.

tietenlikker27

Toogplakker
16 feb 2023
63
51
Gewoon voor een soa test naar de huisarts gaan. Is het meest betrouwbaar. En laat je vooral testen op alles. Niet alleen chlamydia,.... maar ook de rest
HIV. Wel je penis (besmet of niet) in een nat poesje Steken,.... maar geen verantwoordelijkheid hebben voor je mede NZC maatje,....... pleur dan gouw op. Als jij je niet schaamd om bare een dame te neuken,.... Waarom schaam je je dan wel om gewoon naar je huisdokter te gaan.
Omdat ik niet wil dat mijn huisarts weet wat ik allemaal doe voor mijn sekshobby

hle1805

Toogplakker
5 apr 2017
147
82
Omdat ik niet wil dat mijn huisarts weet wat ik allemaal doe voor mijn sekshobby
ik ben daar ook redelijk huiverachtig voor ... en zeker omdat ze een vrouw is en mijn vrouw en dochters er ook bij gaan .... vrees altijd voor loslippigheid of dubbele/subtiele opmerkingen .... IS het mogelijk om testen te laten uit voeren zonder dat HA dit ziet?

NickMolen

Toogplakker
24 okt 2016
59
21
Elke arts heeft een medisch beroepsgeheim en mag geen persoonlijke gezondheidsinformatie door spelen aan wie dan ook. Die kans is vele malen kleiner dan de kans dat je een SOA oploopt. Dus ik zou het gewoon doen, voor je eigen gezondheid en voor die van anderen.

Verder zou je ook contact kunnen opnemen met de GGD. Dan ga je buiten de huisarts om en kun je ook gewoon een test regelen.

Lacan

Snuffelaar
15 dec 2024
22
30
Eens met @NickMolen. Bovendien, wat ga je doen als je ergens positief op test? Je zult je toch moeten laten behandelen. Dan ga ik het liefst toch naar mijn huisarts.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
https://www.soapoli-online.nl/ gebruik ik altijd, makkelijk en snel uitslag
Tot een paar jaar geleden testte ik via hun zeker 3x pj. Ik vond de zelftesten handig om het thuis te kunnen regelen zonder alles weer te moeten uitleggen aan mijn toenmalige huisarts. Ze was zo'n zakelijk en koel type. Een keer bleek ik gonorroe te hebben en vroeg ik om een behandeling, maar dat vertikte ze, ondanks dat ik zei het uit erkende labs kwam. Ik moest me opnieuw laten testen. Gelukkig kon behandeling ook via Soapoli. Was wel een stukje rijden, maar dat had ik er natuurlijk voor over. Kreeg ook eens gratis een nieuwe hiv test van ze toen het mislukte met het zelfprikkertje.

Ik heb nu een huisarts die gelukkig wel meedenkt en niet moeilijk hierover doet. Tijdens Corona stond hij ook open voor mijn kritische houding.

tietenlikker27

Toogplakker
16 feb 2023
63
51
Elke arts heeft een medisch beroepsgeheim en mag geen persoonlijke gezondheidsinformatie door spelen aan wie dan ook. Die kans is vele malen kleiner dan de kans dat je een SOA oploopt. Dus ik zou het gewoon doen, voor je eigen gezondheid en voor die van anderen.

Verder zou je ook contact kunnen opnemen met de GGD. Dan ga je buiten de huisarts om en kun je ook gewoon een test regelen.
Dankjewel ik ga denk ik toch zon zelf test proberen. Tot die tijd neuk ik er nog op los zonder condoom

Peter1207

Toogplakker
3 jan 2025
88
43
Hij met de naam tietenlikker wil een dvp ZWANGER MAKEN! , dan ben je volgens mijn niet goed bij je hoofd

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
tietenlikker27 is een beetje van het patje af.
Maar het lijkt er meer op dat hij ons beetje wil triggeren.
Dat lukt hem dus goed.
Durft niet eens naar zijn huisarts te gaan, maar wel dit soort kronkels erop na houden.
Nou, wees er trots op en doe maar weer gewoon man.

Peter1207

Toogplakker
3 jan 2025
88
43
Dat lukt hem dus goed.
Durft niet eens naar zijn huisarts te gaan, maar wel dit soort kronkels erop na houden.
U heeft 100% gelijk.

tietenlikker27

Toogplakker
16 feb 2023
63
51
Dat lukt hem dus goed.
Ik wist niet dat we een gedachte politie op deze forum hadden. Vriend dit is Nederland waar je alles maar kunt denken wat je wilt

Terug
Naar boven