Onzekerheid na contact: herpes, candida of frictie?

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Ik ga haar zeker waarschuwen. Ik doe dit zodra ik de uitslag binnen heb; dat vind ik erg belangrijk om te doen, zodat zij zich ook kan laten behandelen. Ze is alleen op geen enkel platform online te vinden.

fiebert3

Legende
27 jun 2020
2.813
1.255
Ik ga haar zeker waarschuwen. Ik doe dit zodra ik de uitslag binnen heb; dat vind ik erg belangrijk om te doen, zodat zij zich ook kan laten behandelen. Ze is alleen op geen enkel platform online te vinden.
De meeste meiden doen gewoon toch verder als ze geen klachten hebben..

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Ik heb zojuist de injectie tegen gonorroe gehad. Eigenlijk wilde ik ook meteen voor chlamydia behandeld worden, maar omdat die test negatief was, wilden ze de medicatie niet direct geven. Ze boden nog een sneltest aan voor chlamydia, maar inclusief behandeling zou dat € 355,- kosten; een hoop geld allemaal. Ik heb daarom alleen voor de huidige behandeling gekozen.

Er is mij verteld dat chlamydia theoretisch nog zou kunnen, maar de arts verwacht voor 80% dat dit niet het geval is. De prik in mijn bilspier doet enorm pijn; ik kan momenteel bijna niet lopen. Uit voorzorg had ik een schone onderbroek mee en die heb ik direct na de injectie gewisseld heb uit voorzorg.

Laatst bewerkt:

Hansvh

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
380
343
Die prik valt wel mee toch,.... je voelt het een dag of 2 bij het zitten maar niet kunnen lopen heb ik nooit gehad.

Waarom een andere onderbroek?

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Verbaast mij ook, die pijn. Ik heb het een maand of 9 geleden gehad en was verbaasd dat ik er vrijwelniets van voelde. Ook daarna heel weinig lastvan gehad. Kan dus puur geluk zijn lijkt het.
Wel zat er bij mij wat plaatselijk verdovingsmiddel in. Dat is zo ongeveer stndaard in soa centra, maar misscjien bij de huisarts niet.
Nog een tip: kies voo ZIZ als je niet bij de ggd voor de gratis test in aanmerking komt of niet daarvoor wilt gaan en tenminste een beetje in de buurt van den haag, utrecht of binnenkort amsterdam woont. Ziz o. Is niet anoniem, maar huisarts ook niet. En 350+euro is echt olkomen absurd als je alleen een standaardsoa test en behandeling doet. Of zit je on belgie? En ziz weet je dexelfde dag nog de uitslag voor een habbekrats meer. Desnoods in de ochtend gaan, voor test en in de middag al terug met de prik.
ZE sturen eventueel ook thuistests, dan is het wat langer. Kijk even op de site.Hoewel jejje natuurlijk plechtig voorneemt nooit meer een SOA op te lopen. ...😇😇

Laatst bewerkt:

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
De plek van de injectie voelt zwaar aan en de spier trekt steeds samen. Wat is jullie mening over de negatieve chlamydia-uitslag? Mijn arts zegt dat de test voor 80% betrouwbaar is; omdat er wel gonorroe is vastgesteld, is de uitslag volgens haar al vrij betrouwbaar. Toch adviseert ze om ook na de komende 7 dagen nog geen seks te hebben met mijn vrouw en te wachten op de uitslag van een extra test over 4 weken. Het contact vond plaats op woensdag 22 april.
Ik had gelezen dat het beter is om na de behandeling direct een schone onderbroek aan te trekken, dus dat heb ik gedaan.
Verder goed nieuws: het branderige gevoel neemt nu al af! Ik had niet verwacht dat de injectie zo snel al resultaat zou geven

Laatst bewerkt:

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Waarom zou je twijfelen aan het testresultaat, zeker als gonorrhoea wel uit de test kwam en bovendien je klachten afnemen door de behandeling voor die gonorrhoea?
ALleen vanwege de kans dat de test vrij vroeg was? 5 dagen minder dan 2 weken die wordt aangehouden? Dat moet dan ook de reden zijn dat je huisarts maar 80% betrouwbasr aangeeft ipv de normale 95%.

Ik snap wel dat je supervoorzichtig wilt zijn ivm je vrouw, maar maak jezelf niet gek... Klachten weg, dan heb je altijd nog meer zekerheid dan voordat de klachten begonnen, en zou je normaliter ook geen test hebben gedaan.

Maar de witte puntjes en de wondjes is dus niet opgelost, want dat is bij mijn weten niet erg typisch voor gonorrhoe noch chlamydia. Msar als dat over is zou ik het maar op de wrijving houden...

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
Ik zou me eerder zorgen maken over de herpes infectie.
Ik laat me om de zoveel maand testen, herpes zeker jaarlijks😏.

Maar ik heb herpes al van mijn 26, 20 jaar ondertussen. Nog NOOIT positief getest🤷‍♂️.
Eerste 2-3 jaar vré afgezien, had bijna elke maand een uitbraak. Naast de blaasjes en het ongemak ook de pijn. Bij mij werkt de infectie vré op mijn lichaam en spieren, ik voel een uitbraak enkele dagen ervoor al opkomen. Nu gelukkig maar sporadisch eens last. Soms om de zoveel jaar eens.

Behandeling, GEEN. Alleen aciclovir om het genezen van de uitbraak te versnellen.
Ik heb nooit geen sex tijdens een uitbraak, dan ben je zeer besmettelijk, anders nog nooit iemand gehad die zei dat ze besmet is geweest door me.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Je kunt er zelf wel bezorgd om zijn, maar wat heeft dat voor zin als je er toch niets tegen kunt doen en testen dus blijkbaar ook geen betrouwbaar resultaat levert....
In verband met een relatie gezien misschien eens een balletje opgooien dat je in je jonge jaren een koortslip had en dat het altijd terug kan komen, ook daar beneden (klopt, beide herpes varianten kunnen ook op de geslachtsdelen voorkomen, en overbrengen van ene plaats nasr andere bij jezelf kan ook). Zoiets. En verder hopen dat je het inderdaad voelt aankomen en tijdig kunt besluiten geen sex te hebben om niemand te besmetten; dan kan het handig zijn als je het al eens hebt aangekaart zonder dat er wat aan de hand was.
Maar je kunt het er ook op aan laten komen... vooral jezelf niet gek maken, de puntjes en plekjes kunnen ook een algemenere oorzaak hebben, en als ze weg zijn niet teveel nadenken over wat het geweest had kùnnen zijn. Wat dat betreft had ik er zelf beter niet opnieuw over kunnen beginnen...

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Goede update: het branderige gevoel en pus is weg, ook tijdens het plassen. Mijn eikel ziet er weer rustig uit en plakt niet meer aan mijn ondergoed. Het herstel gaat dus de goede kant op! Ik maak de 7 dagen-regel nu netjes af en raak het gebied zo min mogelijk aan, zoals de arts en jullie mij hier adviseerden. Gisteren heb ik ook de hele was op 60 graden gedaan: beddengoed, handdoeken, washandjes en al het ondergoed om zeker te zijn.

Laatst bewerkt:

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Het was voor mij een zeer moeilijke tijd; erg vervelend en met een zeer branderig en pijnlijk gevoel en die onzekerheid. Ik ga vanaf nu heel voorzichtig zijn. Dank jullie wel voor de steun en dat jullie er voor me waren; dat waardeer ik enorm. Bedankt voor alle reacties hier!

mr Sensei

Toogplakker
16 okt 2024
92
84
@Mr. Parker , veel beterschap en weinig colleteral damage met de geliefden hoop ik !

Heb jij de dame in kwestie laten weten dat ze jou besmet heeft ....

Delen kan interessant zijn maar vermits we al een week verder zijn kan ze ondertussen al tientallen anderen hebben besmet...

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Ik wilde nog even laten weten dat ik de vrouw met wie ik contact had heb ingelicht over de uitslag. Ondanks dat we geen contact meer hebben, vond ik het mijn plicht om haar te waarschuwen zodat ze actie kan ondernemen voor haar eigen gezondheid.

Sephiroce

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
618
421
Dus het is wel of geen dvp? En als je geen ad hebt kan je wat details geven? Waar, hoe ziet ze eruit, is ze eerder besproken en was ze hygiënisch tijdens jullie ontmoeting? Misschien help je andere met deze info die blind erheen gaan als ze weer actief adverteerd

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Ze is online niet actief, maar ik heb haar inmiddels gewaarschuwd. Daarmee heb ik mijn plicht gedaan en dat is wat telt.

Sephiroce

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
618
421
Dat is niet wat ik vroeg? Wie is het zodat andere gewaarschuwd kunnen worden, zo'n post gaat niet alleen over jou waarom post je dan?

mr Sensei

Toogplakker
16 okt 2024
92
84
@Mr. Parker wat @Sephiroce zegt kan ik alleen maar bijtreden, naam en plaats is voldoende zodat er bij iedereen een lichtje kan gaan branden !

Als je lichtje niet gaat branden dan zal je pik wel branden en kan je op de blaren zitten :unsure: :sneaky:

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Ik denk dat mr. Parker gedaan heeft wat het belangrijkste is: de dame waarschuwen. Gewaarschuw van andere klanten heeft volgens mij weinig zin omdat het allemaal achterhaald is. En als je rondneukt zonder condoom (zoals ik zelf ook doe hoor) weet je dat je bij elke dame bij elk contact een risico neemt. Een iets grotere zekerheid dat een dame iets mankeert voegt daar niet zoveel aan toe. Na behandeld te zijn is ze al snel niet besmettelijk meer. En omgekeerd kan een dame die afgelopen jaar nooit iets gehad heeft morgen wel iets onder de leden hebben.
Maar dat is mijn kijk op de zaak, natuurlijk wil je gevoelsmatig voorkomen dat je een dame neukt die besmettelijk is en elke mogelijke informatie daarover hebben.
Alleen zeurt die informatie dan steevast wekenlang door totdat iemand gemeld heeft dat hij er geweest is (ik bedoel: bij haar 🙂) en niets heeft opgelopen. Wat meestal niet gemeld wordt. Dat is zinloos, en niet fair naar de dame.
Maar nogmaals, dat is mijn mening en ik weet dat anderen daar anders tegen aan kijken.
Ik denk dat mr parker het goed gedaan heeft.
(En natuurlijk mag hij hier ook puur voor zichzelf vragen stellen, de antwoorden zijn voor iedereen interessant. Maar proberen nog iets meer info los te krijgen in retour mag natuurlijk ook....🤓🤓)

Terug
Naar boven