Quoten van berichten

Pastore

Legende
20 feb 2017
1.695
1.105
is het nog zinvol voor de moderatoren om tussen te komen indien een forumlid een bericht quote dat er net voor staat?
Mijns inziens kruipt hier veel onnodige tijd in en de meeste forumleden zullen het toch nooit snappen.

alex the great

Toogplakker
27 mei 2015
104
29
Lijkt mij eenzelfde probleem als bij de inmiddels vervallen regel dat je niet meerdere dames in één draadje mocht noemen 'omdat de zoekfunctie dat niet leuk vindt'. Nou sorry, maar dan begrijp je de instellingen van de zoekfunctie blijkbaar niet hoor, want ik heb er serieus nooit last van gehad.

Niemand die last heeft van een quote meer of minder, alleen een paar inflexibele autisten hebben er moeite mee schijnbaar. Hoewel er vaak wel een flinke lap tekst gequote wordt, da's wel vaak onnodig.

En de oplossing vanuit het moderatorteam is uitzonderlijk irritant! Worden er meerdere rode meldingen geplaatst vanwege onnodige quotes met nog een extra bericht eronder dat dit de leesbaarheid verneukt. Nou, weet je wat de leesbaarheid verneukt? Die irritante rode dikgedrukte berichten van het moderatorteam!

enola

Toogplakker
15 jul 2017
148
32
Als de regels je niet bevallen, ga je toch gewoon lekker ergens anders janken?

alex the great

Toogplakker
27 mei 2015
104
29
Oei, het kan niet op de inhoud, dus gelijk maar op de man? Ik heb geen moeite om de regel in acht te houden maar het is een onnodige regel waar onnodig veel op gemodereerd wordt.

Voormalig lid 16990

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
252
78
enola zei:

Was er ook niet een regel dat ieder zijn mening mag geven zonder gezeik over zich te krijgen?
Of was die regel al vervallen??

guy6

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
363
17
Ik ben van mening dat de regel wel zin heeft, want die qoutes maken een topic onnodig lang. Quoten heeft alleen zin als ge slechts een kort stukje waarop ge wilt reageren quoot, of als het gaat om een bericht van lang geleden in een hoedanook al zeer lang topic.

A

Anonymous

Guest
Zou je het niet kunnen automatiseren/programmeren, dat de quote knop niet zichtbaar is van het laatste bericht ?

Voormalig lid 16990

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
252
78
Natuurlijk is het te automatiseren maar PHPbb is een opensource forum applicatie.
Dus die aanpassing er alleen als het in de applicatie wordt meegenomen.
Of als je bij iedere update je eigen code weer gaat toevoegen.

Verder ben ik het met de regel wel eens. Niet quoten van bovenstaande bericht.
Maar ook niet al die rode tekst als het een keer niet goed gaat.

Richard

Ervaringsdeskundige
14 mei 2015
297
138
Ik vind de regel ook wel prima en ik vind het ook prima dat er op wordt gehandhaafd... hoewel ik je mening ook wel snap dat het 'best veel werk' kan zijn soms om dat allemaal maar bij te houden in alle posts die worden gemaakt. Nu hebben ze er ongetwijfeld een leuk knip/plak tekstje voor dus veel tijd zal het ze nou ook weer niet kosten.. dus tot zo verre wat mij betreft prima.

Maarr.... grote lappen rode tekst breekt de discussie soms een beetje alsof het een groot stop bord is. Beetje afhankelijk van de discussie gaat hij daarna niet altijd gelijk weer verder.
Misschien een idee omgewoon de quote weg te halen en een korte 'edit' regel in rood neer te zette. "Quote weggehaald ivm. quote voorgaande post, zie Link regels" klaar.

maar echt storend vind ik het niet en ben blij dat ze er de moeite in steken!

Johan321

Legende
8 sep 2020
1.150
1.050
Ach het komt allemaal wel los, ja er zijn nog altijd gasten die nog steeds niet snappen om geen quote van voorgaand bericht te plaatsen, er zal wel iets fout gegaan zijn met de chromosomen (ironisch bedoeld :cool: )

Maar mij stoort het niet erg, de mod rode herinneringen ook niet want zij doen ook maar hun job om de boel hier wat clean te houden. De moraalridders daarentegen… ;) :cool: :lol:

josvdd

Toogplakker
23 feb 2019
62
1
Ik heb zelf nooit begrepen wat er mis is met het quoten van een bericht dat er vlak boven staat. Ik ben deze regel ook op nog geen enkel ander forum tegengekomen. Op andere forums waar ik door de jaren heen lid van ben geweest was het altijd volkomen normaal om een bovenstaand bericht te quoten. Toen ik lid werd van dit forum was ik dan ook echt verbaasd dat zoiets hier nog niet eens mag en er altijd zo'n drama van wordt gemaakt wanneer deze regel wordt overtreden en de moderators het bericht vervolgens aanpassen en er dan nog een bericht onder plaatsen om te zeggen dat desbetreffende gebruiker de regels moet lezen. Naar mijn mening echt volslagen belachelijk. Zoiets heb ik op nog geen enkel ander forum meegemaakt.

Kom alsjeblieft niet aan met dat ik dan maar een ander forum moet gaan zoeken als het mij niet bevalt. Zelf overtreed ik de regel niet, want ik weet dat dit hier niet is toegestaan. Ook heb ik er nooit over geklaagd. De administrators en moderators moeten natuurlijk helemaal zelf weten welke regels zij op hun forum willen invoeren, handhaven of afschaffen, maar nu het hier toch toevallig besproken wordt vind ik wel dat ik even mijn mening mag geven. Ik zeg niet dat ze deze regel moeten afschaffen en het forum moeten runnen zoals ik dat wil, maar ik mag toch zeker wel even zeggen wat ik van de regel vind.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Wat ik me afvraag welke stumperd gaat op de meldknop drukken als er een bericht gequote wordt wie interesseert het nou dat er gequote wordt of niet?

A

Anonymous

Guest
enola zei:

Los van de "onzin" regel is deze houding (ook van moderators) een reden dat ik nagenoeg NOOIT iets schrijf hier.
Je kan beter puur lezen. Heb je ook geen gezeur ;)

Terug
Naar boven