Voor de 2 keer in 1,5 jaar tijd chlamydia opgelopen

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
enjoyerik zei:
Is het zo belangrijk om te weten bij wie de soa is opgelopen ? Dit kan iedereen gebeuren. Het is een bewijs te meer dat zowel de dames als de heren zich regelmatig preventief moeten laten testen, ook als er geen klachten en/of SOA meldingen zijn (iedere tijdig ontdekte en behandelde soa is er een).

Dan nog kans om een soa op te lopen.
Stel, je laat je 4 x per jaar testen.
Na een test die negatief was ga je weer je hobby oppakken.
Een dame die geen klachten heeft kan dus besmet zijn (evenals een man die geen klachten heeft)
Je kan dus ongemerkt iets oplopen en soms ook geen klachten krijgen.
Je laat je na 3 maanden preventief testen en je blijkt opeens toch Chlamydia te hebben.
Grote kans dat je het dan zelf ook weer hebt doorgegeven.
Kortom: nzc geeft nu eenmaal kans op soa`s.
Testen is zeker nodig en aan te raden maar kan helaas nog niet voorkomen dat jij of een dame toch iets oploopt.
Water en zeep helpt niet (iemand hier op dit forum denkt van wel)
Wassen met betadine zeep ook niet, de soa dringt te diep naar binnen en je gaat toch niet je gehele pisbuis en blaas van binnen irrigeren met betadine?
Verder valt me op dat men nogal eens de schuld volledig bij een dame legt.
Maar hoe loopt een dame iets op? juist, door iemand anders, misschien iemand uit ons clubje.
En zoals bekend geeft een soa niet altijd klachten, zeker niet in het begin.
Risico blijft nu eenmaal altijd aanwezig bij deze hobby.

Bas

Toogplakker
30 jun 2018
68
0
Er is ook nog de incubatietijd. Bij chlamydia 2 weken of minstens 10 dagen. Wil je zeker weten dat je clean bent dan deze periode wachten na je laatste sekscontact.

bareshooter

Toogplakker
13 okt 2018
90
4
Het klinkt misschien hard, maar regelmatige SOA-testjes geven volgens mij alleen maar een vals gevoel van veiligheid. Er is idd die incubatietijd en bovenal ook het feit dat we voortdurend verder blijven neuken, net als de dames die ook voortdurend wisselende contacten blijven hebben. Bekijk het als een onvermijdelijk risico. Wil je bergen beklimmen, dan kan je eraf vallen. Wil je voetballen, dan kan je stampen krijgen. Enz.

Trouwens, neuken mét condoom houdt ook nog risico's in. De eerste de beste lekkere zoen kan je als relatiegschenk bv een herpes opleveren. Wil je geen risico lopen, blijf dan van de vrouwen af en trek jezelf klaar. Wel handjes wassen dan :mrgreen: Neuken mét condoom mag dan wel de risico's verminderen, maar het vermindert ook heel sterk het prettige gevoel. En waarvoor gaan we naar de meisjes? Toch voor dat prettige gevoel.

Chlamydia is ook niet direct een ramp he. Je weet dat het risico bestaat. Uit eten gaan maakt dik, concerten bezoeken maakt doof, enz. Je kan ook uit eten gaan en alleen op je bord zitten kijken. Of naar concerten gaan met oordopjes en een koptelefoon op je hoofd. Tot nader order is neuken veel prettiger zonder dat er een zakje rond je lul zit. So what...

A

Anonymous

Guest
Truvada slikken is het beste en veiligste om met een gerust hart zonder condoom te neuken zowel vaginaal en anaal. Andere SOA's zijn perfect met antibioticum te behandelen.

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
Maar hoe en waar verkrijg je TRUVADA.
Of wat zijn de vereisten waar je aan moet voldoen. En hoe zit het met de kosten als je deze constant moet slikken?

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Wat deurklink zegt klopt helemaal, geef aan dat je veel en vaak onbeschermde seks hebt en de kans is groot dat je huisarts het toeschrijft. De behandeling welke nodig is bij HIV+ is vele malen duurder dan Prep uitschrijven. En natuurlijk krijg je een preek en wat folders mee, maar de preek hebben we al vaak gehoord en de folders gaan in de eerste de beste prullenbak.

Succes!

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
Alvast bedankt voor de info, maar dat kontneuken met homo's en transen laat ik aan anderen over🙈

31 aug 2016
1.194
112
Hoe meer dat je van die voorbarige medicatie tot je neemt des te eerder dat bepaalde virussen resistent raken voor die medicatie .

Waardoor je verder van huis ben .

Daarbij als je prep ga gebruiken moet je dat blijven gebruiken tot je dood .

Voor zo iets onschuldigs als chlamydia of gonorroe zou ik door toedoen van voorbarige medicatie niet graag een resistente variant oplopen !!

Waardoor je aan nog zwaardere medicatie moet ..

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
PrEP slik je sowieso niet als je HIV+ bent, dan zal een arts het niet uitschrijven dat is zinloos.
Je kunt het ook gebruiken als je weet dat je seks gaat hebben, je hoeft het dus niet dagelijks te slikken.

En PrEP gebruiken bij een Chlamydia aandoening zal niet helpen, het zal ook niet daartegen helpen. Ben je dat opgelopen moet je gewoon naar de huisarts voor een pil, vaak 2 overigens.

Let wel op, in Nederland schrijft de huisarts het enkel voor als je ook werkelijk jezelf laat controleren. Althans mijn huisarts doet dit.
En je moet het zelf betalen, je zorgverzekering zal het niet betalen.

En bare-addict, zolang je geen ontvanger bent is het risico lager maar niet uit te sluiten, ook niet bij seks tussen man en vrouw.

Deurklink

Toogplakker
15 jan 2018
131
4
En kom op chlamydia, gewoon heel goed te behandelen waar gaat het weer allemaal over.

En prep is preventief en ter voorkoming van hiv. Chlamydia overkomt je en daar is niks preventiefs voor te slikken klaar.

A

Anonymous

Guest
Een steeds groter aantal bacterie stammen, inclusief die soa's veroorzaken, worden, of zijn al antibiotica resistent. Gewoon even wat pillen of prikken halen is al lang niet meer de gegarandeerde oplossing en de dag dat je met je chlamydia of gonorroe echt in de problemen raakt is niet meer ondenkbaar.

Als je je risico kunt beperken door selectief te zijn zou ik dat zeker doen. Je door homo's bare in je kont laten neuken of een heroïne hoertje zonder nemen is echt niet slim.

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
Ja ik weet wat de risico's zijn, ik probeer ze ook te beperken door te kijken met wie en wat ik het doe. Maar zonder is zo leuk en er zijn nu eenmaal redelijk wat lekkere wijfjes te vinden als je wat uw best doet. Maar ik weet dat het risico bestaat, heb ooit al iets opgelopen dat makkelijk te behandelen viel. Die truvada leek mij wel wat daar ik wekelijks toch 2á3 keer bare neuk.

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
@Deurklink, was je vraag aan mij gericht?
Ik heb ooit eens chlamydia opgelopen, maar lang geleden en was niet met een betaald contact!

man1969

Toogplakker
17 mei 2016
129
70
Hey, ik heb begin volgende week een bare date met een koppel maar omdat bij anale sex de risico's groter zijn, denk ik eraan vooraf TRUVADA te nemen (tegen HIV).
Ik weet, kan naar dokter stappen, etc. maar enige optie die ik overweeg is het middel kopen bij een andere wandelaar. Kan mij verplaatsen tot bij u of regio. Meer dan correcte vergoeding voor jou natuurlijk ! Graag PB . Thx !!

alain101

Snuffelaar
11 apr 2016
16
2
Ik zou wel oppassen met zomaar truvada te nemen, zowel voor jou als de anderen. Het is niet helemaal ongevaarlijk. Je moet daarom ook allerlei periodieke tests en controles doen als je het via de officiële weg bewandeld.

Een van de bijwerkingen zijn een verminderde nierfunctie. Als je het bij de dokter vraagt dan moet deze eerst de nierfunctie, daarna maandelijks, en daarna 3 maandelijks de nierfunctie testen. Andere risico's zijn resistentie als je ongemerkt hiv oploopt. een flare als je een actieve hepatitus b hebt bij onregelmatig gebruik.

Verder is het ook zo dat onregelmatig gebruik (2taletten 2-24 uur voor onbeschermde sex, dan 2x1 tablet per dag 24u na de sex) alleen bewezen is bij anale seks bij homo mannen. Bij hetero vaginale sex, zowel receptief als insertief is nog geen onderzoek naar gedaan maar het vermoeden is dat het wel helpt, alleen nog niet bewezen in klinisch onderzoek. Voor vrouwen bijvoorbeeld wordt incidenteel gebruik zelfs afgeraden omdat truvada veel meer tijd nodig heeft (7 dagen tot 20 dagen lang elke dag een pil voor een optimale effectiviteit) om door te dringen tot de vaginawand.

Terug
Naar boven