onderscheppen van dame met soa

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Je zult zelf ook wel weten dat er toch men heel veel neukt zc, ik weet uit ervaring dat het steeds eenvoudiger aan het worden is om een date met een bottom te vinden die zc gevuld wil worden. Dat was 10 jaar geleden echt vrijwel onmogelijk, nu is het eerder normaal dat het zc is.

Ik ben geen bottom en neuk liever als dat ik me laat neuken, maar soms heb ik daar wel behoeft aan en laat ik het begaan.
Natuurlijk laat ik me dan meteen testen en wat dat betreft neem ik een berekenend risico, wel moet ik eerlijk zeggen dat ik heel wat gay's en bi's ondertussen ken die zc neuken terwijl ze HIV+ zijn. Met de hedendaagse medicijnen denken de meeste dat het allemaal maar kan, daar heb ik een ander idee over.

Maar laat ze maar doen, ik hoop dat degene die zich laten neuken goed beseffen welk risico ze nemen en dat een sportief lijf geen garantie is voor een gezond lijf. Ik weet uit ervaring dat het vaak juist niet zo is.

gar

Snuffelaar
1 apr 2015
19
2
Thirza soaaids zei:
Barefan zei:
(...) rechtlijniger (...) vijandig (...) tijd van het testen (...)

Het testadvies voor sekswerkers en hun klanten is gebaseerd op de epidemiologie. Aangezien er weinig infecties gevonden worden bij deze twee groepen, wordt het niet als zinvol gezien om zeer frequent te testen. Omdat de voorlichting goed én onbevooroordeeld was en is, is de prevalentie van soa's, inclusief hiv, laag onder sekswerkers en hun klanten.

En natuurlijk, geld speelt hier een rol. Geld is nu eenmaal de basis van ongeveer alles. Iemand moet het betalen - ik heb het hier over de gratis testmogelijkheid bij de GGD voor sekswerkers in Nederland.
Het advies was vier keer per jaar voor sekswerkers, maar is gewijzigd naar twee keer per jaar. Met daarbij met klem het advies meteen naar een arts te gaan na een klapcondoom of bij klachten. Helderder kan het niet gesteld worden.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Ik denk dat in bovenstaande twee alinea's het probleem zit. Het om financiële redenen gewijzigde beleid (alinea 2) wordt weggezet als verstandig en weloverwogen advies (alinea 1)

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
amazing zei:
wel moet ik eerlijk zeggen dat ik heel wat gay's en bi's ondertussen ken die zc neuken terwijl ze HIV+ zijn. Met de hedendaagse medicijnen denken de meeste dat het allemaal maar kan,

Ten eerste is dat in belgie tenminste bij wet verboden (als ik het goed voorheb is er ooit iemand veroordeeld voor het met opzet besmetten van iemand met HIV.

voor de rest klopt deze stelling deels wel. als je HIV+ bent en je neemt al langere tijd op nougezette tijden de voorgeschreven medicatie dan zakt je virale lading tot onmeetbaar en ben je in theorie niet meer besmettelijk. MAAAR als je dan onbeschermde sex hebt en je doet een andere soa op dan kan je virale lading zo de hoogte inschieten dat je ineens weer super besmettelijk word zonder dat je het in eerste instantie door hebt. En ik ben geen dokter maar misschien dat soaaids hier uitleg over kan geven. Neem ik aan dat het niet perce een soa moet zijn die je virale lading laat pieken. ik neem aan dat het ook kan met een griepje of een pneumonie ofzo.

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Ik vind het o.a. Wel een kwalijke zaak worden.
Amazing die berekende risico's neemt voor zoch zelf en zich laat testen.
En ja en wat voor de andere wandelaars. Tuurlijk nemen we allemaal een bepaald risico maar
Op zo een manier ga ik het niet opzoeken en ik hoop dan ook niet dat hij dezelfde dames neukt dan ik.
Kwam hij nou ook uit Belgie evenals enjoyerik maakt de kans al een stuk kleiner. :roll: :evil:

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Wel sloppy seconds doen maar hopen dat ik niet dezelfde dames neuk? Ik snap dit even niet....de laatste keer dat ik onveilige anale sex heb gehad was in 2014. ( waarbij ik de ontvangende partij was..) En elke 3 maanden een test..zeg het maar

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
lekker ding zei:
Op zo een manier ga ik het niet opzoeken en ik hoop dan ook niet dat hij dezelfde dames neukt dan ik.
Kwam hij nou ook uit Belgie evenals enjoyerik maakt de kans al een stuk kleiner. :roll: :evil:

Ik wil je niet verontrusten maar ik kom uit Nederland en ben actief in zowel Nederland, België als Duitsland. De laatste keer dat ik bewust onveilige anale sex heb gehad is voor mij ook al weer een paar jaartjes geleden namelijk bij de spermagames van 30 juni 2014 (ik doe enkel anaal zc op plekken waar op HIV en SYF wordt getest, niet omdat ik dat volledig veilig acht maar je loopt er in ieder geval niet iemand tegen het lijf die al 20 jaar niet getest is en menig bezoeker daar komt er meerdere keren per jaar en wordt dus ook meerdere keren per jaar getest). Op de spermagames kreeg ik als tv-dame deels dezelfde heren over me heen die ook over al die andere dames heen gaan al gebied de eerlijkheid me te zeggen dat ik die dag wel mee lifte op de aanwezigheid van TS-Luna die met sprong de meest populaire dame van die dag was. Waar ik iets van 5 man over me heen kreeg had zij non stop een haag van mannen om zich heen en de tientallen heren die met haar stoeiden gaan naar ik vermoed ook over de andere dames heen.

Ik had het overigens bewust over "de laatste keer dat ik BEWUST onveilige anale sex heb gehad" want menigmaal heb ik klootzakken die me achter mijn rug om stiekem zc probeerden te neuken de tering moeten schelden (dan floept hij er zogenaamd per ongeluk uit enkel met als doel om dat condoom er stiekem af te ritsen, door ervaring wijs geworden heb ik dan ook de gewoonte ontwikkeld om iedere keer als er eentje uit floept en opnieuw wordt ingebracht even te checken of het condoom er nog wel om zit).

Zoals ik al eerder zei, op hetero gangbangs heb ik met gemiddeld 1:6 mannen sex al doen de meeste het stiekem uit het zicht van de anderen. Bij Wendy ben ik onlangs niet eens aan de gangbang met haar toegekomen omdat ik non stop door de op haar gangbang aanwezige mannen mee naar achteren werd genomen (heb die dag denk ik de helft van haar mannen over me heen gehad). Veel mannen doen het dus maar vaak stiekem en uit het zicht van anderen. Heb al eens mee gemaakt dat ik bij een dame in een sexbios niet welkom was omdat ze me met andere mannen bezig had gezien (die op hun beurt ook niet welkom waren) terwijl een deel van de mannen met wie ze wel in zee ging uit haar zicht ook uitgebreid met mij hadden lopen stoeien. Toen in mijn stamkroeg de Moods de eerste hetero gangbang werd gehouden mocht ik helaas niet in travestie deel nemen omdat de organisator dat toch net iets te gewaagd vond. Toch vonden er tijdens de gangbang meerdere keren bi contacten plaats (met 4 verschillende heren) en in beide pauzes werd ik door weer 2 andere heren gearresteerd om ze uit het zich van de anderen een heerlijke pijpbeurt te geven (die herkenden mij van de vele keren dat ik die locatie als tv dame bezocht waarbij ik menig bezoeker de pijpbeurt van zijn leven heb gegeven). 7 van de 35 man waren die middag dus actief bi als de situatie het toe liet, het is dus alom aanwezig maar niet voor iedereen zichtbaar.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
CWP zei:
(...) deze vond ik toch wel opmerkelijk (...)

Beste CWP en anderen,

Begrijpelijk dat je dit opmerkelijk vindt.
De info is geschreven voor en gericht aan de sekswerker. Wat is voor haar het advies, hoe kan zij het beste voor haar eigen gezondheid zorgen.
De belangen van de klant en anderen zijn in deze context niet meegenomen.

Misschien niet de meest handige manier van communiceren via een website. Ben ik het mee eens.
De content wordt besproken in ons team en we kijken hoe we het anders, breder, kunnen stellen, maar wel met de sekswerker als eerste lezer van de content in gedachten.

De adviezen die gelden voor klanten van sekswerkers staan op een andere page: https://www.soaaids.nl/nl/informatie-voor/prostitutie/prostitutie-nederland/informatie-voor-klanten

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Barefan zei:
(...) Wat met prostituees die aan bareseks doen? (...) wat er niet klopt aan mijn lijstje (...)

Beste Barefan en anderen,

Als een prostituee aan bareseks doet, doet ze dat niet alleen; de klant doet ook aan bareseks. It takes two to tango.
Wanneer één van beiden aan mij / Soa Aids Nederland / een GGD medewerker / de huisarts advies zou vragen wat verstandig is om te doen inzake testen, dan zal het antwoord anders zijn dan het algemene advies. Tenminste, daar ga ik vanuit en dat hoop ik.
Oftewel, vaker laten testen vanwege het verhoogde risico door de onveilige seks met meerdere mensen.
Dan nog steeds is het zo dat je in Nederland onder de doelgroep sekswerkers en hun klanten weinig soa's vindt. Consider yourselfs lucky :)

Geld is echt de hoofdmotivatie om de richtlijnen omtrent testen samen te stellen. En de epidemiologie.
Uiteindelijk komt het er op neer dat een ieder zelf besluit wat hij of zij doet, hoe en met wie hij of zij seks heeft en hoe vaak er een soa-onderzoek gedaan wordt.
En uiteraard geldt voor iedereen: ga naar je huisarts als je klachten krijgt!! (ongeacht de manier waarop je seks hebt en met wie je seks hebt).

Over je lijstje
Je bent goed op de hoogte, dat zeker, maar hier en daar een detail dat aanpassing verdient:
*Punt 1 en 2 over chlamydia en gonorroe. Deze bacterie nestelt zich in het slijmvlies van de geslachtsdelen. Dat betekent dat je ook zonder voorvocht of vaginaal vocht aan je handen via elkaar vingeren aftrekken deze soa's kunt oplopen en overdragen.
*Hiv loop je niet op via elkaar vingeren en aftrekken. Stel je komt klaar in je hand en je brengt het sperma onmiddellijk gericht en bewust diep in de vagina, dan is er een klein risico voor de vrouw. Andersom: de vrouw moet veel vers bloed (of sperma, als het over een gangbang situatie gaat) aan haar handen hebben en dit gericht en bewust goed jouw plasbuis induwen. Dan is er een klein risico voor jou, de man.

Tot zover (en don't shoot me!)

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
enjoyerik zei:
(...) met ca. 100 mannen sex te hebben gehad (...) ben ik me van mijn verantwoordelijkheden bewust (...)

Beste enjoyerik,

Blijkbaar heeft de GGD die jij bezoekt een streng beleid omtrent hepatitis C testen. Dat kan per GGD verschillen.
Als jij aan de GGD-verpleegkundige vertelt op welke wijze je seks hebt, de risico's die er mee gepaard gaan en zij besluiten toch dat je niet voor hepatitis C test in aanmerking komt, dan vind ik dat best vreemd. Ik zal het eens neerleggen bij onze arts.

Je schrijft dat je je verantwoordelijkheid wilt nemen. Dat kan natuurlijk altijd, ook zonder medewerking van jouw lokale GGD.
Aan jou dus nu de keus of je het via je huisarts laat testen. Of je kijkt rond of er ergens een betrouwbare commerciële testplaats is die hepatitis C test. Daar zit dan een kostenplaatje aan. So be it.

Eventueel kun je proberen je op hepatitis C te laten testen via Testlab. Dit is een service voor mannen die seks hebben met mannen. De info op deze website is dus geschreven voor en gericht aan deze doelgroep. Dat betekent dat toonzetting anders is dan wanneer het gericht is aan algemeen publiek of sekswerkers.
https://mantotman.nl/nl/alles-over-mannenseks/hiv-en-soas/soas-abc/hepatitis-c/testen-op-hepatitis-c
Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
dankjewel voor het in dit geval constructieve antwoord soaaids.
Ik ben erg blij met deze verduidelijking.
Al zou ik persoonlijk een paar dingen anders doen.
Maar ik snap ook dat jullie gebonden zijn aan wetten, budgetten, en bazen, die waarschijnlijk het belang en de gezondheid van de patiënten niet als enige bezorgdheid hebben.
Al bij al vind ik dat soaaids goed werk levert binnen hun mogelijkheden.

Mvg
Barefan

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ja ik vind het advies van een professionele organisatie die stelt dat je kan blijven doorwerken ookal heb je een soa niet echt kunnen.
Ik zou er persoonlijk van maken iets als.

Wij raden aan om niet te werken tijdens het genezen van een soa, zo voorkom je verdere uitbreiding van de ziekte bij jou klanten en/of jou partner. Ook geeft dit je lichaam extra rust zodat je sneller geneest.
Iets in die trend

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Thirza soaaids zei:
enjoyerik zei:
(...) met ca. 100 mannen sex te hebben gehad (...) ben ik me van mijn verantwoordelijkheden bewust (...)

Beste enjoyerik,

Eventueel kun je proberen je op hepatitis C te laten testen via Testlab. Dit is een service voor mannen die seks hebben met mannen.
Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Heb me recent via het digitale inschrijfformulier bij ze aangemeld (omdat je daar zogenaamd zonder afspraak zo binnen kon lopen terwijl je bij de GGD maar moet afwachten wanneer je terecht kunt) en bleek alles behalve welkom. Als je in het digitale "intake gesprek" aan geeft met meerdere mannen onveilige sex te hebben gehad (waarbij bizar genoeg geen onderscheid wordt gemaakt tussen pijpen ZC en anaal ZC) en aan geeft mogelijk iets onder de leden te hebben krijg je standaard de mededeling dat je mogelijk in accuut levensgevaar bent en onmiddellijk naar de GGD moet (waar ze in Rotterdam op termijn in op willen gaan). Andere manieren van communicatie worden niet geboden, een atoombunker is makkelijker te vinden/bereiken. Dat was dus eens maar nooit meer.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
enjoyerik zei:
(...) standaard de mededeling dat je mogelijk in accuut levensgevaar bent (...) atoombunker (...)

Beste enjoyerik,

Dat is raar. Een vreemd advies van Testlab.
Op de website kun je op de page 'Contact' diverse manieren vinden om contact te leggen met medewerkers/uitbaters van Testlab. Als je nog zin hebt om de bunker te doorklieven: Hoe maak je een afspraak voor een soa-test bij Testlab?

Als het echt niet via Testlab lukt - wat dus vreemd is - zit er niets anders op om via je huisarts je te laten testen op hepatitis C.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Thirza soaaids zei:
enjoyerik zei:
(...) standaard de mededeling dat je mogelijk in accuut levensgevaar bent (...) atoombunker (...)

Beste enjoyerik,

Dat is raar. Een vreemd advies van Testlab.
Op de website kun je op de page 'Contact' diverse manieren vinden om contact te leggen met medewerkers/uitbaters van Testlab. Als je nog zin hebt om de bunker te doorklieven: Hoe maak je een afspraak voor een soa-test bij Testlab?

Als het echt niet via Testlab lukt - wat dus vreemd is - zit er niets anders op om via je huisarts je te laten testen op hepatitis C.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

accuut levensgevaar was een literaire overdrijving maar ze geven wel aan dat de aanvraag online afhandelen niet kan omdat uit mijn antwoorden (onveilige sex met meerdere partners waaronder soms buitenlanders ) blijkt dat ik mogelijk direct medische hulp nodig heb en dus z.s.m. naar de GGD moet. In de link die je bij sloot staat een stuk over Hepatitis C met daarin precies wat ik al aan gaf namelijk dat de GGD (en kennelijk ook zijzelf) pas bereid zijn tot een Hepatitis C test als je HIV positief scoort en dat je als HIV negatief persoon alleen bij de huisarts terecht kunt.

Terug
Naar boven