Radeloos

Blabla123

Snuffelaar
20 feb 2022
12
10
Dag beste medewandelaars

Ik zit met een probleempje. Sinds enkele weken/maanden last van vage soa symptomen, geel/groene afscheiding, licht branderig gevoel bij het plassen, constant het gevoel moeten plassen,..

2x een soatest gedaan bij huisartsen 1x bij uriloog en niets gevonden..

Hebben jullie raad voor mij?

Groetjes

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Ik ben geen arts maar al gedacht aan blaasontsteking, ontsteking aan prostaat (prostatitus).

Hooked

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Dit begrijp ik totaal niet. Een arts is er niet om een eventuele seksueel overdraagbare aandoening te constateren, maar om te proberen om op basis van symptomen de oorzaak van een probleem te diagnosticeren en indien mogelijk het probleem op te lossen.

Hoe kan een arts - waar dan ook werkzaam - zeggen: wees gerust: van de vele mogelijkheden is het niet dit - geniet u maar zonder zorgen verder van uw probleem ...

(Aanvulling: even ervan uitgaande dat wat in #1 wordt gesteld klopt: al "weken / maanden last" en onder meer een "huisarts" die alleen maar vaststelt: dit is het niet - en dan niet verder zoekt.)

Laatst bewerkt:

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Ben je getest op volgende 4 zaken?

Mycoplasma hominis
mycoplasma genitalum
Ureaplasma parvum
ureaplasma urealyticum

Wat jij beschrijft komt overeen met genitalum of parvum

Dus hup terug naar de huisarts en aandringen op een PCR urine test....

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Het is eigenlijk heel simpel:

Er is sprake van een geel/ groene afscheiding:

In de regel worden die door BACTERIËLE infecties veroorzaakt. Virale infecties zorgen vaker voor helder vocht.

Als er ALLEEN op SOA's wordt getest, dan wordt 'het materiaal' 'blootgesteld' aan de voor die specifieke SOA geëigende test.
Die zal, als het niet de betreffende bacterie betreft, een negatieve uitslag hebben. Je krijgt dan te horen dat je geen SOA hebt.