Toelatingscriteria ivm corona

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Was vanmorgen om 9 uur bij Aral tankstation (kattegatweg 1) te Elten. Mijn handen desinfekteren en daarna wat formulieren invullen (overigens met mondkapje op).
Dan de test en ongeveer 10 minuten wachten. Uitslag van de negatieve test krijg je op papier. Elke dag geopend van 9 tot 14. Geheel gratis overigens.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Spijtig genoeg ben ik pas einde van de maand volledig gevaccineerd en dan nog 14 dagen wachten. Aangezien het toch begint te kriebelen zal ik toch ook maar eens een test gaan doen. Zo te lezen hier gaat dat toch nog vlot en als het gratis is dan is dat mooi meegenomen.

Kent iemand misschien een goed adres in de buurt arabella (bochum) waar je u als niet Duitser vlot kan laten testen?

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Ik maak me best wel zorgen over de snelstijgende besmettingscijfers welke voornamelijk aan jongeren (die te snel de drukte opzoeken in clubs en discotheken) moeten worden toegeschreven. Als het in deze tempo doorgaat zijn we vanaf zondag voor veel landen weer code rood en kan een inreisverbod worden ingesteld en zijn we weer terug bij af. Dan kunnen we saunaclubbezoek wel weer op onze buik schrijven met dank dus aan die jongeren die vaak nog niet eens gevaccineerd zijn.

blootlulletje

Snuffelaar
19 mei 2017
13
4
Ik persoonlijk heb het niet zo op die testen. Die zijn ook niet 100% en je kan perfect een uur later al een besmetting oplopen. Ook ik wacht met wandelen tot volledige vaccinatie + 2 weken. Risico op besmetting is dan toch veel minder en bij besmetting veel minder kans dat het uit de hand loopt, zeker als niet meer piepjonge wandelaar. Sinds mijn eerste post hier eigenlijk nog niet aan wandelen toegekomen. Dus de eerste keer gaat rap gedaan zijn vrees ik :lol:

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Maar de kans is groot aanwezig dat we Duitsland niet meer inkomen als de besmettingscijfers de pan gaan uitrijzen dus ik zou snel gaan voor een bezoek naar Duitsland voor het te laat is.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Goed nieuws vanaf 9 juli om 12.00 uur is er geen maskervereiste, geen bewijs van vaccinatie, geen (negatieve) test en persoonlijke gegevens zijn niet meer nodig. Dit heb ik vernomen uit de Duitse "freiercafe site".
Scheelt mij een hoop tijd en moeite. Voor alle zekerheid neem ik nog even contact op met diverse RTC Clubs.

Jajoh

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
383
79
Sinds 1 Juli kun je jezelf in Nederland ook steeds gratis laten testen (op Testbewijs regelen als coronabewijs voor uw reis).
Ik doe dat elke keer als ik naar Duitsland ga en zet de QR-code in de Coronacheck app en voor de zekerheid print ik 'm ook uit.
Dat laatste is met name handig in Duisburg (Vulkanstraße en omgeving), omdat ze daar de QR-code niet overal kunnen scannen.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Is er ondertussen iemand die kan bevestigen dat een negatieve test niet meer nodig is om naar een saunaclub te trekken?

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Ik belde naar Arabella en daar bevestigde men mij dat vaccinatie bewijs of negatieve test niet meer nodig is.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
In clubs is een negatieve sneltest niet meer nodig maar om nu Duitsland in te kunnen en ik reis met de trein is toch weer een sneltest nodig voor mij aangezien de 14 dagen na mijn 2e vaccinatie nog niet verstreken zijn. Dus moet ik toch weer even naar aral tankstation in Elten om hopelijk voor de laatste maal een sneltest te ondergaan.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
@ Robbie die sneltest is dan enkel maar voor Duitsland binnen te komen? Maar is dat wel nodig voor bezoeken die minder dan 24 uur duren?

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
Duitsland zou met ingang van zondag Nederland wederom als Hoogriscogebied gaan bestempelen, dan gelden er opeens weer heel andere regels. Zoals het nu is meen ik inderdaad niet voor korter dan 24 uur maar geen idee of en hoe die 24 uur gecontroleerd wordt.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Vanaf 18 juli lees ik ivm coronamaatregelen naar en via Duitsland dat doorreizigers en personen die maximaal 24 uur in Duitsland blijven zijn uitgezonderd.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Laat me toch testen want inderdaad het kan zo veranderen en ik wil wel naar mijn geliefde saunaclubs gaan. Bovendien het zou best kunnen dat de saunaclubs een test verlangen van Hollanders al staat dat niet op hun website maar je kunt beter iets achter de hand hebben voor het geval dat......

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
bobbeltje2 zei:
Duitsland zou met ingang van zondag Nederland wederom als Hoogriscogebied gaan bestempelen, dan gelden er opeens weer heel andere regels. Zoals het nu is meen ik inderdaad niet voor korter dan 24 uur maar geen idee of en hoe die 24 uur gecontroleerd wordt.

Dat van die 24 uur kunnen ze aan de bagage zien. Anders moeilijk te controleren

Wil1972

Ervaringsdeskundige
28 sep 2019
527
360
Robbie, als je maximaal 24 uur in Duitsland blijft hoef je geen test te ondergaan. Het word gecontroleerd op basis van verblijf in hotels e.d. gr

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.393
2.877
Vanaf dinsdag nieuwe inreisbeperkingen voor Duitsland vanuit Nederland dus dit weekend is een test nog niet noodzakelijk. Ik neem wel mijn gele vaccinatieboekje mee als bewijs dat ik dubbel gevaccineerd ben en het weekend daarop zijn de 14 dagen verstreken na mijn 2e vaccinatie.

Terug
Naar boven