Sexjobs verifieer je account en controle

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Hallo allen,

Sexjobs komt nu met een beleid dat je je ID moet achterlaten om o.a. je leeftijd te verifiëren en te kijken of je wel echt bent.
Hierbij vragen ze o.a. dus een foto van je ID, van jezelf en ook nog een foto met een recente krant of kassabon.
Doe je dit niet dan wordt je advertentie on hold gezet. Dus ook b.v. als je een advertentie bij b.v. suikeroom heb staan.

Voor de dvp's gebeurt dit al een tijdje, en dat snap ik wel om minderjarigen er buiten te laten en eventuele fakers.

In sommige kik/telegram groepen is er al een discussie over.

Maar mijn vraag hier is voor de personen die daar een advertentie hebben, hoe gaan jullie daar mee om?
Geef je je gegevens of is het einde Sexjobs voor je?
Ik zelf heb er al jaren eentje en dan plots dit.
Je hoort de laatste tijd genoeg over dat bedrijven gehackt worden en met je gegevens aan de haal gaan dus dit voelt niet echt fijn.

Ben benieuwd naar de reacties.

Groet,
LD🙃

Chief123

Toogplakker
19 jun 2024
26
28
Ja zag het ook dame hier wilde voor haar geilheid weer eens af en toe een dagje ontvangen maar als je allemaal dit soort info achter moeten laten hebben we er weinig zin in. Ze vergeten dat je ook nog een normaal leven hebt en als dit soort info op staat ligt ben je de lul. Dan houden we het maar bij af en toe club bezoek.

vovin_2

Ervaringsdeskundige
5 okt 2020
307
350
Ooit was het een site voor amateur prostitutie. Nu is het gewoon een hyper commercieel platform. Zoals het eigenlijk altijd gaat met online platforms. Aangezien er geen garantie is bij welk bedrijf dan ook, dat je gegevens veilig blijven, trek ik wel een grens bij kopie id en (pas)foto. Zeker bij een bedrijf wat al jaren laat zien echt geen reet om bezoekers en gebruikers te geven. Het is even afwachten, maar zoals altijd zal er elders een alternatief opduiken wat succesvol blijkt. Daar hebben we dan even lol van, tot daar ook de commercie weer toe slaat. Gewoon de cirkel van t leven.

Zipperft

Toogplakker
7 jul 2019
60
57
Ik heb er ook een advertentie maar ik ga het ook niet doen met dat ID gedoe.
Laatste tijd worden er zoveel sites/servers gehackt dus ben beetje voorzichtig met mijn prive gegevens.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Ik moest het ongeveer een jaar geleden al doen, toen ik voor het eerst een advertentie op Sexjobs plaatste. Dus kennelijk waren ze er al langer mee bezig om het in te voeren. Het verbaasd me nogal dat het eerder mogelijk was om zonder leeftijdsverificatie een advertentie te plaatsen.

Hoe dan ook, in hun privacyverklaring staat o.a. het volgende:

b. (Toegangs)controle en bestrijding van fraude, misbruik en minimumleeftijdJe mailadres en wachtwoord worden gebruikt als toegangscontrole tot je Account en om daarmee criminaliteit, fraude en corruptie te voorkomen. Ook wordt het IP adres gebruikt ter voorkoming van fraude of misbruik van de Website. Aan de hand van het IP-adres wordt bijvoorbeeld gecontroleerd of er dubbele accounts zijn of dat er gefraudeerd wordt met Advertenties.Aan de hand van een officieel identiteitsbewijs controleren wij of een Gebruiker voldoet aan de minimumleeftijdsgrens. Hiervoor vragen wij om een tijdelijke inzage in een geldig en officieel identiteitsbewijs. Bij deze inzage moeten je foto, nationaliteit en geboortedatum goed zichtbaar zijn. Niet-noodzakelijke persoonsgegevens, zoals bijvoorbeeld je burgerservicenummer (BSN) en/of het documentnummer, mogen onleesbaar worden gemaakt. Na deze controle bewaren wij uitsluitend de foto's waar het identiteitsbewijs niet opstaat, je geboortedatum en nationaliteit. Wanneer je vanuit België adverteert, geldt hierop een uitzondering. In dat geval bewaren wij, naast je geboortedatum en nationaliteit, ook een kopie of afbeelding van je identiteitsbewijs waarop je foto zichtbaar is.

Kennelijk moeten ze voldoen aan (nieuwe) regelgeving, die in NL en BE ook nog eens verschillend is.
En ja, natuurlijk blijft het een risico om je persoonsgegevens af te geven. Dat is het altijd. Al scheelt het natuurlijk wel dat ze de kopie of afbeelding van je identiteitsbewijs niet bewaren. In Nederland althans. Belgen zijn wel de pineut.

man56

Ervaringsdeskundige
26 jan 2018
337
186
Ik laat mijn advertentie daar ook verlopen. Hopelijk zien ze daar dat er veel advertenties op hold gezet gaan worden. Uiteindelijk zal het niet veel uitmaken.

vovin_2

Ervaringsdeskundige
5 okt 2020
307
350
Is chatgirl een goed alternatief?
Misschien toeval, maar jarenlang was t drama op cg. Nu in 3 maanden 3 betaalde dates via cg. Alle 3 geen pro en bare. Kost wel tijd, geduld en je moet t treffen. Als je nu geil bent en nu wilt neuken, kan je beter een ander platform zoeken.

Wandelaar83

Snuffelaar
2 feb 2023
11
10
Ik heb denk ik wel 15 jaar altijd met wisselend succes een advertentie kunnen plaatsen bij Sexjobs, maar nu met hun ID controle heb ik mijn account verwijderd. Dat risico ga ik echt niet lopen met een hack of dergelijke. Dus ben ook op zoek naar een alternatief maar helaas nog niks gevonden. Wat mis ik de tijd van Speurders, daar heb ik serieus tientallen dates aan over gehouden met amateur studentes en huisvrouwen.

Terug
Naar boven