Tips vliegreis en hotel boeken Thailand Pattaya

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
beffer007 zei:
Met jullie tips even kort gekeken maar stel ik ga van 1 Sept t/m 10 Sept dan kan ik vliegen voor € 504,00 en een hotel zie ik al vanaf € 15,00 per nacht. Hotel kan nog goedkoper zag ik maar of dat nou zo slim is. Ik denk het niet. Vind ik op zich niet heel duur en net buiten het centrum. Valt me alleszins mee de prijzen.
https://www.trivago.nl/?iPathId=429...&bIsSitemap=false&rp=&cpt=42903&iFilterTab=0&
Hoe lang raden jullie aan om te gaan voor een 1e keer bezoek aan Pattaya ? Ging vroeger 10 of 14 dagen naar Spanje.

Naked, heeft je vraag al beantwoordt...14 dagen is het beste, zeker omdat je gewoon een dag kwijt ben met reizen en acclimatiseren...Zowel heen als terug. 15 euro per nacht is heel netjes, maar ik zou dan lekker buiten het hotel gaan ontbijten. Hoe goedkoper, hoe schraler het ontbijt...Of je hebt geboekt in het Apex...

Afhankelijk van waar je zit, kan ik je enkele 'restaurants' aanbevelen...nou ja, het is eerder een soort huiskamer vanwaar moeder de huisvrouw met haar kookkunst wat bij tracht te verdienen. Maar leuker en kleinschaliger. Moet wel je ding zijn.

Kun je ook op 1400 uur een ontbijt nemen.... :lol:

beffer007

Legende
3 mei 2015
4.017
574
Goede tip om in de gaten te houden dus. Hoe goedkoper het hotel hoe schraler het ontbijt kan zijn in het hotel.
Het Apex zegt me niks dus helaas daar kan ik niks mee.

Dank voor je tip maar bij een wild vreemde vrouw in de huiskamer gaan eten lijkt mij persoonlijk niks.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
beffer007 zei:
Goede tip om in de gaten te houden dus. Hoe goedkoper het hotel hoe schraler het ontbijt kan zijn in het hotel.
Het Apex zegt me niks dus helaas daar kan ik niks mee.

Dank voor je tip maar bij een wild vreemde vrouw in de huiskamer gaan eten lijkt mij persoonlijk niks.

Het Apex Hotel is een bekend goedkoop hotel met een uitgebreid onbijtbuffet voor 150 Baht (of 120 Baht als je 10 tickets tegelijk koopt).
Wat mij betreft te basic, te lawaaiig en te veel stank (het ligt pal aan de drukke Second Road) maar het ontbijtbuffet is goed.

Ik boek sowieso altijd een hotel zonder ontbijt aangezien je in de meeste gevallen alleen de keus hebt tussen een American Breakfast, een Continental Breakfast en een Thai Breakfast. Ten eerste vult het niet en ten tweede komt het je na een aantal dagen de strot uit.
Ik ga daarom altijd naar het ontbijtbuffet in het Apex hotel of het nabijgelegen Lek hotel.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Deze bus vind ik persoonlijk beter dan de reeds genoemde bus: Bell Travel Service – Convenient shuttle coach service between Bangkok and Pattaya

Bell Travel rijdt namelijk met een grote bus naar de Northers Bus Station in Pattaya en zet je daarna met een minibusje bij je hotel af. Je moet dus al wel een hotel geboekt hebben. Je kunt de Bell bus tegenwoordig alleen nog maar on line boeken, op het vliegveld een ticket kopen kan niet meer. Zorg wel dat er minstens 2 uur zit tussen je aankomsttijd en de vertrektijd van de bus. Je kan maar zo een 30 - 45 minuten in de rij staan bij immigration en daarna moet je je bagage nog van de band halen en naar de bus lopen.

Het nadeel van de andere busmaatschappij is namelijk dat deze je in de buurt van de Northern Bus Station afzet en dat je daar dan een baht bus moet nemen. Is een hoop gesjouw met je bagage in de hitte en als je pech hebt duurt het maar zo een half uur voordat de baht bus vol is en vertrekt (zeker in het laagseizoen of als je 's morgens vroeg aankomt).

Overigens ga ik zelf nooit meer meteen naar Pattaya na die lange en vermoeiende vliegreis. Ik ga eerst een paar dagen naar Bangkok omdat je daar in een uurtje kan zijn vanuit het vliegveld. Wel zo relaxed. Maar dat terzijde, dat wordt wellicht wat te ingewikkeld als je voor het eerst gaat.

Mijn vliegtickets boek ik vrijwel alleen nog maar op www.flugladen.de
Ik kijk af en toe nog wel eens op andere ticket sites maar bij Flugladen ben ik vrijwel altijd goedkoper uit. Je kan er gewoon met iDeal betalen.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
beffer007 zei:
Met jullie tips even kort gekeken maar stel ik ga van 1 Sept t/m 10 Sept dan kan ik vliegen voor € 504,00 en een hotel zie ik al vanaf € 15,00 per nacht. Hotel kan nog goedkoper zag ik maar of dat nou zo slim is. Ik denk het niet. Vind ik op zich niet heel duur en net buiten het centrum. Valt me alleszins mee de prijzen.
https://www.trivago.nl/?iPathId=429...&bIsSitemap=false&rp=&cpt=42903&iFilterTab=0&
€ 15 is inderdaad goedkoop maar dan zit je wel in een basic hotel en/of op een slechte plek. '0,5 km van het centrum' klinkt misschien goed maar vaak wordt de afstand naar beneden 'afgerond'. En als er geen baht bus in de buurt komt, is meerdere keren per dag een halve kilometer lopen nog best veel in die hitte daar.
Zoek een hotel ergens tussen (of in de buurt van) Beach Road, South Pattaya Road en Pattayasaisong Road (Second Road). Daar zit verreweg de meeste actie én het is de voornaamste baht bus route.

Persoonlijk vind ik een comfortabele kamer heel belangrijk, dat is al de helft van het vakantieplezier zeg maar, maar die zijn in de regel wel (een stuk) duurder dan € 15. Ook een rustige locatie vind ik belangrijk, als niet-nachtbraker, en dat is in Pattaya nog niet zo makkelijk te vinden.
Een bekende rustige en tegelijk goede locatie is Second Road Soi 13. Bijvoorbeeld het Dynasty Inn hotel. Heel fijn hotel met mooie ruime kamers vanaf 1280 Baht in het laagseizoen. Omgerekend ongeveer € 33 met de huidige koers.
Of eventueel het Lek hotel, die hebben kamers vanaf 1100 Baht of iets in die buurt. Maar zorg dan wel dat je een kamer aan de achterkant krijgt en niet aan de drukke Second Road.

Ik check altijd Tripadvisor: Over a billion reviews & contributions for Hotels, Attractions, Restaurants, and more voor hotelrecensies.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Moggie zei:

PS: Ook voor de terugweg is Bell Travel erg gemakkelijk omdat ze je wederom met een minibusje bij je hotel oppikken en naar de Northern Bus Station brengen.
Het nadeel van Bell is dat ze alleen overdag rijden, tussen 6 uur 's morgens en 7 uur 's avonds of zo. Als je vlucht om 2 uur 's nachts gaat, heb je er dus niks aan. Maar dat is sowieso een hele vervelende tijd vind ik. Moet je weer een late checkout met je hotel zien te regelen tegen extra kosten en je bent al moe voordat je het vliegtuig in gaat.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Moggie zei:
.....Overigens ga ik zelf nooit meer meteen naar Pattaya na die lange en vermoeiende vliegreis. Ik ga eerst een paar dagen naar Bangkok omdat je daar in een uurtje kan zijn vanuit het vliegveld. Wel zo relaxed. Maar dat terzijde, dat wordt wellicht wat te ingewikkeld als je voor het eerst gaat......

De afstand naar Pattaya valt toch wel mee, binnen 2 uurtjes kan je er zijn.
Vlieg je niet rechtstreeks naar Bangkok?

Mvg

Naked

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
naked zei:
Moggie zei:
.....Overigens ga ik zelf nooit meer meteen naar Pattaya na die lange en vermoeiende vliegreis. Ik ga eerst een paar dagen naar Bangkok omdat je daar in een uurtje kan zijn vanuit het vliegveld. Wel zo relaxed. Maar dat terzijde, dat wordt wellicht wat te ingewikkeld als je voor het eerst gaat......

De afstand naar Pattaya valt toch wel mee, binnen 2 uurtjes kan je er zijn.
Vlieg je niet rechtstreeks naar Bangkok?

Mvg

Naked

De laatste jaren vlieg ik meestal rechtstreeks, maar dan nog. Binnen 2 uur is ongeveer het snelste wat mogelijk is, als je rekent vanaf het moment dat de bus vertrekt van het vliegveld totdat je bij je hotel bent. Maar voordat de bus vertrekt heb je vaak al een tijdje moeten wachten en afhankelijk van het tijdstip van de dag, de dag van de week en eventuele wegwerkzaamheden kan de reis naar je hotel oplopen tot 2,5 à 3 uur. Op vrijdagmiddag bijvoorbeeld is het altijd erg druk op de snelwegen richting Pattaya.
Ik vond het al met al te vermoeiend worden en ga daarom eerst naar Bangkok. Meestal ben ik binnen 1 uur in mijn hotel in de buurt van Nana, met de trein en BTS. En met een taxi kan het nog wat sneller als het verkeer niet al te gek is.

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Ik boek zowel bij aankomst als bij vertrek een hotel in BKK. Bij aankomst 2 nachten in het Nana-hotel, bij vertrek 1 nacht. Dan kun je heel rustig je transferts regelen en kun je ondertussen reeds genieten van het nachtleven in de buurt. Van en naar luchthaven duurt slechts 45 minuten naar Nana-plaza.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Over de hotelprijzen...Ooit dacht ik er goed aan te doen om vooral niet teveel geld uit te geven aan een kamer.

Je bent -als het goed is- sowieso het merendeel van de dag toch al buiten.
Maar inmiddels betaal ik gaarne ietsje meer voor wat meer luxe c,q, gemak. Ook met het oog op bereikbaarheid, want ik beperk mij allang niet meer tot WS, soi 7 of 8 op zoek naar snoepjes om van te smullen...

Het staat ook goed bij het meisje wat je meeneemt naar je kamer, indien het wat meer luxe uitstraalt. En echt veel meer dan 30 euro pnpp hoeft het niet te kosten. Ik verblijf dan twee weken in Pattaya.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Beste collegae,

Binnenkort ga ik weer eens de juiste kant op... :mrgreen:

Maar ik wil graag weten wie er ervaring heeft met Egyptair?

Die zijn erg goedkoop met een vanafprijs van 480 euro, vergeleken met een rechtstreekse vlucht van 650 euro van de KLM of zelfs bijna 750 euro van Evaair. Evaair valt dus af, hoe tevreden ik ooit was over deze maatschappij...

Ik wil begin september naar Thailand vliegen. Andere tips of een reismaatje (naked?) zijn ook welkom!

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
AANVULLING

Recente ervaringen met stop-overs ook welkom! Dit als aanvulling op mijn eerdere bericht!

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
frankypanky zei:
Die zijn erg goedkoop met een vanafprijs van 480 euro, vergeleken met een rechtstreekse vlucht van 650 euro van de KLM of zelfs bijna 750 euro van Evaair.
Ik heb geen ervaring met Egyptair omdat ik de stopover op de terugweg te lang vind, maar Eva Air moet toch echt goedkoper kunnen. Ik denk dat je op de 'verkeerde' site of de 'verkeerde' datums hebt gezocht.
Ik gebruik meestal www.Flugladen.de en de eerste de beste zoekopdracht die ik ingeef levert al lagere prijzen op dan wat jij noemt, namelijk (afgerond) € 598,- voor Eva en € 619 voor KLM. Allebei rechtstreeks, zaterdag 8 sept heen en zaterdag 22 sept terug.

Als je niet aan het weekend gebonden bent, kan het nog iets goedkoper. Bijv. dinsdag 11 sept heen en dinsdag 25 sept terug: € 580 met Eva (en wederom € 619 met KLM).

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
frankypanky zei:
Beste collegae,

Binnenkort ga ik weer eens de juiste kant op... :mrgreen:

Die zijn erg goedkoop met een vanafprijs van 480 euro, vergeleken met een rechtstreekse vlucht van 650 euro van de KLM of zelfs bijna 750 euro van Evaair. Evaair valt dus af, hoe tevreden ik ooit was over deze maatschappij...

Ik wil begin september naar Thailand vliegen. Andere tips of een reismaatje (naked?) zijn ook welkom!

Hallo Frankypanky,

Helaas gaat dit baasje begin september niet redden, misschien eind september of zelfs oktober als ik dat al red.
Mot ff op de kleintjes (€€€) letten.
En zeker als ik in december mijn kerst en oud en nieuw daar in die regio wil vieren :)
Anders had het best gekund om samen de Thaise snoepjes af te vullen :D

En voor goedkope tickets kan ik je BM air reizen aanbevelen:

Probeer de site eens: https://www.bmair.nl/tickets/azie/british_airways/british_airways_bangkok.html
Nu een actie met Britisch Airways vanaf €461,-
Gewoon ff bellen en vragen naar de acties, administratiekosten 2 tientjes ff uit mijn hoofd als je alleen een ticket koopt

Naar welke plaats ga je in Thailand?

Mvg

Naked

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
naked zei:

Helaas was die € 461 alleen te boeken tot en met 26 juni. De vanaf-prijs is nu € 597 plus € 20 administratiekosten, te boeken t/m 31 juli.
Op Flugladen.de kun je British Air al boeken voor € 561 (bijv. 8 t/m 22 sept.) en daar komen geen kosten meer bovenop. Toegegeven: de overstaptijd in London is wel iets langer dan bij BM Air.

Ik heb geen banden met Flugladen en je zal bij BM Air best goede deals kunnen krijgen, als je er op tijd bij bent, maar mijn ervaring is dat Flugladen vaak hele scherpe prijzen heeft.
Het nadeel van BM Air vind ik ook dat je niet direct op de site kan boeken, maar dat je contact met hen moet opnemen (telefonisch of met een formulier).

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Moggie zei:
naked zei:

Helaas was die € 461 alleen te boeken tot en met 26 juni. De vanaf-prijs is nu € 597 plus € 20 administratiekosten, te boeken t/m 31 juli.
Op Flugladen.de kun je British Air al boeken voor € 561 (bijv. 8 t/m 22 sept.) en daar komen geen kosten meer bovenop. Toegegeven: de overstaptijd in London is wel iets langer dan bij BM Air

Ik proef een beetje antipathie ten opzichte van BMair.
Misschien heb je daar slechte ervaringen mee, dat hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook heeft

Ik denk dat iedereen wel weet dat het vanaf prijzen zijn en de prijzen veranderen van dag tot dag.
Maar een telefoontje naar BMair heb je geen schade van denk ik.

Je zegt geen banden te hebben met Flugladen.de, ik geloof je op je woord, alleen je reactie doet anders denken ;)
Het lijkt wel of je in de sales zit van Flugladen.de :D

Was alleen een tip richting Frankypanky, er zullen vast meer sites zijn waarbij er scherpe prijzen gehanteerd worden.

Mvg

Naked

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Niet zozeer antipathie tegen BM Air alleen, maar tegen de misleidende verkoopmethodes van de ticket-sites waarbij vaak veel beloofd wordt maar weinig waargemaakt. Ten eerste is die € 461 met British Airways al twee weken niet meer te boeken, zoals ik al zei, en ten tweede hadden ze waarschijnlijk slechts een handvol tickets die in één dag uitverkocht waren. Maar ondertussen adverteren ze er nog wel steeds mee, wat dus heel misleidend is.
Flugladen zal vast wel hetzelfde doen, maar daar let ik nooit zo op de 'aanbiedingen' omdat je er direct kan boeken.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Hallo,

Bedankt voor de moeite en jammer dat je pas later naar Thailand gaat. Hoewel, mijn vertrekdatum staat ook nog niet vast want "werkwerkwerk"... :roll: :roll: :roll:

BMAir ken ik al langer, die zitten in Maarsen vlakbij waar mijn broer woont. En ik ben ook beducht voor dat soort trucjes met de ticketprijzen.

Zo heeft KLM een aanbeiding voor Bangkok vanaf 460 euro (uit mijn hoofd), maar ga je verder kijken en klikken. Dan kom je bijna op 700 euro totaal. Het is blijkbaar onmogelijk voor ticketverkopers om eerlijke prijzen te tonen.

Flugladen ken ik niet. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn op die website.

Maar om op mijn eerdere vraag terug te komen. Niemand ervaring met Egyptair?

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Egyptair staat in ieder geval niet op de zwarte lijst van maatschappijen die men beter kan mijden.
Dus dat is alvast positief.

Terug
Naar boven