Test locatie Ziz Den Haag en Utrecht (en thuistesten)

Raindeer

Toogplakker
15 jul 2019
51
69
https://ziz.nl/
Ben er zelf nog niet geweest, maar wordt erg positief over gesproken:
https://www.girlsreview.nl/threads/ziz-den-haag.49700/

Het is een non-profit organisatie o.a. in samenwerking met het LUMC en SOAIDS Nederland.
Ze krijgen van de zorgverzekeraars 25,- per test, daarom kunnen ze het zo goedkoop aanbieden.
Als je naar de locatie gaat voor een test (kan ook thuis) dan krijg je binnen 90min de uitslag, en als je behandeling nodig hebt (ook prik tegen gonorroe bijvoorbeeld) dan zetten ze die gelijk en is gratis! Als ik dat geweten had.
Bij deze.

Het lijkt er heel sterk op dat gonorroe heel erg sterk toeneemt (zeker met onveilige sex met oosterse dames).
Deze uitweg is dan wel heel fijn. Heel snel handelen verminderd de kans op verspreiding enorm.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Wellicht goed om dit topic ergens goed zichtbaar te plaatsen. Hierdoor zal de drempel om een test te doen aanzienlijk stijgen.

piet

Ervaringsdeskundige
12 dec 2015
849
800
Hier ben ik geweest. Binnen 1.5 uur de uitslag binnen en je betaalt maar 60 euro en mocht je iets hebben krijg je ook medicatie

Ben Zaadverloren

Toogplakker
18 sep 2015
93
9
Verloopt erg soepel.
Online de site gevolgt net intake en betalen en zo.
Het is NIET anoniem, voor degenen die dat belangrijk vinden.
Testlocatie in Den Haag is vlak bij Westeinde Ziekenhuis. De locatie ligt aan een rustig straatje zonder veel verkeer/voetgangers.
Code wordt gescand en id check.
Je krijgt een potje voor je plasje. Bij hokje naar binnen voor bloedafname en een briefje met uitleg hoe de uitslag op te halen.
Je bent zo klaar. Ik heb nergens voor hoeven wachten.
Ik ben weer goedgekeurd. 😁

What the Bare Fock

Toogplakker
15 nov 2018
167
72
Ik heb deze keer voor een online test. Je krijgt netjes een kit opgestuurd. Bloed en plas opgestuurd en een paar dagen later krijg je een mailtje dat de uitslag online staat. Ook deze keer was alles weer negatief. Ik heb 66 euro betaald voor een hele uitgebreide test.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Dit kun je op hun site lezen.
Er wordt een deel betaalt door zorgverzekeraar.
Volgens mij betaal je ook een deel zelf vooraf, of dat contant kan, dat weet ik niet

Dus anoniem, nee niet echt.
Maar wel 100% zeker een juiste behandeling als je iets hebt.

Digger76

Toogplakker
31 jul 2020
36
5
Ziz is inderdaad top, ik ga naar locatie Utrecht. Anoniem nee, maar je huisarts word niet ingelicht als je dat niet wil en alles wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Je naw worden wel genoteerd tijdens de online intake en je moet je ID bewijs meenemen aan de balie. Je krijgt geen post o.i.d. van Ziz thuis gestuurd. De uitslagen en indien nodig de behandeling, kun je op dezelfde dag nog krijgen, moet je wel rekening houden met de tijd uiteraard. Je hoeft geen afspraak te maken en kan zo binnenlopen. Advies is wel om vooraf de online intake te doen en te betalen. Berichten ontvang je via SMS en een afgeschermde portal van LUMC. Nogmaals, een hele goede en betrouwbare service.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Behandeling zit in de prijs meegenomen.

En als je bang bent dat je wederhelft iets te zien krijgt, die kan alleen zien als zij in je zorgportaal kan en ziet dat er kosten zijn gedeclareerd.

Betaling zal je dan niet van een gezamenlijke rekening moeten doen. Dan ziet je wederhelft dat ook niet.

En zoals hierboven is gezegd, kun je aangeven dat je huisarts niet op de hoogte wordt gebracht.

Bil

Snuffelaar
18 jul 2023
9
9
Ziz is een geweldig intitiatief. Het is niet anoniem omdat het een officiele zorginstelling is. Maar zoals bij iedere reguliere zorginstwlling kun je aangeven dat je gegevens niet met je huisarts en/of je apotheek gedeeld mogen worden. De service is betaalbaar, betrouwbaar en niet omgeven met een sfeer van een condoompolitie (zoals huisarts of ggd). Ik ben swinger, heb soms betaalde sex en neuk bewust (net als iedereen hier) bare omdat ik met condoom totaal niks vind. Dan biedt het Ziz de mogelijkheid je regelmatig te laten testen en, wanneer het mis is, ook meteen affdoende behandeling te krijgen. Ik ben kortgeleden ook gebruik gaan maken van hun mogellijkheid om PrEP te gaan slikken. Ik had mij al bij de ggd laten vaccineren voor hepatitis a en b en naast hep. B is hiv de enige ellende waar je nooit weer vanaf komt. Ik ben hetero en ook al is de kans heel klein, vind ik PrEP een zinvolle aanvulling ter bescherming van mijzelf en anderen bij de hobby van lekker puur natuur en ongeremde sex met veel verschillende lekkere dames. Dus zo gezegd .. zo gedaan.

Bareman

Toogplakker
5 dec 2024
224
222
Ik heb ook prep gehaald bij de Ziz, maar als ik het sporadisch gebruik maakt het me misselijk. Meteen 2 pillen de eerste keer is wat het veroorzaakt.

Dus ik gebruik het eigenlijk al een tijdje niet meer. En ja elke dag slikken kan, maar dat doe ik dan weer niet omdat ik ook weer niet zo vaak bezoekjes pleeg.

En misschien ben ik een uitzondering wat dit betreft maar als ik wel prep gebruik voelt dat ook weer minder spannend ofzo als naar een hoertje ga. Terwijl het DAARNA toch in je achterhoofd blijft zitten dat je iets serieus opgelopen kan hebben.

Ik ben er nog niet uit.

En idd 'condoompolitie' XD Mijn huisarts assistente vooral begint ook wel eens soort van schuldgevoel aan te praten. Ik denk dan joh hou gewoon je mond en laat mij testen dat is je werk.

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Dat misselijk gevoel van 2 Prep pillen heb ik ook, daarom slik ik door. Nergens meer last van. Voordeel is ook dat als ik opeens zin heb om een dame lekker bare te pakken ik me hier ook niet druk om hoef te maken. Je kan gewoon altijd los.

Verder ben ik groot fan van ZiZ, top instelling!

Bareman

Toogplakker
5 dec 2024
224
222
Das waar. Kan ook door slikken. Want ik zal toegeven het blijft in je achterhoofd zitten dat je miss hiv kan hebben, maar dat pas over 3 maanden zeker kan weten!

Wat ik klote vind is dat ik helemaal naar Den Haag moet rijden vanuit het zuiden van het land, pff die chaos en drukte daar in de randstad en het parkeren is ook een ramp daar in de buurt.

Het is meer dat ik er eigenlijk tegenop kijk om er elke keer naar toe te gaan voor een nieuwe lading prep. Maar wellicht kan ik misschien ook voor 6 maanden krijgen, dan is het op zich wel te doen.

Ik bedenk me net ik natuurlijk ook ff de trein pakken scheelt heel wat frustratie in het verkeer. Zou nog net iets goedkoper zijn zelfs denk ik met mn NS dal abbo.

Heb de prijzen voor Prep en de (verplichte) testen gevonden:
https://ziz.nl/faq#faq-section-PrEP

Ondervinden jullie bijwerkingen van Prep, bij continu gebruik? Hier ben ik best benieuwd naar.

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Geen enkele bijwerkingen, sterker nog ik voel me juist ongeremder dan in het verleden. Geen stem in je hoofd als je bezig bent met een knappe dame en dat je misschien HIV kan oplopen.

Ik koop ook per 6 maanden en dan laat je je gelijk testen alles.

Zoals ik schreef, ik ben Fan van ZiZ.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Ik ook niet, heel klein beetje wat veel boeren dacht ik althans in het begin toen ik het slikte.

Ja ik vind het ook bevrijdend. Het was helemaal mooi geweest in de tijd dat ik nog een vaste partner had. Dat speelde meer door mijn hoofd, haar niet een hiv besmetting te bezorgen met mijn gedrag. Meer dan dat ik er voor mezelf mee zat. Uiteindelijk anders opgelost waardoor ik haar toch niet ongevraagd liet delen in het risico. Maar nu is het super om zelf eindelijk iets te kunnen doen om het risico voor mezelf en anderen flink te kunnen reduceren zonder die vermaledijde rubbertjes. Voor de mate waarin rondgeneukt wordt in bare gbs is het ook wel nodig...

Ongetwijfeld is het niet de ultieme oplossing; hopelijk blijft het nog lange tijd werkzaam en komen er niet teveel lijken (bijwerkingen) alsnog uit de kast vallen. Ik geloof nergens blindelings in. Maar op mijn al wat gevorderde leeftijd neem ik dát risico graag op de koop toe.

Bareman

Toogplakker
5 dec 2024
224
222
Het schijnt wel dat er een kans is op problemen met de nieren. Maar dat kun je laten controleren bij het testen.

Maar de afweging hiv vs nieren is snel gemaakt.

Terug
Naar boven