Hoe ga je hier tactisch mee om?

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Misschien heeft iemand hier de gouden tip voor me....

Ik heb al zo'n 6 jaar dezelfde kapster en door de jaren heen is ons contact natuurlijk steeds vertrouwder geworden.
Ze is ruim 30 jaar jonger dan ik en ik val eigenlijk helemaal niet op veel jongere vrouwen, ook al komt ze best volwassen over voor haar leeftijd. Ik vind haar zeker een leuke en gezellige meid, en ze ziet er ook goed uit. Maar over haar fantaseren doe ik niet...

Omdat onze gesprekken steeds vaker over allerlei privézaken gaan weet ik dat ze tot een jaar of 4 geleden regelmatig vriendjes had, maar dat draaide telkens op niets uit. Inmiddels is ze al jaren single en ze weet dat ik dat ook al jaren ben.
Ook heeft ze al eens met discrete bewoordingen (er zitten meer klanten in de kapsalon!) laten doorschemeren dat ze nog wel eens seksdates heeft en tussen de regels door begreep ik ook dat ze niet zo gecharmeerd is van condoomgebruik;) Zo persoonlijk zijn de gesprekken inmiddels al geworden....

Sinds zo'n anderhalf jaar vraagt ze me bij bijna ieder bezoek of ik vakantieplannen heb en of ik dan alleen ga. Daarna vertelt ze dan ook telkens dat ze al jaren niet op vakantie is geweest en dat best wel weer eens zou willen. Maar ze heeft niemand die ze mee zou willen nemen en ze wil niet alleen gaan.

Zou ze er iets mee bedoelen door hier telkens opnieuw over te beginnen, vraag ik me af? Kappers spreken natuurlijk honderden klanten en misschien weet ze al niet eens meer dat ze dit onderwerp al eens besproken heeft met me, waardoor ze er telkens in haar onschuld opnieuw over begint.
Maar het kan ook zo zijn dat ze er wel voor in zou zijn om samen iets te ondernemen en telkens aan het vissen is naar de juiste reactie van mij. Er zijn immers genoeg jongere vrouwen die zich prettig voelen bij iemand die een stuk ouder is, ik heb al eens eerder contact gehad met iemand van haar leeftijd en zij is inmiddels getrouwd met een man die 40 jaar ouder is en in verwachting van zijn kind, en hij is geen miljonair of zo🫣:ROFLMAO:

Ik zou wel eens willen weten of mijn kapster inderdaad bedoelingen heeft met haar vragen, maar ik wil absoluut geen misverstanden krijgen met haar hierover. Mede door het flinke leeftijdsverschil kan het gemakkelijk flink uit de hand lopen als ik op het verkeerde spoor zit.
Ik val nog steeds niet op veel jongere vrouwen, maar omdat ik al jarenlang leuk contact met haar heb en we goed met elkaar overweg kunnen, denk ik eigenlijk helemaal niet meer aan het leeftijdsverschil bij haar. Het voelt best gelijkwaardig, dus die drempel is er niet en ik zou er dan ook best wel voor open kunnen staan om samen met haar op pad te gaan. Ook zonder intimiteiten en dus alleen voor de gezelligheid;)

Heeft iemand de gouden tip om achter haar bedoelingen te kunnen komen zonder dat ik risico loop dat ik straks mijn gezellige kapster, die ik echt niet kwijt wil, tegen me in het harnas jaag?

Bergvlas

Ervaringsdeskundige
27 dec 2021
286
136
Ik zou bij de volgende het met wat humor benoemen. Zo van. "Als ik niet beter wist, vis je naar een vakantie samen". Dan geeft haar reactie snel genoeg duidelijkheid. En als dat niet zo is, doe je het makkelijk af als een grapje. Keep us posted 🤞

jarhead

Toogplakker
24 dec 2019
68
43
Als ze er de eerstvolgende keer over begint kan je toch gekscherend zeggen; zullen wij anders op pad gaan.

Dat zou ook vriendschappelijk kunnen toch.

trippeltrappel

Ervaringsdeskundige
28 apr 2020
255
195
Beste forumlid @Single67,
U schreef hierboven o.a. 'Kappers spreken natuurlijk honderden klanten en misschien weet ze al niet eens meer dat ze dit onderwerp al eens besproken heeft met me, waardoor ze er telkens in haar onschuld opnieuw over begint.'

Nou, mijn kapster weet na enige jaren nog exact een verhaal voort te zetten waar we eerder niet geheel over uitgepraat raakten.
Dus dat uw kapster telkens weer over haar vakantieplannen begint met u is zo onschuldig niet in mijn ogen. 👍
Ik zou bij een volgend bezoek tijdens de knipsessie is een onschuldige opmerking plaatsen, als ze wéér over vakantieplannen samen met iemand begint, of ze dan zit te denken aan 2 kamers of 1 kamer voor 2 personen te boeken.
Ik zou dit dan wél vragen bij de kassa als er afgerekend moet worden, want anders zou je vreemde gezichten kunnen verwachten van andere klanten in de zaak.
Na het stellen van uw aanvullende vraag - zeker gezien de voorgeschiedenis met haar - schat ik de kans erg klein in dat je meteen je klanten- spaarkaart moet inleveren 😎.
Wat je óók nog kunt doen is te vragen bij de kassa of ze haar mobiele nummer op de kassabon wilt schrijven. U bent dan wat vrijer om later wat gerichter op haar vakantieplannen in te gaan.
groet Trippeltrappel

Jones

Ervaringsdeskundige
30 okt 2021
489
353
Je kunt het maar beter gewoon vragen of ze het leuk zou vinden om eens samen weg te gaan. Vakantie is wel echt definitief en lang als je iemand alleen als kapster kent. Misschien eerst een weekendje voorstellen. Als dat dan bevalt staat niets een vakantie nog in de weg. Ze gaat heus niet een goede klant wegsturen voor deze vraag als ze er zelf min of meer steeds op aanstuurt. Gewoon doen. Spijt krijg je van dingen die je niet hebt gedaan. Dus doen!

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
Als single op vakantie scheelt niet veel in de kosten als met z'n tweeën en dan gaan de kamerkosten door de helft. Kan je ook betere locatie kiezen. Ze heeft je denk ik al in haar vizier, maar je moet het zelf ook willen. Als je er steeds niet op ingaat kan ook tegen je werken.

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Ik zou dit dan wél vragen bij de kassa als er afgerekend moet worden, want anders zou je vreemde gezichten kunnen verwachten van andere klanten in de zaak.
Lijkt me sowieso het verstandigst om het pas na de knipbeurt te vragen.... anders loop ik misschien met een half kaalgeschoren hoofd naar buiten als de vraag verkeerd valt :ROFLMAO: Bedankt voor de reactie!

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Bedankt allemaal voor het meedenken(y) Ik had voor mezelf ook al bedacht dat een reactie die ook als grap bedoeld kan zijn de beste optie is. Als ze er weer over begint vraag ik gewoon waar we naartoe zullen gaan of iets dergelijks. Zul je zien dat ze er nu niet naar vraagt🫣:ROFLMAO:

Pipodeclown2

Toogplakker
7 okt 2019
246
452
Mijn tip?
Voor de volgende afspraak bekijk je al wat vakantie bestemmingen waarvan je denkt dat zij het wel interessant zou vinden.
Als je vraagt hoe je geknipt wilt worden zeg je doe maar vakantie-kapsel, zo krijg je automatisch het onderwerp van gesprek op vakantie.
Oh ga je op vakantie?
Nee nog niks gepland maar ik ben aan het rondkijken….
Oh waar dan? (Voorbeeld) Spanje, Costa del sol.
Oh leuk, daar zou ik ook naar toe willen.
Nou zeg jij, ik kan je wel wat leuke tips doorsturen: en zo krijg je haar nummer en app contact als ze echt interesse heeft in je.
Als ze niet jou haar nummer geeft uiteindelijk dan weet je dat je het allemaal hebt gedroomd.
Maar krijg je wel haar nummer kun je wat info doorsturen en kunnen jullie makkelijker flirten via de app en wie weet heb je dan binnenkort een date met haar.
Natuurlijk moet je niet gelijk samen op vakantie gaan maar dit is wel een manier om privé in gesprek te raken via de app, dan kun je ook aanvullen of ze wel of niet interesse heeft in je en in beste geval zit je met je blanke sabel diep in een lekker jong kutje

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Voor de volgende afspraak bekijk je al wat vakantie bestemmingen waarvan je denkt dat zij het wel interessant zou vinden.
Creatieve benadering om achter haar bedoelingen te komen(y)Ze heeft vorig jaar ooit eens gezegd dat Dubai haar wel iets lijkt.... dus behalve informatie verzamelen over de bestemming moet ik dan ook niet vergeten om me in mijn banksaldo in te lezen:ROFLMAO:

Probie

Toogplakker
5 mrt 2022
30
10
Creatieve benadering om achter haar bedoelingen te komen(y)Ze heeft vorig jaar ooit eens gezegd dat Dubai haar wel iets lijkt.... dus behalve informatie verzamelen over de bestemming moet ik dan ook niet vergeten om me in mijn banksaldo in te lezen:ROFLMAO:
Nou Dubai lijkt me niet zo veilig op dit moment.....Maar idd, probeer het gewoon op een humoristische dubbelzinnige manier 😉

Pipodeclown2

Toogplakker
7 okt 2019
246
452
Ach het gaat erom om te ondervinden of ze echt interesse heeft om gesprek via app persoonlijk voort te zetten of is het gewoon een leuke flapuit die vrijuit kletst met klanten in de kapsalon.
Als het het laatste is dan ben je je allerlei dingen in je hoofd aan het halen (invullen voor een ander, wishful thinking) en dan kom je daar op deze manier achter zonder dat het heel ongemakkelijk wordt.
Keep us posted ;-)

Jones

Ervaringsdeskundige
30 okt 2021
489
353
Ik snap niet waarom het op de app moet als je bij haar in de zaak komt of als ze je thuis komt knippen. Je kent haar al persoonlijk en meerdere jaren. Dan is het veel makkelijker het persoonlijk te vragen. Desnoods in een grappige vorm in plaats van later moeilijk te gaan doen op de app.
Stel gewoon eerst een weekendje weg voor. Dan kijk kun je kijken hoe jullie karakters matchen voor een langere vakantie en je kunt ook gelijk kijken of ze ook zin heeft in sex dan.

Maak maar snel een afspraak voor een nieuwe haircut. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Niet meer uitstellen nu. Vakantietijd komt er aan!

Pipodeclown2

Toogplakker
7 okt 2019
246
452
Je snapt het niet omdat je denkt dat het over vakanties of weekendje weg gaat 😂.
De hamvraag is of deze dame met topic starter tussen de lakens wil duiken.
Dat bespreek je niet in een volle kapsalon. Zelfs de vraag om samen op vakantie te gaan kan heel ongepast overkomen. Voor je het weet ben je die ene rare enge gast en komende maanden het gespreksonderwerp van alle kapsters….
Topic starter moet de dame de gelegenheid geven om zelf met stoute ideetjes te komen en dat werkt nu eenmaal beter via de app ipv in een volle kapsalon.
Het is maar een tip, doe ermee wat je wilt 😉

waailap

Toogplakker
28 okt 2021
214
210
Dat bespreek je niet in een volle kapsalon. Zelfs de vraag om samen op vakantie te gaan kan heel ongepast overkomen.
Ik weet niet hoor, maar een gekscherend bedoelde opmerking van "dan ga je toch mee naar Kreta" zou ik minder raar over vinden komen bij de kapper dan een discussie over al dan niet gebruik van condooms... Als je dat al besproken hebt kun je ook wel een "grap" (serieus bedoelt uiteraard) dat je samen op vakantie kunt.

hardy

Toogplakker
29 feb 2016
50
41
Als ze begint te vertellen dat ze niemand heeft om mee te gaan, zeg dan dat je hetzelfde probleem hebt en dat jullie zullen proberen het samen op te lossen.

Pipodeclown2

Toogplakker
7 okt 2019
246
452
Ik weet niet hoor, maar een gekscherend bedoelde opmerking van "dan ga je toch mee naar Kreta" zou ik minder raar over vinden komen bij de kapper dan een discussie over al dan niet gebruik van condooms... Als je dat al besproken hebt kun je ook wel een "grap" (serieus bedoelt uiteraard) dat je samen op vakantie kunt.
Ik lees toch dat hij zegt dat ze liet "doorschemeren" dat ze wel eens sex dates heeft en hij las "tussen de regels door" dat ze geen fan is van condooms.
Dus het is niet zo dat dit allemaal open en bloot, heel duidelijk besproken is in een kapsalon met nog andere mensen erbij.
Je kunt je afvragen hoeveel hiervan duidelijk gezegd is en hoeveel eigen interpretatie is.
En juist daarom snap ik dat hij dit op een tactische manier wil aanpakken.
Een grappige opmerking zoals "dan ga je toch mee naar Kreta" kan wel grappig overkomen maar dan is het daarmee ook klaar wellicht.
Ik zou een beetje flirten, zorgen dat ze je nummer heeft en dat ze kan appen voor iets onschuldigs zoals reistips.
Als de interesse er echt is van haar dan zal ze zich op die manier veel vrijer voelen. Of eens kijken op snap of ze daar zit, is wellicht ook fijne app voor haar om wat losser te zijn.

Anyway, succes en wacht niet tot je haar lang is want we willen wel weten hoe dit afloopt

Terug
Naar boven