Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Philipijnen? Jongens toch… Het is óf The Philippines óf de Filipijnen. Dat mijn vorige opmerking hierover verwijderd werd, vermoedelijk omdat iemand gekwetst werd door… een spellingcorrectie, zegt eigenlijk alles. Maar goed — bij deze nogmaals, met liefde en grammaticale precisie.Ik ben ook aan het plannen om van het voorjaar naar philipijnen te gaan.
Ik denk dat u het begrip respect gerust wat breder mag toepassen — ook op het Filipijnse land en volk, dat net iets meer zielen telt dan er hier gebruikers actief zijn. En u meent mij dan op de vingers te kunnen tikken?Beetje respect voor mede forum leden aub. Deze gramaticale politie actie is nergens voor nodig.
Ik denk dat u het begrip respect gerust wat breder mag toepassen — ook op het Filipijnse land en volk, dat net iets meer zielen telt dan er hier gebruikers actief zijn. En u meent mij dan op de vingers te kunnen tikken?
En ik kijk daar alvast vol interesse naar uit![...]
Uiteraard ook met alle respect alvast excuus voor eventuele schrijffouten, ik doe het niet met opzet, en met alle respect voor het land. Voel je vooral vrij om mij te blokkeren bij eventuele ergenis.
En terug naar recensies waar de meeste mensen hier voor zijn.
Mvg
Mooi dat jij kan inschatten waar een heel volk zich wel of niet druk om zou maken. De Filipijnen zelf zijn doorgaans nogal trots op hun land en identiteit — maar goed, wie zijn zij om jouw wereldbeeld te verstoren?Als je serieus denkt dat de inwoners van de Filipijnen een verkeerde spelling van hun land, ervaren als een van de grotere problemen in hun leven, dan heb je een behoorlijk verwend wereldbeeld...
Zelfs een Nederlander die nooit iets vervelenders in zijn leven heeft meegemaakt, dan een barista die geen havernelk heeft voor de cappuccino, zal het aan zijn billetjes roesten, of ergens op de wereld een buitenlandse forumbezoeker "The Nederlands" of "Netherland" schrijft...
Maar ja... In het Westen schijnen sommigen bij gebrek aan een nuttiger levensdoel, het enorm belangrijk te vinden, om zich vooral "namens anderen" heel erg op te winden over zaken, waar "die anderen" hoogstwaarschijnlijk hun schouders over zullen ophalen...
Wie ben jij om namens hen uit te maken dat zij even kleinzerig zijn als sommige verwende Westerlingen? Dat je in feite beweert dat ze al van het padje raken als een buitenlander de naam van hun land wellicht verkeerd spelt in een taal waarvan ze de precieze spellingsregels waarschijnlijk niet eens (zouden willen) kennen? Weet jij hoe "Nederland" in bijvoorbeeld China of Oezbekistan wordt opgeschreven? Ga jij je dan ook in je eer gekrenkt voelen als die Chinees of Oezbeek een schrijffoutje in zijn eigen taal maakt? If so: dan heb je waarschijnlijk echt een heel gelukkig en beschermd leventje, waarin je nog nooit iets ergers is overkomen dan dat de havermelk op was.Mooi dat jij kan inschatten waar een heel volk zich wel of niet druk om zou maken. De Filipijnen zelf zijn doorgaans nogal trots op hun land en identiteit — maar goed, wie zijn zij om jouw wereldbeeld te verstoren?