Toelatingscriteria ivm corona

Richard

Ervaringsdeskundige
14 mei 2015
297
138
Wordt de Nederlandse corona app en daarmee ons vaccinatie bewijs wordt in de clubs gewoon uitgelezen toch? Niet dat je het moet (laten) over zetten naar een Duits bewijs toch?

Voormalig lid 364

Toogplakker
17 apr 2015
73
14
Richard, maak het jezelf makkelijk, en print je vaccinatie attesten gewoon even uit. Als je naam, datum en type vaccinatie er herkenbaar op staan (had ik met fluo stift gemerkt) en een QR + Europees vlagje is het voor hen al lang goed.
Legitimatie bekijken ze enkel om je naam te controleren, adres en telefoonnr mag je zelf opschrijven (en evt uit je duim zuigen :D )

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
Maar wat blijft er nog open? Kreis Mettmann (Aca Gold) en Rhein erft (Babylon) ook al Inzidenz over de 50. En zondag begint mijn vakantie.

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
Ik kaap even een citaat uit een ander draadje omdat het anders helemaal niet meer over dat draadje zou gaat..
Robbie zei:
Had buiten nog een leuk gesprek met een Duitser die goed bekend was met de saunaclubs. Hij denkt dat de sluiting niet al te lang zal duren. Laten we het hopen want na 2 maanden in bedrijf te zijn geweest wil ik niet weer vele maanden te moeten wachten op een heropening.

Ik denk dat dat ook wel meevalt, er zijn alleen helaas op dit moment nog niet voldoende mensen volledig gevaccineerd (+twee weken extra) om te voorkomen dat er nog onnodig veel mensen ernstige zorg nodig gaan hebben na besmetting en zeker in NRW zulen ze na de regenval wel wat rust willen.

Rodman

Toogplakker
4 sep 2016
108
69
Penelope is op dit moment nog niet betroffen. Het verhaal hierboven over dat mensen zich moeten vaccineren slaat de plank is. De Duitsers, waar betrokkene het over had, hadden het waarschijnlijk over het feit dat het Bundesland BW het concept van 'Indizwerte' en daaraan gekoppelde acties over boord heeft gezet. Het is niet ondenkbaar dat NRW dat ook gaat doen. Maar vooralsnog zijn daar geen conrete aanwijzingen voor en is de oude regelgeving van kracht. Als dat zo blijft, dan zal de waarde voor 7 of 8 dagen ( aaneengesloten) weer onder de 50 of 35 (man man man, ik weet het zelf al niet meer.....gek ga je ervan worden) moeten blijven. Met andere woorden; een sluiting is dus in het beste geval 7/8 dagen tenzijn NRW die hele regelgeving overboord gooit...

fko

Toogplakker
25 aug 2016
81
22
Dat is voor een groot deel correct, waarbij het hoopvol is dat Nedersaksen dezelfde stap als ba-wu heeft genomen (niet meer naar inzidenz kijken). Dat vergroot de hoop dat NRW een soort gelijke stap gaat nemen. Tot nu toe gaan de clubs nog steeds dicht alleen omdat de inzidenz in een bepaalde kreis een aantal dagen achter elkaar boven een vastgestelde grens ligt; andere aspecten als vaccinatiegraad of ziekenhuizen spelen daar nog geen rol in. Helaas lopen de getallen wel erg op nu en volgens mij heeft NRW de slechtste cijfers in Duitsland.

Ik heb begrepen dat 18 augustus 'nieuwe regels' ingaan, al blijft het moeilijk te interpreteren wat die precies gaan betekenen. Ik hoorde van Justina in Grimberg in ieder geval dat zij het niet precies weet en de locale ordnungsamt ook niet.

Vooralsnog is er nog helemaal geen vaccinatie plicht zoals hier elders wordt gesuggereerd. Tot nu toe krijg je met testen nog steeds toegang en er is slechts discussie over de mogelijkheid om mensen met vaccinatie meer rechten te geven dan slechts geteste personen... maar dat duurt nog wel even denk ik. Er is bijvoorbeeld pas besloten dat het testen niet meer gratis zal zijn, maar pas vanaf half oktober. De enige plek waarin geteste mensen minder mochten dan gevaccineerden, waren toeristen uit diep rode landen. Met een test moest je een paar weken terug nog in quarantaine bij inreis, met vaccinatie niet (is inmiddels alweer historie, door de verbetering in onze cijfers).

Price

Toogplakker
22 okt 2019
38
11
Ik hoop dat NRW ons positief gaat verassen komende week en het sluitingsbeleid versoepelt.
Reden?
De president van NRW Laschet will graag Merkel opvolgen als Bundeskanzler en de verkiezingen zijn in 5 weken. In de barometers zit hij in een vrije val en mijn inschatting is dat hij het in NRW wellicht niet aandurft om dit door te zetten.
Grappig is wel het verschil per deelstaat. In Hessen is Aldi Dietzenbach afgelopen week net weer geopend.

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Lees net op een aantal andere fora dat Duisburg raamgebied weer dicht gaat per morgen.

Hooked

fko

Toogplakker
25 aug 2016
81
22
De regels zijn (zoals aangekondigd) aangepast. Het volgende geldt in NRW vanaf vrijdag:

Onder inzidenz 35 is alles open zonder verdere eisen, maar daar zitten ze tegen die tijd boven in NRW.

Boven 35 gaat niets meer dicht (!), je kunt met de drie G's overal binnen en er hoeven geen contact gegevens meer te hoeven ingevuld. Aanpassing die voor sommigen pijnlijk zullen zijn: een antigen test is voor bordelen niet meer genoeg, het moet nu een PCR test van max 24 uur oud zijn.

Problematisch op korte termijn is dat dit ook voor de dames geldt. Velen zijn niet ingeënt en dagelijks een PCR a 100 euro zie ik ook niet als realistisch.

Maar de clubs gaan weer open dus.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Zouden echt zoveel dames niet gevaccineerd zijn en een PCR-test 100€ pet dag? Geldt er geen uitzondering voor dames van lichte zeden of wellicht voor hen goedkoper?

Maar 100% zeker dat alle clubs vanaf vrijdsg open gaan?

fko

Toogplakker
25 aug 2016
81
22
De meeste dames zijn jong en er gaat in Roemenië en Bulgarije nog meer onzin over vaccinaties rond dan bij ons. In die leeftijdscategorie is bij ons ook nog een heel groot deel niet gevaccineerd.

Mogelijk dat clubs iets kunnen regelen met testen, maar je moet ervan uitgaan dat de dames in ieder geval aan dezelfde eisen moeten voldoen. In Grimberg ging Melissa een paar weken terug een test halen toen er sprake leek van een aanstaande controle (die overigens niet kwam).

Dat het weer open gaat is behoorlijk zeker. Lees het besluit er maar op na op de website van NRW.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Als zoveel dames niet aan de voorwaarden voldoen dan is dat best een groot probleem want weinig dames en veel mannen dat gaat niet samen en als jouw geliefde dames er niet zijn daardoor dan wordt de spoeling wel heel dun.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Er zijn dus clubs tijdelijk gesloten maar als ik het goed begrepen heb uit de berichten hier boven is dat omdat de dames nu ook gevaccineerd moeten zijn of telkens een PCR test moeten doen(dagelijks)

Of zijn er nog andere redenen? Want die testen mogen toch geen obstakel zijn voor dames om niet te werken, als daaraan al kosten verbonden zijn verdienen ze die toch we snel terug. Ik dacht dat testen in Duitsland niet zo duur was?

fko

Toogplakker
25 aug 2016
81
22
Testen is meestal rond de 80, duurt vaak 24 uur voor je resultaat hebt, en is dan nog maar 24 uur geldig. Dat is meteen een stuk meer dan eens in de 3 dagen een gratis antigen testje doen.

Heb je dus al weer 2 of 3 sessies nodig voor je die kosten eruit hebt. Ik hoop dat ze snel een Jansen prik halen, dan is alles over 2 weken weer normaal. Ik sluit ook niet uit dat sommige dames een vervalst certificaat kunnen regelen... maar dat zou voor ons niet echt een probleem zijn.

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
Over welk bewijs waar:
Robbie zei:
Dat gele vaccinatieboekje wat ik bij de ANWB heb gekocht wordt overal geaccepteerd dus bij Villa venus, Luderland, Grimbergsauna en Arabella
Echter, bij LaLuna, Babylon en Bernds keek men niet naar het gele boekje maar naar de papieren uitdraai .

rickske123

Toogplakker
19 jun 2019
231
297
Hallo ,

Ik wil volgende week nog eens naar La Luna gaan , maar om toegang te krijgen ben je best volledig gevaccineerd en dien je een negatieve Coronatest voor te leggen sinds vandaag nl de zogenoemde 2G+ regel , weet er hier iemand of je als buitenlander een kosteloze snelle antigeen test kan laten afnemen bij een testcentrum te Moers en of je hier een afspraak dient voor te maken .

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Ik was vanmiddag in villa venus en gaf theke Barbara zoals altijd mijn gele ANWB vaccinatieboekje en ID. Dit bleek nu echter niet voldoende want sinds 3 dagen moet er ook een negatieve test kunnen worden overlegd welke 24 uur geldig is. Dit was mij totaal onbekend dus ik mocht maar 1 a 1.5 uur blijven ivm mogelijke controle. Ook de dames moeten zich nu elke 24 uur laten testen. Ik deed het na afloop van mijn korte bezoek in een testlokatie in het centrum van Duisburg Neumuhl naast de Lidl op een parkeerplaats op zo'n 1 a 1.5 km van de club. Het was geheel gratis overigens en ik kreeg het resultaat op papier waar ik ook om vroeg.

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
De antigeen sneltest is goed voo 24 uurplezier in Duitsland, een PCR test is goed voor 48 uur plezier. Eens uitzoeken of dat ook snel kan in Duistland of dat een Nederlandse PCR test -al zal dat bij een commercieel bedrijf moeten voor snelheid en bewijs- ook kan, Kost wel wat Euros maar ja, dan maar een tweedaagse.

Terug
Naar boven