Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ok na het weekend is geen test nodig als je niet langer dan 24 uur in Duitsland bent. Voor mij sowieso geen punt ik ben morgen volledig gevaccineerd en ik heb ook nog corona gehad.
Ik kwam gisteren zonder test Duitsland in met de trein maar in club Luderland te Leverkusen moest dus wel een negatief testbewijs en ID worden getoond terwijl dit niet op hun website stond aangegeven. Ik hoorde achteraf dat pas vrijdagavond deze verandering plaatsvond.
Zo zie je maar weer dat het allemaal erg verwarrend is/wordt want in de andere RTC clubs was op dat moment en trouwens vandaag ook niks nodig om binnen te komen.
Weet iemand of de coronacheck app wordt geaccepteerd? Ik heb corona gehad en ben 1 keer gevaccineerd, dus zou voldoende moeten zijn. Nu lees ik op diverse sites dat ze in Duitsland 2 prikken eisen en de coronacheck app niet accepteren? Waarom is die app er als geen land ze kan of wil accepteren/ uitlezen?
Inderdaad, het klopt dat ze in Duitsland de Corona App vaak uitsluitend accepteren voor volledige vaccinatie of getest.
In Duitsland wordt de Corona App over het algemeen niet gebruikt wordt voor Genezen (Corona al gehad). Hiervoor dien je een medisch attest van je doktor te overleggen.
In Duitsland kun je dit dokument bij een Apotheek laten inscannen in de Corona App. De apotheken verzorgen de registratie in de App voor Genezen. Net zoals ze dit kunnen ook doen voor gevaccineerden. Of je hier wat aan hebt, betwijfel ik.
Je komt in Duitsland een restaurant niet in met een Genezen status in de Corona App. Dan vragen ze altijd om het dokument.
De Duitse regelgeving is enerzijds gebaseerd op wetgeving mbt het aantal gevallen per zoveel inwoners en anderzijds kunnen steden daarvan afwijken. Veelaal is het dus een momentopname en kunnen dingen snel veranderen. Persoonlijk hecht ik dus weinig waarde aan de situatie zoals die nu is (mbt zaken zoals verstrekken NAW etc) omdat het toch steeds anders is. Neem een intentingsbewijs mee, laat je (gratis) in Duitsland testen en zorg dat je er evt geen probleem mee hebt om je NAW te verstrekken.
Dat is nou precies waarom ik het vraag want laat mij niet vaccineren en ook niet testen. Ik kan dus alleen gaan wanneer er nergens om gevraagd wordt en aangezien de laatste keer dat ik in Duisburg was er onder de dames en bezoekers het gerucht ging dat alles weer aangescherpt zou gaan worden.
Ik was in Arabella gisteren en de theke kon mij niet zeggen of volgend weekend de club nog open is aangezien de "Inzidenzwert" al enige dagen boven de 35 is en als dat 8 dagen zo blijft dan zou het kunnen betekenen dat de dag erop sluiting dreigt. Zou erg jammer zijn want ik vermaak mij prima en zoiets kennen we nist in NL. Ik dacht dat morgen meer duidelijkheid komt wat de theke verklaarde.
Aangezien ik al wat ouder ben heb ik mij wel volledig laten vaccineren en ik wil geen beperkingen in mijn doen en laten anders had ik maar weinig saunaclubs kunnen bezoeken.
Heb me 3 keer in Duitsland laten testen en nu is dat dus niet meer nodig. Scheelt mij hoop tijd en moeite.
Ik heb niks tegen vaccineren ofzo maar tot op heden is het voor mij nog niet nodig als jonge god zijnde en de voordelen wegen voor mij niet op tegen de mogelijke nadelen. Het testen heb ik ook zo mijn bedenkingen bij en werk ik dus niet aan mee net zoals de mondkapjes. Daarom is het voor mij van belang om te weten wat de actuele stand van zaken is, ondanks dat dat snel kan veranderen.
Kort gezegd: zonder test of vaccinatie kom je geen enkele club binnen (zolang ze nog open zijn). Testen kan op veel plekken gratis in Duitsland en meestal willen ze dat deze maximaal 48 uur oud is.
Overigens ben ik zelf gewoon gevaccineerd, ondanks dat ik een jonge god ben. Het nadeel heb ik nog niet kunnen vinden; voordeel elke keer dat ik een club binnenkom.
Dat was maar heel kort toen de zogenaamde "Inzidenzwert" tot onder de 10 was gedaald. Momenteel is de waarde 35 in veel plaatsen al zo'n 5 achtereenvolgende dagen (ruim) overschreden en dreigt zelfs sluiting voor de clubs.
schoenenreus... zoals ik al eerder schreef...het verandert snel. Dus aan toen en toen en toen hebben we niet veel. Ik volg het Duitse nieuws en de Duitse regelgeving redelijk goed maar het is enigzins lastig. Dus, hou het er maar op dat het een momentopname is.
Vandaag door mevrouw M wel afgekondigd dat je vanaf Okt (bij een bepaalde Inzidenzwert van 35) een test op de man moet hebben als je niet gevaccineerd bent. En die test is dan NIET meer gratis te verkrijgen.
Ik zou de mod van harte willen aanraden om dit topic te sluiten omdat de houdbaarheidsdatum van de informatie mbt regelgeving/eisen bij clubs bijzonder kort houdbaar is. Daarnaast kan een gek meer vragen dan 11 wijzen kunnen beantwoorden... het blijkt maar weer.
Ik zou de mod van harte willen aanraden om dit topic te sluiten omdat de houdbaarheidsdatum van de informatie mbt regelgeving/eisen bij clubs bijzonder kort houdbaar is. Daarnaast kan een gek meer vragen dan 11 wijzen kunnen beantwoorden... het blijkt maar weer.
[/quote]
Kijk aan dit soort antwoorden heb je nu helemaal niks. Ik vraag gewoon of iemand bekent is met de actuele stand van zaken. Al die dooddoeners heb ik niet om gevraagd en voegen niks toe. Ik volg het nieuws ook maar kan zomaar iets gemist hebben of de specifieke club zelf de regels aangescherpt of versoepeld. 2 weken terug werden de mensen die binnen kwamen met een mondkapje op op zeer onvriendelijke manier gevraagd of ze die af wouden zetten of vertrekken, aan die onzin werkte ze niet meer mee.
Tja, waar je wel of niet aan meewerkt is een persoonlijke keuze. Het is dan wel raar dat je om de stand van zaken vraagt om te kunnen anticiperen op de situatie. Just saying...
Iederere 'Kreis' is verantwoordelijk voor monitoren van de kerngetallen en het eventueel implementeren van bijbehorende maatregelen. Maar het 'Bundesland' kan dit overrrulen of aanscherpen. Natuurlijk mag iedereen hoop hebben, maar om nou de hoop te hebben een goed, dagelijks, overzicht te verkrijgen omtrend de situatie in de diverse 'Kreisen'.. nou ja..... En zoals je zelf al riep, je hebt er allemaal weinig aan.
Probeer lekker nog te gaan, want vanaf Okt zal de wereld er in Duitsland anders uit zien voor niet ingeente mensen. Don't get me wrong... ik vind ook iets van het gedweep met het inententen etc. Maar het wordt wel over de burgers los gelaten net zoals zo veel andere dingen. Het gaat er allemaal niet beter op worden....
Ik snap niet zo goed wat je bedoeling nu eigenlijk is, wil je helpen of iemand voor gek weg zetten?
Het is voor mij belangrijk om te weten wat de actuele stand van zaken is omdat ik daar dan inderdaad op kan anticiperen, wel of niet gaan dus. Wanneer mondkapjes verplicht zijn of testen blijf ik thuis en bespaar ik me de moeite. Het is niet dat ik de duitse clubs nodig heb om onze gezamelijke hobby uit te oefenen het enigste voordeel is dat het daar nog leuk betaalbaar is.
Leuk dat duitsland hun regels vanaf oktober aan gaat passen maar dat heeft niet zo veel te maken met de vraag die ik stelde. Ze roepen nu heel hard maar kunnen dat toch niet vol blijven houden, kan misschien wel een paar maanden of een jaar duren maar dat zien we dan wel weer.
Kerel.... ik denk dat je het beste een muntje kunt kopen en die in de wensput kunt gooien. Sommige mensen zijn niet te helpen of hebben verkeerde voorstellingen van zaken. Heb geprobeerd te helpen door uit te leggen dat jouw verwachting niet zal uitkomen v.w.b de infornatievoorziening icm jouw eisenpakket. Maar ik heb jammerlijk gefaald. Dus... heel veel plezier, alles zal goed komen........
Afgelopen dinsdag heeft de Duitse regering bepaald dat niet meer uitsluitend de incident waarde van hoger dan 35 voor 8 dagen opeenvolgend bepalend is voor sluiting. Er volgt nu een "tussenstap"; bij een incident waarde van >35 voor 8 dagen achtereenvolgend (deze criteria worden deze week bijna overal bereikt) hoeven de clubs niet meer dicht. Echter, ze gaan van 3G terug naar 2G, wat inhoudt dat uitsluitend Gevaccineerden en Genezen nog toegelaten mogen worden.
Voor Getesten worden de criteria strenger. Het is nog onduidelijk wat dit precies inhoudt, want het lijkt erop dat de test bij entree/toegang moet worden gedaan en niet meer minimaal 24 uur vantevoren meegenomen kan worden.
Voor bijvoorbeeld restaurants is bovenstaande eis niet te doen, werd gezegd.
Het gratis testen in Duitsland wordt afgebouwd en vanaf midden Oktober stopt het. Dan dien je te betalen voor een test.
Ik vrees dat testen op lokatie in Duitsland met zoveel regels omgeven is, dat dit in de praktijk niet uitvoerbaar is voor de clubs. Dan hebben uitsluitend nog Gevaccineerden en Genezenen toegang.
Dat het onduidelijk is klopt, daarom is je andere info niet geheel correct. De clubs hebben zelf ook geen idee nog (en de verschillende ordnungsamten ook niet).
Vooralsnog gaan ze ervan uit dat arabella zondag niet meer open kan, maar Grimberg voorlopig open blijft. De nieuwe regels gaan pas de 18e in en het is nog niet geheel duidelijk wat dat betekent...in andere deelstaten is al besloten dat ze de inzidenz als lijdraad los laten. In NRW is dat nog niet duidelijk.