Tips vliegreis en hotel boeken Thailand Pattaya

Worstenbroodje

Toogplakker
9 feb 2017
193
29
Volgens mij is Songkran (water smijten) maar in bepaalde straten in Bangkok, dus moet je geen schrik hebben in een nat pak voor dat je de vlieger neemt....

tracer76

Toogplakker
4 jan 2019
117
37
Die 24 minuten ga je niet halen. Overdag over Sukhumvit is erg druk. 1 uur max voor de reistijd rekenen is voldoende. Ik kom al jaren in Bangkok en heb ook zelf door de stad gereden in een 15 pers bus maar dat was meer in de buurt van soi 95 ipv 59.
Als je je taxi voor het hotel laat stoppen kom je wel droog in de taxi.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Hangt er vanaf welke tijd je vertrekt naar het vliegveld, als het in de spits is mag je er wel wat tijd bij optellen.

Heb een paar jaar terug daar in de file gestaan toen ik zelf reed,
Ongeveer ter hoogte van jouw hotel tot aan Nana plaza heb ik gewoon een uur over gedaan in de avondspits

Dus als je in de spits vertrekt hou rekening met extra reistijd.

Mvg

Naked

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
thanks guys. maar aan mijn terugvlieg tijd te zien zal het wel meevallen, ik zorg wel dat ik ca 8:30 in de taxi stap, moet gek lopen wil ik niet om 10:30 op het vliegveld zijn

Terugreis: Bangkok - Amsterdam
di 16 apr 19 12:05 Bangkok (Suvarnabhumi Intl., Thailand)
di 16 apr 19 18:40 Amsterdam (Schiphol, Nederland)
Klasse: Business Class
Vluchtnummer: KL 0876
Vliegtuigtype: Boeing 777-300
Uitgevoerd door: KLM

philippe

Toogplakker
17 jun 2015
85
4
14 dagen geleden duurde eenzelfde terugvlucht met KLM, triple 7 toestel, 14½ uur door omvliegen wegens gesloten luchtruim India en Pakistan.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Beter een paar uurtje langer vliegen om een conflict gebied heen, dan mee maken dat wat met MH 17 gebeurd is.

En als je business class vliegt met flat-bed stoelen, dan maken die paar uur niet zo veel uit
Je komt op beide bestemmingen redelijk uitgerust aan.

Bovendien is de terugvlucht ook gunstig getimed net als met Eva air, je komt gelijk weer in het ritme van hier.
En ook rechtstreeks, zonder tussenlanding is wel zo prettig.

Mvg

Naked

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Ben nu in Pattaya.

Gevlogen met Emirates via Dubai. Eerlijk gezegd geen aanrader, vooral voor de fotografen en cameramannen onder ons.

KLM staat 12 kilo handbagage toe, verdeeld over twee tassen.

Emirates slechts één handbagage van 7 kilo.

Heb toen maar een extra smartphone aangeschaft voor de communicatie, zodat ik mijn vaste Huawei P30 tijdelijk als camera kan gebruiken...U3 geheugenkaart

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Ik was dit jaar met turkish airlines gevlogen.
Tussenstop op Istanbul. Heen vlucht viel tegen we hadden een aansluiting gemist door een vertraging.

Gelukkig konden de tickets naar bkk kostenloos en met een vergoeding omgeboekt worden. De terugvlucht was prima. Maar die drama op Istanbul airport extra controle handbagage pffff was echt onnodig.

Voordelen turkish airlines bagage inbegrepen ruim < 30 kg. Handbagage < 8 kg. Eten en drinken is inbegrepen. Zelfs een grote toilet in het vliegtuig kwam me heel goed uit.

Cg

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Heb dat geintje ook meegemaakt de laatste keer dat ik met Turkisch Airlines vloog.
Vijf vluchten kwamen tegelijk binnen en alle passagiers werden letterlijk door 5 scanners geperst.
Bijna mijn vlucht gemist naar Nederland door dat geintje, gelukkig had deze ook vertraging.

Onbegrijpelijk een tassen check op inkomende vluchten waarvan de meeste mensen een transfer hebben.
Complete chaos op de oude terminal, er zijn veel passagiers die toen hun vlucht gemist hebben.

Misschien dat er nu op de nieuwe terminal alles een beetje beter gaat
En dat de gatennummers bekend zijn als je land, vanuit Azië gevlogen, je loopt je echt de t****g te zoeken naar informatie.

Mvg

Naked

fko

Toogplakker
25 aug 2016
81
22
Zo werken de meeste van die grote maatschappijen uit die regio (samen met Emirates, Quatar, Etihad). Ze hebben een "bank" van een paar uur waarin veel vluchten landen, en ietsje later een "bank" waarin veel vluchten vertrekken. Dit doen ze waarchijnlijk dan twee keer per dag.

Op deze manier kunnen ze zo ontzettend veel connecties aanbieden. Ik vlieg over enige tijd ook op deze manier naar Thailand... en op het tweede deel naar Bangkok zal de vlucht volzitten met reizigers die overal en nergens vandaan komen... zolang het maar in het Westen ligt.

Op deze manier vlieg je overigens met een van de betere luchtvaartmaatschappijen voor weinig. Volgens mijn ticket verdient de luchtvaartmaatschappij nog geen 30 euro aan mij voor een retourtje. De verschillende belastingen zijn meer dan 10 keer zoveel.

Alibaba

Toogplakker
28 apr 2015
249
5
Gewoon KLM. Kost paar tientjes meer als je vroeg boekt, maar vooral terug is het een heel prettige. Je vertrekt rond de middag en bent met avondeten thuis, een topverbinding. Al is het voorlopig even no go, alles zit op slot.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Alibaba zei:
Gewoon KLM. Kost paar tientjes meer als je vroeg boekt, maar vooral terug is het een heel prettige. Je vertrekt rond de middag en bent met avondeten thuis, een topverbinding. Al is het voorlopig even no go, alles zit op slot.

Ja, een directe vlucht is toch prettig...Nog veel prettiger is om een premium-economy te boeken. Dat deed ik in 2018 voor de terugvlucht (in 2019 vloog ik met Emirates).

Extreem rustgevend, itt de heenreis waar ik vastzat tussen twee oudere dames. Had zeker een dag pijn in mijn linkerbeen... :(

Alibaba

Toogplakker
28 apr 2015
249
5
Voorgaand bericht quoten is beetje over done.
Maar premium, ik vlieg gelukkig niet anders. Met mijn lengte wel nodig.

Terug
Naar boven