Radeloos

Blabla123

Snuffelaar
20 feb 2022
12
10
Dag beste medewandelaars

Ik zit met een probleempje. Sinds enkele weken/maanden last van vage soa symptomen, geel/groene afscheiding, licht branderig gevoel bij het plassen, constant het gevoel moeten plassen,..

2x een soatest gedaan bij huisartsen 1x bij uriloog en niets gevonden..

Hebben jullie raad voor mij?

Groetjes

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Ik ben geen arts maar al gedacht aan blaasontsteking, ontsteking aan prostaat (prostatitus).

Hooked

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Dit begrijp ik totaal niet. Een arts is er niet om een eventuele seksueel overdraagbare aandoening te constateren, maar om te proberen om op basis van symptomen de oorzaak van een probleem te diagnosticeren en indien mogelijk het probleem op te lossen.

Hoe kan een arts - waar dan ook werkzaam - zeggen: wees gerust: van de vele mogelijkheden is het niet dit - geniet u maar zonder zorgen verder van uw probleem ...

(Aanvulling: even ervan uitgaande dat wat in #1 wordt gesteld klopt: al "weken / maanden last" en onder meer een "huisarts" die alleen maar vaststelt: dit is het niet - en dan niet verder zoekt.)

Laatst bewerkt:

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Ben je getest op volgende 4 zaken?

Mycoplasma hominis
mycoplasma genitalum
Ureaplasma parvum
ureaplasma urealyticum

Wat jij beschrijft komt overeen met genitalum of parvum

Dus hup terug naar de huisarts en aandringen op een PCR urine test....

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Het is eigenlijk heel simpel:

Er is sprake van een geel/ groene afscheiding:

In de regel worden die door BACTERIËLE infecties veroorzaakt. Virale infecties zorgen vaker voor helder vocht.

Als er ALLEEN op SOA's wordt getest, dan wordt 'het materiaal' 'blootgesteld' aan de voor die specifieke SOA geëigende test.
Die zal, als het niet de betreffende bacterie betreft, een negatieve uitslag hebben. Je krijgt dan te horen dat je geen SOA hebt.

Duidelijk is echter dat je wel degelijk een infectie hebt.

Dus: Kweekje nemen, testen op welke antibiotica deze het best reageert en behandelen.

Want ook een 'eenvoudige' urineweg infectie, kan best lastig zijn en verder naar binnen gaan en zich verspreiden.

In feite is bijvoorbeeld 'een druiper' bij mannen, ook een eenvoudige urineweginfectie, alleen noemen we die dan wel een SOA.
Andere bacteriële infecties, van je urineweg zijn bijna altijd ook prima via seks overdraagbaar, alleen zijn ze niet aan het lijstje van de SOA's toegevoegd. We noemen ze dan opeens geen SOA. Al is het wel degelijk een aandoening en werd hij wel degelijk seksueel overgedragen aan je.

Veel succes voor de Blabla123 in ieder geval!

En inderdaad als je arts er geen raad mee weet, gewoon een andere consulteren!

Blabla123

Snuffelaar
20 feb 2022
12
10
Top, bedankt alvast voor alle reacties! Hier weet ik al raad mee.

De uroloog had me een voedingssupplement voorgeschreven voor de klachten, en zeiden dat ze niets van bacterie in de urine hadden gevonden. ( maar ze hebben niet op bovenstaande soa's getest waarschijnlijk )

Ik hou jullie op de hoogte!

Blabla123

Snuffelaar
20 feb 2022
12
10
Geen parasieten gevonden en negatief op Mycoplasma
Dokter zei dat het puur ' emotioneel ' is, heel raar

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Second opinion aanvragen bij een uroloog. Hier dergelijke vragen stellen levert niks op. Hoewel er vast ervaringsdeskundigen tussen de antwoorden zitten, twijfel ik aan de inhoudelijke kennis op het gebied van Medische Microbiologie.

Overigens kan het heel goed tussen je oren wegkomen, dat is helemaal geen geke suggestie.

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Zeker niet. Vergelijk uw - mógelijk, ik zeg niet dat dit zo is - tot concrete verschijnselen leidende "emotionaliteit" (# 9) onder meer met pseudocyesis (schijnzwangerschap) bij vrouwen.

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Welke was het?
Urealyticum of parvum variant?

Urealitycum heb ik ook al + gehad maar weinig last van je voelt het wel maar geen afscheiding.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
afscheiding duidt altijd op een ontsteking.
Ze geven het maar een naampje,noemen het een soa en klaar is kees.
Maar is een afscheiding uit de pisbuis altijd overdraagbaar.Veel plassen betekent dat je lichaam het kwijt wil.
Maar ja, ik ben natuurlijk geen dokter he...haha

Terug
Naar boven