Uitbraak van resistente gonorroe in Engeland (+ België)

A

Anonymous

Guest
Kan wel wezen, maar dit is een forum wat over bare neuken gaat, dus steeds zeggen dat je een condoom moet gebruiken is 'ongepast'.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Het is inderdaad zo dat men hier op dit forum mag verwachten dat men het hier over neuken zonder condoom heeft.
Dat er in meer- of mindere mate risico`s aan zitten zal een ieder duidelijk mogen zijn.
Zo niet, dan lees- of kijk je nooit nieuws en informatie.
Dat we dus risico lopen weten we allemaal. Dat weten rokers ook, zware drinkers, gokkers enz.
We weten het maar toch doen we het en nemen die risico`s kennelijk voor lief.
De redenen zijn voor ieder soms anders maar komt erop neer dat we het nu éénmaal lekkerder vinden.
Sommigen gaat het ook om de spanning en de vraag of het ze lukt om bare voor elkaar te krijgen bij iemand, wat dan een kick geeft.
Voorlichting is nooit verkeerd en vooral niet op specifieke vragen maar om bij elk bericht te melden dat je het beter met condoom kan
doen is dan inderdaad beetje open deur, want dat weet men hier heus ook wel.
Ben het met PWH eens dat dit op den duur een irritant gevoel op wekt.
Informeren is prima, bekeren is niet prima en op den duur zelfs contra productief m.i.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Cerato zei:
(...) die risico`s kennelijk voor lief.(...) beetje open deur (...) bekeren (...)

Beste Cerato, PeeWeeHerman en anderen,

Feedbackismyfriend, zeg ik altijd, maar het moet wel ergens op slaan.

Ik realiseer me heel goed dat dit een forum is waar mannen met elkaar praten over seks hebben zonder condoom en dat het merendeel van de leden zelf hun risico's kunnen inschatten.
Maar, vergeet niet dat een forum zoals deze ook wordt bezocht door 'het algemene publiek'. En ik hou dat toch altijd ook in mijn achterhoofd.

Daarnaast:
Ik beweer nergens dat neuken met condoom de enige manier van seks hebben is, ik bekeer niet en ik preek niet. Kom op zeg.
Ik geef de info waarom wordt gevraagd. En soms geef ik ongevraagd info.
Wanneer er beweerd wordt dat een soa-testuitslag een bepaalde betekenis zou hebben in preventie of in de gedachte dat een uitslag impliceert dat nzc géén risico (meer) is, dan leg ik uit dat dat niet zo is. Wat is dan wel een manier om je risico zo klein mogelijk te houden? - en dat van je sekspartners?
Nou .... dat dus, wat niet gezegd mag of kan worden. Waarmee ik dus niet preek, niet zeur en ook niet zeg dat het condoom de enige juiste weg is in het leven.
Ik ben de paus niet :shock:

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Thirza soaaids zei:
Ik ben de paus niet :shock:

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

hoi Thirza de paus is toch tegen condooms ....

GA HEEN EN VERMENIGVULDIG U

;) :) :D

er zijn er genoeg die jou bijdrage wel kunnen waarderen .
die langs het condoom heen lezen .

ga vooral door ons van nuttige informatie te voorzien

dank je C A

Noorman

Ervaringsdeskundige
1 apr 2015
579
13
"hoi Thirza de paus is toch tegen condooms ...."

Beschermheer van deze site maken!
:lol:
BefBeer

wannahavesex

Toogplakker
28 mrt 2015
40
0
Noorman zei:
"hoi Thirza de paus is toch tegen condooms ...."

Beschermheer van deze site maken!
BefBeer
i-said-no-condom-via-telegraph-uk-450x290.jpg

wvrkn

Snuffelaar
5 mei 2015
8
0
Ik denk niet dat de paus onze hobby zou goedkeuren, hij eist dat we monogaam zijn, ik denk niet dat we in die categorie vallen (tenzij je monogaam naar 1en dezelfde dvp gaat, maar daar twijfel ik ook aan.....)

A

Anonymous

Guest
Ik ben zeker monogaam, trios zijn niet mijn ding :twisted:

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
pieter1989 zei:

Beste pieter1989,

Niet echt iets nieuws onder de zon. Het is al langer bekend dat resistentie op de loer ligt.
Daarom is het ook zo belangrijk dat je niet zelf gaat dokteren! Laat je altijd correct behandelen door een arts.
Koop niet zelf antibiotica via internet of in het buitenland.

Gonorroe wordt al meerdere jaren specifiek behandeld: met antibiotica via een injectie.
Vooralsnog is in Nederland geen uitgebreide resistentie tegen de gonorroe bacterie gezien, oftewel, men heeft het met deze behandeling aardig onder controle.
In Nederland is er nog geen sprake van resistentie tegen chlamydia of syfilis. In ieder geval niet zodanig dat de vrij veilig- en behandeladviezen aangepast moeten worden.

Hoe het precies in België zit, heb ik niet paraat.
Ik kan dat eventueel navragen bij mijn achterban.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Ik heb enkele weken geleden gonorroe opgelopen in Villa Venus te Duisburg (zie mijn melding in hun topic). Vast gesteld door de huisarts. Omdat het nog niet geweten was welke soa ik had opgelopen bij mijn eerste bezoek (ik had duidelijke witte afscheiding op mijn urinebuis) heb ik meteen enkele tabletten azitromycine voorgeschreven gekregen. Toen de uitslag bekend was Gonorroe melde mijn huisarts mij dat ik op spoed een inspuiting moest laten zetten met Ceftriaxon.

Ik kreeg papieren mee voor mij aan te melden op spoed, met daarop de voorgeschreven behandeling en dosissen. De dokter van spoed overlegde met zijn collega van infectieziekten. En melde mij dat men de voorgeschreven dosis Ceftriaxon zou verhogen.

Zou dit ook te maken kunnen hebben met de vrees voor resistentie? Dat men preventief de dosis verhoogd?

A

Anonymous

Guest
In NL is de standaard behandeling tegenwoordig een injectie met Ceftriaxon aangezien andere middelen niet goed meer werken.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Wellens zei:
(...) gonorroe opgelopen (...) azitromycine (...) Ceftriaxon (...) de dosis verhoogd?

Beste Wellens,

Je bent goed behandeld; de 1ste keus behandeling in Nederland is inderdaad eenmalig Ceftriaxon 500 mg intra musculair, oftewel in je spier (meestal bil).
Als chlamydia niet is uitgesloten dan is het advies ook een eendaagse kuur met Azytromycine in hoge dosering voor te schrijven.
Waarom er bij jou iets verhoogd zou moeten worden, valt niet te beoordelen. Dat zal niet met resistentie te maken hebben, vermoed ik. Mogelijk stond er in het recept een te lage dosering en ervaar jij het als verhoging. Wil je het naadje van de kous hierover weten? Neem contact op met de behandelend arts en laat het je uitleggen.

Het advies is om tot een week na de injectie geen seks te hebben. Dat betekent niets te doen; dus niet mét condoom en niet zonder, je niet laten pijpen en je niet laten aftrekken. En liever ook niet masturberen. Na die week ben je genezen.
Een controletest is niet nodig als je volgens de 1ste keus bent behandeld. En dat ben jij.

Verder is het belangrijk dat jij al je sekspartners waarschuwt uit de zes weken voorafgaand aan het begin van je klachten (inclusief een vaste partner).
Als jouw arts meedoet in het partnerwaarschuwingsproject, kun je een code krijgen om je partners anoniem te waarschuwen via Partnerwaarschuwing

Lees meer over prostitutie op: https://www.soaaids.nl/nl/informatie-voor/prostitutie/prostitutie-nederland/informatie-voor-klanten

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Terug
Naar boven