Tips vliegreis en hotel boeken Thailand Pattaya

A

Anonymous

Guest
Voor de genen die nog eens een ticket willen boeken, probeer via skyscanner de goedkoopste vlucht te zoeken. Echter soms zijn goedkope vluchten een duurkoop omdat je weleens veel langer onderweg kunt zijn.

Naar Bangkok is met een overstap ongeveer 15,5-16uur waarbij een directe vlucht vaak in 11-12 uurtjes wordt gedaan.

Wat ook helpt is om in skyscanner bovenaan het land te wijzigen waarvan je vandaan boekt. Door dit bijvoorbeeld naar Duitsland, Engeland, Belgie of een ander land te zetten, kan gek genoeg de zelfde vlucht vanuit Amsterdam zomaar 100euro schelen.

Waar ik laatst door iemand op werd gewezen is de app "hopper", die op basis van voorgaande jaren een voorspelling maakt van een ticketprijs naar de bestemming. Of deze ticketprijs dan zal zakken of juist de verwachting is dat deze gaat stijgen.

succes met boeken!

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
bapao zei:
Voor de genen die nog eens een ticket willen boeken, probeer via skyscanner de goedkoopste vlucht te zoeken. Echter soms zijn goedkope vluchten een duurkoop omdat je weleens veel langer onderweg kunt zijn.

Naar Bangkok is met een overstap ongeveer 15,5-16uur waarbij een directe vlucht vaak in 11-12 uurtjes wordt gedaan.

Wat ook helpt is om in skyscanner bovenaan het land te wijzigen waarvan je vandaan boekt. Door dit bijvoorbeeld naar Duitsland, Engeland, Belgie of een ander land te zetten, kan gek genoeg de zelfde vlucht vanuit Amsterdam zomaar 100euro schelen.

Waar ik laatst door iemand op werd gewezen is de app "hopper", die op basis van voorgaande jaren een voorspelling maakt van een ticketprijs naar de bestemming. Of deze ticketprijs dan zal zakken of juist de verwachting is dat deze gaat stijgen.

succes met boeken!

Dat heb ik ook vaak gehoord. Zo ook die zogenaamde Belgie-route, waarbij je eigenlijk opstapt in Amsterdam. Goede tip!

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Ik ben net terug van een veel te korte (maar gelukkig zeer leuke) vakantie in Thailand.

Had direct geboekt bij de KLM. Kale prijs bedroeg 615 euro. Ik boekte enkele weken voor de reis, dus het had goedkoper gekund...

Een les voor volgend jaar.

Een tip wil ik graag meegeven. Boek een zogenaamde 'voorkeurstoel'. Kost je 30 euro per richting, dus 60 retour.

Je zit dan met twee personen in een rij van drie stoelen. Ik had voor de terugreis dit gedaan. Een verademing met de heenreis!

De volgende keer zal ik zeker voor deze voorkeurstoel kiezen in beide richtingen!

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Je bedoelde neem ik aan dat je met twee personen in een rijtje van twee stoelen zat? Of had je een stoel in een rijtje van drie stoelen met extra beenruimte (wat ook voorkeursstoelen zijn bij KLM) en was er toevallig één stoel vrij?

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Moggie zei:
Je bedoelde neem ik aan dat je met twee personen in een rijtje van twee stoelen zat? Of had je een stoel in een rijtje van drie stoelen met extra beenruimte (wat ook voorkeursstoelen zijn bij KLM) en was er toevallig één stoel vrij?

Het was een rij van drie stoelen waarvan er twee werden gebruikt. Ik zat bij het raam terwijl een vrouwelijke medepassagier aan het gangpad zat... Heerlijk relaxen tijdens de vlucht...

A

Anonymous

Guest
Je kan ook vliegen met emiraten, die hebben zoiezo meer beenruimte dan KLM. Bij emiraten kan je overigens ook een voorkeursstoel kiezen. Op de heenweg naar Bangkok zit ik dan ook op het bovendek van de A380. Iemand daar al eens gezeten?

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Maar met Emirates ben je langer onderweg. En het bovendek van de A380 is toch alleen business class? Of niet?

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Moggie zei:
Maar met Emirates ben je langer onderweg. En het bovendek van de A380 is toch alleen business class? Of niet?

Dat is afhankelijk van welk toestel je vliegt, ze hebben 3 types A380 in het bezit bij 2 daarvan is het bovendek Business class en First class
bij een is het voorste deel van het bovendek Economy class

https://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_Two_Class.php
Zij hebben overigens van vrijwel iedere vliegtuigmaatschappij een seat map, waarbij je kan zien waar je het beste kan zitten tijdens je vlucht.

https://www.seatguru.com/
Mvg

Naked

A

Anonymous

Guest
Moggie zei:
First class & Business class in 3 class config. + de lounge achterin. Main deck is dan Economy.
Maar met de 2 class config. is achterste gedeelte Business class + lounge achterin & voor is Economy. Main deck Economy.
Langer onderweg, maar ja, voor mij het enige maatschappij om mee te vliegen als ik nu ben Platinum member bij hun.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Ik ben er nu ook al jaren aan verknocht, ik kan op die lange vluchten niet meer zonder business class.
Dan maar wat meer uitgeven maar nooit meer opgevouwen zitten is voor mij een pre

Wel moet de stoel wel kunnen veranderen in een flat-bed, anders heb ik er nog niets aan.

Wanneer ga je weer Samurai?

Mvg

Naked

A

Anonymous

Guest
Met Emirates, A380 & B777, flatbed in Business class. En natuurlijk in First class.
Ga weer in maart.

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Ik vlieg ook altijd met Emirates voor hun A380 die in economy ook ruim is daar er meestal veel vrije plaatsen zijn. Tot nog toe. Maar voor de weken half april zijn de economy plaatsen uitverkocht en business kosten reeds 2200€. Vind ik wat te veel; ik geef het veel liever ter plaatse aan kwaliteit.
Het zal deze keer Ethiad zijn denk ik.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Dat de economy class van half april vol zit heeft waarschijnlijk te maken met Songkran dat loopt van 13 tot en met 15 april
Daar willen de meeste mensen bij zijn.
Dus als je die tijd wil vliegen moet je wel vroeg boeken.

p.s.
Songkran is het traditionele Thaise Nieuwjaar uit de Siamese tijd.
Hoewel Thailand sinds 1940 Nieuwjaar op 1 januari viert, blijft het feestelijk gebruik van water tot gelukwens en het bezoek aan oudere familieleden levendig bestaan.
Het wordt vanaf 13 april in Thailand en Laos gevierd

Een impressie hoe dat er uitziet:

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Ik heb vorig jaar die Songkran meegemaakt in Pattaya en ik voelde mij weer een klein kind die met waterpistool speelde. Wel erg leuk, behalve dat ze ervoor zorgen dat het water in de tankreservoirs ijskoud is... geeft shock in dat warme klimaat.

Worstenbroodje

Toogplakker
9 feb 2017
193
29
Ik vertrek einde april en midden mei terug met Thai Airways vanuit Brussel naar Bangkok, retour ticket slechts 565 euro per persoon, dus redelijk goedkoop !

Ben Zaadverloren

Toogplakker
18 sep 2015
93
9
Moggie zei:
Volgens mij willen de meeste mensen daar juist niet bij zijn :)

Wel veel Thai die dan op familiebezoek gaan. Voor en na Songkran altijd een verkeerschaos met, in die week, veel verkeersongevallen.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Het is daar bijna altijd verkeerschaos vooral in en rondom Bangkok.
Ook in de week voor en na het reguliere nieuwjaar veel ongevallen door met name alcohol gebruik in het verkeer.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
ik zit volgens google maps 24 minuten vanaf het airport, maar ik zit er ook als de Songkran aan de gang is.... dus wat is wijsheid om terug te gaan, paar uur eerder op airport ?

Terug
Naar boven