Zoeken op woorden met 3 letters

nonotok547

Snuffelaar
12 jun 2022
3
0
Wanneer ik zoek op woorden met 3 letters (bv Eva) dan zijn er zogezegd geen resultaten terwijl er wel degelijk onderwerpen zijn met 'Eva' in de titel.
Het is niet dat het woord te kort is want als ik op 2 letters zoek dan krijg ik daar mooi een melding van (Oeps ... te kort).

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Dat klopt helemaal, ik zocht eens op Ana en Amy, ook geen resultaten en dezelfde melding.
Geen idee waarom dat niet werkt dan.

Benny de Beuker

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
364
451
Dat is een beperking van MySQL's Fulltext index.

Iets met databases Cerato. Het kan wel (heel theoretisch), maar dan moet er serieus heel veel veranderen in de forum-software. En om dit te veranderen is niet eenvoudig zal ik je vertellen.

eagelke

Toogplakker
29 jan 2019
99
27
Tip: zoek op bvb Amy*
Let wel: een asterisk werkt als een jokerteken en wordt in de search geïnterpreteerd als "een woord dat begint met Amy". Amyra is dan ook een zoekresultaat. Gelukkig komt Amy in dat geval ook gewoon tevoorschijn.

Edit: je kan die asterisk ook doelbewust gebruiken als uitbreiding van je zoekopdracht indien je niet zeker bent van je term.
Wil je bijvoorbeeld zoeken naar "Sint-Truiden", komt "Sint Truiden" niet naar boven in de resultaten. Je kan dan *Truiden gebruiken. *Truid* is ookmogelijk.

nonotok547

Snuffelaar
12 jun 2022
3
0
Bij mij werkt dat niet. Enkel langere woorden bv Evaake worden gezocht maar niet Eva. De Amy van jou is volgens mijn een toevalstreffer omdat in die pagina ook het woord 'Amyy' staat.

eagelke

Toogplakker
29 jan 2019
99
27
Thans krijg ik bij Eva* voldoende resultaten... Deze op de 2e pagina.

Bijlagen

• eva.png
    eva.png
    172,6 KB · Weergaven: 17

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Klopt helemaal, veel komt naar voren maar niet alles.
Dus waardeloos dat zoeken op drie letters niet goed kan, het zij zo.

Terug
Naar boven