spammers

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
Beste Leden,

Graag wil ik me een beetje excuseren voor de spammers die tegenwoordig online komen.
Ik heb geprobeerd om de inlog sleutel nog een graad moeilijker te zetten.
Dus volgens mij zijn het geen robots maar gewoon mensen zoals jij en ik.
Ik zou niet weten hoe ik ze kan tegenhouden.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Ps de mogenlijkheid om de eerste berichten van een nieuw lid eerst goed te keuren daar heb ik geen tijd voor.
Maar misschien moet die maatregel er toch (tijdelijk) komen.

Grzz
Barefan

guy6

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
363
17
Ik zie geen manier om spammers te weren die niet meteen het leven van legitieme nieuwe leden zou moeilijk maken.

De enige oplossing is dat eenieder die een "spam" ziet gebruik maakt van de "Meld dit bericht" knop, zoals ik recentelijk deed. Eens per dag of om de twee dagen daarop reageren zou moeten haalbaar zijn voor de moderator(en). Als ze er sytematisch uitgegooid worden zullen de spammer het (hopelijk) wel opgeven.

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
Een aantal sites waar ik als webmaster/moderator optreed worden regelmatig aangevallen. Slechts één maal was het ernstig omdat door een lek in een plug-in de wachtwoorden waren gestolen. Iedereen moeten verwijderen en vragen om opnieuw in te schrijven.

Verder lieden die gewoon lid worden en omdat het geen robots zijn is dat moeilijk te voorkomen. Mijn beleid is dus reactief. Een verkeerd bericht, dat meestal gerapporteerd wordt, en het lid wordt geschrapt. Wanneer er aanleiding is kan ik het IP-adres blokkeren, maar echt kwaadwillenden wisselen sneller van IP dan de gemiddelde DVP van onderbroek.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
er is in belgie ook een paar weken na dat ik bij de politie was voor het paspoort geval hier op het forum ook een bende opgerold in brussel die paspoorten verkocht ia het internet.

Oppie

Toogplakker
13 jun 2015
64
7
Ach het is de "de Telegraaf",het debiele krantje maar, kun toch niet serieus nemen.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
dat hoop ik niet zoveel aandacht hoef ik nu ook weer niet voor dit forum hoor :)

Terug
Naar boven