Toelatingscriteria ivm corona

4fun

Legende
26 mrt 2015
1.397
340
Dus volledig gevaccineerd alleen is niet meer genoeg om langer te verblijven bij Vila Venus?

4fun

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Ik sprak gisteren een Duitser en die gaf aan dat het daar echt uit de klauwen loopt. Patienten worden vanuit nrw naar munchen gevlogen omdat de ziekenhuizen vol zijn. Dus ook daar lichtelijk paniek.

Hooked

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Heb gelezen dat Luderland nu gesloten is tot begin januari en de "Inzidenzwerte" zijn de laatste tijd aardig gedaald. Duisburg even boven de 200 en Leverkusen ongeveer 270.

marcel35

Toogplakker
29 jan 2018
99
91
Test locatie: Holtener Strasse 226 - Duisburg
Voor een bezoek aan Villa Venus in Duisburg eerst langs de test locatie. Je kunt ook zonder een afspraak terecht en het is gratis. geopend van 7:00 tot 21:00 uur. ID-gegevens worden bekeken en het adres wordt genoteerd. Ik heb gevraagd om het resultaat op papier te krijgen.
Het testen ging vrij snel (geen grote wachtrij). Een kwartier buiten gewacht. Het was even onduidelijk of iemand de brief kwam brengen. Uiteindelijk liep iemand anders naar binnen en haalde de papieren op. Snel hetzelfde gedaan en ... negatief :D
(mijn navigatie systeem wees mij ergens anders na toe, maar gelukkig had ik vooraf al op internet gekeken waar ik moest zijn. Niet al te ver van Villa Venus)

hornydog1975

Toogplakker
15 okt 2017
54
15
3 mal vakziniert isst jetzt auch gut!

3 keer gevaccineerd (is voor Villa Venus) nu ook toegestaan. De laatste vaccinatie moet wel minimaal 15 dagen ervoor hebben plaatsgevonden. Ik heb een week geleden mijn booster gehad. Nog een week en ik mag los gehen.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Dus driemaal gevaccineerd is voldoende voor toelating in villa venus dus geen negatieve testbewijs meer nodig maar hoe zit dat bij de andere RTC clubs bijvoorbeeld in Bochum, Gelsenkirchen, Leverkusen en Dortmund? Bvd

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
De Coronaregels worden bepaald op deelstaat niveau, in dit geval NRW. Bochum en Dortmund liggen ook in NRW.

Overigens was NRW een uitzondering met het 2G+ beleid.

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
PS (offtopic) wat is toch het verschil tussen een RTC club een FKK club? Is dat de sauna?

Format_z

Toogplakker
12 dec 2017
58
1
TheKid zei:
PS (offtopic) wat is toch het verschil tussen een RTC club een FKK club? Is dat de sauna?
RTC is Rote Teppich Club. Het zegt tegenwoordig meer over de service (bv zc) dan over de luxe.
een FKK is een saunaclub met dames.
Villa Venus is bijvoorbeeld een FKK met RTC service.

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
Beetje off topic maar de vraag werd hier gesteld dus ik beantwoord hem hier.

Nu moet ik toegeven dat ik al heel lang niet meer in een saunaclub geweest ben omdat het FKK principe me meer aanspreekt (ik ben gewoon een gluurder) maar er speelt nog wat.
FKK is, op bijvoorbeeld parties met een verkleedthema na, geheel naakt, althans is de bedoeling.
Saunaclub zijn de dames gekleed in lingerie, soms zonder top/BH

RTC is een bepaalde keten van clubs met een zelfde soort, tikkie nostalgisch aandoende inrichting, dames in FKK en de door ons geliefde speciale dienstverlening. Helaas wordt ik altijd een beetje kriegelig van de wat typische opstelling van bankjes van bv VV. Geen ideewaarom maar ikl voel me er nooit zo "thuis" (wat misschien ook kom omdat ik me thuis wel thuis voel maar daar zit geen AO dame op me te wachten).

Ons soort dienstverlening vind je ook nog in een niet FKK club, Laluna in Moers.

On-topic, ja ook hier moet je je bewijs van goed gedrag laten zien.

TheKid

Toogplakker
1 jul 2021
51
6
Format_z zei:
RTC is Rote Teppich Club. Het zegt tegenwoordig meer over de service (bv zc) dan over de luxe.
een FKK is een saunaclub met dames.
Villa Venus is bijvoorbeeld een FKK met RTC service.
Aha. Dank🙏

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Ondertussen heb ik mijn boosterpik ook 14 dagen geleden mogen ontvangen.

Dus nu geen sneltest meer nodig om de sauna clubs te bezoeken?

Edit

Afgaande op het VV topic dus niet meer nodig bij boosterprik. Mooie zaak

tim

Ervaringsdeskundige
16 jun 2015
613
430
Men hoeft niet 14 dagen te wachten na een booster. Men mag meteen na de booster erin.
(ook in restaurants,bars etc)

freek12000

Toogplakker
5 sep 2018
50
6
Robbie zei:
Dus driemaal gevaccineerd is voldoende voor toelating in villa venus dus geen negatieve testbewijs meer nodig maar hoe zit dat bij de andere RTC clubs bijvoorbeeld in Bochum, Gelsenkirchen, Leverkusen en Dortmund? Bvd

Als je 1x jansen hebt gehad en een booster, kom je er dan in ?

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
@ tim ik zag dat mijn boosterprik (na uploaden) in mijn covid safe app kwam en dit inderdaad nog voor het verstrijken van de twee weken. Maar voor alle zekerheid vorige week toch maar een sneltest laten doen. Maar het zou dus kunnen dat ze dan niet op de datums letten.

@ Freek
Blijkbaar gelden er in Nordrein Westfalen waar de RTC clubs liggen andere regels dan in de rest van Duitsland. Als je met janssen bent gevacineerd en je hebt uw booster(Pfizer of Moderna) 14 dagen geleden gekregen dan zou je toegelaten moeten worden. Uw boosterprik blijft wel maar 3 maanden geldig. Dit volgens een artikel van vandaag in AD (boosterchaos te vinden op internet, maar ik krijg de link hier precies niet geplakt). Dit is geldende voor mensen die eerst Janssen hebben gekregen.

Behemoth

Toogplakker
23 mei 2017
35
0
Kan je als NL' er een test boeken via du.teste.de? En geef je dan adres van de FKK op? Of kun je ook zo langs de testlocaties?

Rotterdammer

Toogplakker
16 feb 2018
57
31
Ik raak beetje in de war van alle regels. Ben dus al heel lang niet meer geweest.
Ben twee keer gevaccineerd met Pfizer (juni en juli 2021). Nog geen booster gehad, want net voor ik die zou nemen kreeg ik Corona.
Inmiddels hersteld en dus een herstelbewijs dat deze week "ingaat". Is dat voldoende voor toegang, of moet er alsnog worden getest?
Dat is dan best een risico, want testen geven na een besmetting nog enige tijd een positief resultaat begreep ik.

Terug
Naar boven