Vaak oplopen van SOA's?

petertje74

Toogplakker
7 jun 2015
50
27
Hallo mede-wandelaars,

Zijn er bij jullie ook bij die het laatste jaar al vaker een SOA opgelopen heeft? Sinds vorig jaar juni heb ik al een keer gonorroe opgelopen en in mei dit jaar gonorroe en chlamydia tegelijkertijd!!! Na de behandeling daar tegen ruim een 3 a 4 maanden geen onbeschermde seks meer gehad. Pas geleden kriebelde het weer eens ( 2 weken geleden) en toch maar weer een! keer NZC gedaan en warempel het lijkt er op dat ik weer wat heb opgelopen, aangezien er weer een heel lichte afscheiding uit mijn jongeheer komt. Ik vind dit toch niet meer normaal dat ik de eerste de beste keer dat ik zonder 'jasje' seks heb weer iets oploop. Heb nu zoiets van: ik ga er mee kappen. Ik schaam me kapot om weer naar de huisarts te moeten, die was de voorgaande keer al niet erg begrijpend.
Ben ik nu de enige die dit meemaakt of zijn al jullie verhalen die ik hier lees gewoon stoerdoenerij en loopt iedereen regelmatig iets op???

bbig

Toogplakker
13 apr 2015
137
5
Jaaaaaren niets opgelopen (weet ik omdat ik me iedere 3 maanden liet testen) en toen 2x binnen drie maanden. Een keer clamidia, een keer gono.
Statistiek is een raar ding...

Grtz bbig

A

Anonymous

Guest
heb ook jaren niets op gelopen toen in een half jaar tijd 2x gonorroe ( 2x waarschijnlijk opgelopen bij een dvp uit het oosten van Europa!!

Ajax3Stars

Legende
28 mrt 2015
1.000
20
petertje74 zei:
Ik schaam me kapot om weer naar de huisarts te moeten, die was de voorgaande keer al niet erg begrijpend.
Je kan ook anoniem naar de GGD, i.v.m. mogelijke SOA kan je er gratis naar toe.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Ik begrijp Petertje74 heel goed...het kan raar lopen qua 'kans'.

Zo ging ik vorig jaar regelmatig naar Duitsland [Luna en Fun Park] waar ik meerdere meiden op één dag zonder condoom neukte...nooit wat opgelopen.

Recentelijk ging ik naar Andrea....en gonorroe bij deze dame opgelopen, terwijl ze volgens eigen zeggen 6 weken geleden nog bij de GGD was geweest... :(

petertje74

Toogplakker
7 jun 2015
50
27
Bedankt voor de reacties mensen! Het komt dus vaker voor dat er wandelaars zijn die in een korte tijd iets oplopen. Ik begon al het idee te krijgen dat er een SOA golf door de prostitutie / wandelaars scene waart. Ben de SOA's wel helemaal beu en moet eens even bezinnen of ik hier nog wel verder mee wil gaan...

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
petertje74 zei:
Bedankt voor de reacties mensen! Het komt dus vaker voor dat er wandelaars zijn die in een korte tijd iets oplopen. Ik begon al het idee te krijgen dat er een SOA golf door de prostitutie / wandelaars scene waart. Ben de SOA's wel helemaal beu en moet eens even bezinnen of ik hier nog wel verder mee wil gaan...

Er zou inderdaad een 'golf' waren door het Belgische scene...maar ik ben al jaren niet in België geweest voor nzc. Doch zijn er dames in Nederland die ook af en toe in de clubs van onze Zuiderburen werken... :cry:

A

Anonymous

Guest
Maar er zijn genoeg wandelaars die in België & Nederland svp bare neuken ..
Dan hoef je zelf niet in België te neuken het is dan ook in Nederland

SS_Trunks

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
649
249
Heb gelukkig nog nooit een opgelopen. En dat terwijl ik al heel wat Oost-Europese dames heb gehad.

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Ga gemiddeld 2x per week naar Duitsland jeuk daarbij 2 a 3 dames per keer. Dat wil zeggen gemiddeld 260 keer per jaar nzc. Daarbij loop ik ongeveer 2x per jaar iets op. Tot nu toe altijd iets wat eenvoudig op te lossen viel. Kortom een risico dat ik voor alsnog te verwaarlozen vind.

Sprak vorige week een voor mij bekende collega in Freude en hij had 3 jaar niks gehad. Maar nu 2x syfilis in 3 maand tijd. Dat is toch een vervelende zaak daar de medicatie nogal heftig is.

Kortom je kunt er geen rest van zeggen en wij nemen allemaal dit risico heel bewust. We doen het of niet en als we het doen niet achteraf zeuren. Er is geen pijl op te trekken en dus kan het bij de eerste keer raak zijn ja.

En dat er nu een groter probleem op gebied van soa zou zij omdat we erover lezen is in mij optiek onzin. Hoor het al jaren, de ene maand wat meer dan de ander. Maar soa's zijn er altijd geweest en zullen ook altijd blijven bestaand.

A

Anonymous

Guest
welke dames in belgie hebben dan soa? lees er meer over nederlandse en duitse hoeren?

petertje74

Toogplakker
7 jun 2015
50
27
mart1980 zei:
Ga gemiddeld 2x per week naar Duitsland jeuk daarbij 2 a 3 dames per keer. Dat wil zeggen gemiddeld 260 keer per jaar nzc. Daarbij loop ik ongeveer 2x per jaar iets op. Tot nu toe altijd iets wat eenvoudig op te lossen viel. Kortom een risico dat ik voor alsnog te verwaarlozen vind.....
Mart, ik zie dat je 2x per jaar iets oploopt. Ik neem aan dat dit oftewel Chlamydia of Gonorroe betreft? Geeft het geen problemen als je dezelfde antibiotica zo vaak achter elkaar gebruikt?

A

Anonymous

Guest
Daveke31 zei:
welke dames in belgie hebben dan soa? lees er meer over nederlandse en duitse hoeren?

blijkbaar ga het GERUCHT dat er in het Antwerpse schipperskwartier soa's heerst ! maar er zijn bij mijn weten geen namen bekend gemaakt hier

Voormalig lid 530

Ervaringsdeskundige
1 mei 2015
501
7
petertje74 zei:
mart1980 zei:
Ga gemiddeld 2x per week naar Duitsland jeuk daarbij 2 a 3 dames per keer. Dat wil zeggen gemiddeld 260 keer per jaar nzc. Daarbij loop ik ongeveer 2x per jaar iets op. Tot nu toe altijd iets wat eenvoudig op te lossen viel. Kortom een risico dat ik voor alsnog te verwaarlozen vind.....
Mart, ik zie dat je 2x per jaar iets oploopt. Ik neem aan dat dit oftewel Chlamydia of Gonorroe betreft? Geeft het geen problemen als je dezelfde antibiotica zo vaak achter elkaar gebruikt?

die vraag kun je toch ook wel zelf beantwoorden?

petertje74

Toogplakker
7 jun 2015
50
27
katholiek zei:
petertje74 zei:
mart1980 zei:

die vraag kun je toch ook wel zelf beantwoorden?

Ik stel toch geen vragen als ik ze zelf kan beantwoorden. Trouwens die vraag was aan Mart en niet aan jou :|

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
petertje74 zei:
mart1980 zei:

Doorgaans wordt er een dossier bijgehouden. Tenminste, als je bij je huisarts gaat voor controle. Bij de GGD is het anoniem en heb je daarom geen 'verleden' wat bij hun bekend is? Gaarne correctie als dat niet zo is, maar van die ene keer dat ik bij de GGD ging heb ik de gegevens laten doorseinen naar mijn huisarts (die was met vakantie en ik had geen zin in zijn vervelende vervangster).

Je vraag omtrent resistentie, wat daar gaat het om, is als volgt te beantwoorden. Zolang de antibiotica aanslaat, zal men het gebruiken. Mart loopt twee keer per jaar iets op. Er zijn chronisch zieken die vaker antibiotica toegediend krijgen...

Doch ontstaat er wel een probleem als de middel niet aan slaat. Dan zal men wel andere types gebruiken ter bestrijding?

petertje74

Toogplakker
7 jun 2015
50
27
Bedankt voor je antwoord Franky. Trouwens ik heb ondertussen antibiotica kunnen bestellen via internet en behandel mezelf wel. Heb geen zin in een discussie met mijn huisarts en ga over een 2 a 3 maanden wel weer voor een volledige soa-test. Verder zweer ik het NZC gebeuren bij deze helemaal af, heb er genoeg van ivm de irritante SOA's.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
petertje74 zei:
Bedankt voor je antwoord Franky. Trouwens ik heb ondertussen antibiotica kunnen bestellen via internet en behandel mezelf wel. Heb geen zin in een discussie met mijn huisarts en ga over een 2 a 3 maanden wel weer voor een volledige soa-test. Verder zweer ik het NZC gebeuren bij deze helemaal af, heb er genoeg van ivm de irritante SOA's.

Dat je het NZC afzweert is begrijpelijk. Heb ik ook eens gedaan, maar na een paar keer in de 'Doubie' pompen als een malle en maar niet klaar kunnen komen, dat wordt je ook gauw zat. :?

En een vaste vriendin zit er nu ook niet in. Dat is momenteel teveel (-eisend) gedoe.

Zelf antibiotica bestellen klinkt aantrekkelijk, maar ik vind het te eng. Bovendien bouw je ook geen medisch dossier op. De eigen huisarts raakt dan het overzicht kwijt over wat iemand gebruikt!

Ja, ik moest even slikken toen ik weer bij mijn huisarts aankwam (ik kom nauwelijks voor andere zaken bij hem), maar hij weet ook wel hoe eigenwijs ik ben. Ooit weken doorgewerkt, terwijl ik eigenlijk een longontsteking had. Daar werd mijn huisarts bozer om dan mijn SOA-controles.

Al moet ik zeggen dat ik maar één keer eerder een SOA heb opgelopen (chlamydia), wat via de toen nog gratis kliniek van de Erasmus werd geconstateerd.

En wat ga je bestellen? Doxycycline, Cefixime of Azitromycine? Ik zie de prijzen op het internet van rond de 45- 50 euro en dat lijkt mij nogal prijzig?

Ajax3Stars

Legende
28 mrt 2015
1.000
20
petertje74 zei:
Trouwens ik heb ondertussen antibiotica kunnen bestellen via internet en behandel mezelf wel.
:? :? :?
Waarom ga je niet gratis naar de GGD voor controle en behandeling???

petertje74

Toogplakker
7 jun 2015
50
27
frankypanky zei:
...En wat ga je bestellen? Doxycycline, Cefixime of Azitromycine? Ik zie de prijzen op het internet van rond de 45- 50 euro en dat lijkt mij nogal prijzig?

Ik heb Azitromycine besteld aangezien ik er vrij zeker van ben dat het om Chlamydia gaat. En ja het is wel wat geld, maar dat is me wel waard om het bezoek aan de huisarts over te slaan.

Terug
Naar boven