Kan je lichaam zelf een SOA genezen zonder medicatie

Oral69

Ervaringsdeskundige
16 jul 2020
572
298
Hallo,

Ik heb hier in het SOA hoekje van het forum eens wat rondgelezen en kom van sommige wandelaars toch wel wat interessante uitspraken tegen over het niet gebruiken van medicatie en het nooit iets oplopen van een SOA. Dat zette mij aan het denken want ons eigen lichaam is toch wel een wonder in het kunnen genezen van allerlei virus en bacterie infecties (andere dan SOA's) zonder medicatie. Daarnaast ben ik ook bijna nooit ziek, als ik 1x in de 15 jaar ziek ben dan is het veel. Dus nu vraag ik mij af of ons eigen afweersysteem, of hoe dat officieel ook heten mag, ook niet gewoon in staat is om een (mogelijke) SOA te genezen. Oftewel, als je denk met onze hobby iets te hebben opgelopen dat dat dan na verloop van tijd gewoon weer verdwijnt en niks meer aan de hand , ook niet aantoonbaar door een test.

Ben heel benieuwd of er mensen hier zijn met een medische achtergrond die hier iets zinnigs over kunnen zeggen. Wellciht niet alleen de reguliere zorg maar ook alternatieve genezers of mensen die weet hebben van de germaanse geneeskunde. Ik zit dus niet te wachten op ongefundeerde meningen of een welles/nietes discussie :!:

Oral

A

Anonymous

Guest
Kort gezegd?

JA. Bij een aantal kan het lichaam dit zelf opruimen (klaren) maar dit betekent niet dat je er geen schade aan overhoudt.

Kortom het is niet aan te bevelen om met bv Chlamydia rond te blijven lopen. Feit is wel dat zonder behandeling je het dus NIET eeuwig houdt.

Baley187

Ervaringsdeskundige
23 jun 2021
455
222
Good afternoon

The problem is people are only concerned about their health when they have problems.

The body was created to heal itself naturally with what was from the earth, curing people doesn't make money, giving them hope, or depressing the disease does.

I cured my own diabetes in less than 6 months after years of going to the doctor and just getting pills to take which I knew wouldn't help

I asked my doctor for a full body checkup on April 6 and now I have to talk to the doctor cause, they don't understand why Im doing this and I'm fine

I've been around people who had covid and I'm still fine

A Strong Metabolism is key and Lifestyles not diets play a big part

Blessed Sabbath

Baley :cool: :cool: :cool:

Gert

Snuffelaar
19 aug 2016
22
21
Good afternoon

The problem is people are only concerned about their health when they have problems.

The body was created to heal itself naturally with what was from the earth, curing people doesn't make money, giving them hope, or depressing the disease does.

I cured my own diabetes in less than 6 months after years of going to the doctor and just getting pills to take which I knew wouldn't help

I asked my doctor for a full body checkup on April 6 and now I have to talk to the doctor cause, they don't understand why Im doing this and I'm fine

I've been around people who had covid and I'm still fine

A Strong Metabolism is key and Lifestyles not diets play a big part

Blessed Sabbath

Baley :cool: :cool: :cool:
Can confirm this. The first 10 different ladies I fucked bare gave me 3 STD's. Since I started the Keto/ carnivore diet I fucked at least 40 different high risc ladies and my periodical test come steadily back negative and no symptoms. Have to say that I also use Prep on demand to avoid HIV as good as possible. Also I can't get colds anymore. A strong immuun system lowered my risk substantial, but as with everyone there is still a risk.

Voormalig lid 22461

Toogplakker
18 jul 2021
139
27
Nee dat is onzin. Als je door een hondsdolle hond of giftige slang wordt gebeten moet je zo snel mogelijk naar een dokter omdat ons trage imuunsysteem dat niet aankan.
Dankzij de wetenschap, medicijnen en inentingen gaan we niet meer dood aan lepra polio kinkhoest ed.
In onze genen zit dat we veel kinderen kunnen krijgen omdat bv in de middeleeuwen driekwart snel doodging.
Dat is bij dieren in het wild nog steeds zo. Een Beer die wordt geboren heeft mij 20% kans om volwassen te worden.

Wxc

Ervaringsdeskundige
11 okt 2019
412
157
Ik vind het wel belachelijk dat je langs je dokter moet als de symptomen duidelijk zijn. Kun je azitromycine niet ergens bestellen zonder papierke van de dok? Ik vind het wat genant toch ze😔

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Het volgende vereist drie opmerkingen vooraf. In tegenstelling tot sommigen hier ben ik serieus. Lang niet iedereen zal het met mij eens zijn. Niemand hoeft dit te lezen.

Sinds Plato en Plotinus (ik blijf even bij de West-Europese cultuur - zij waren wereldwijd gezien niet de eersten) onderscheidt men geest en lichaam. In die visie is de mens geest èn lichaam.

In mijn optiek is dit onzin: wij zijn ons lichaam en wat we de "menselijke geest" noemen is een product van dat lichaam (waar we tot nog toe absoluut niets van begrijpen).

Als we dood zijn, produceert ons lichaam geen lichaamswarmte meer. En ook geen "geest". Maar niemand zal beweren dat de mens lichaam en lichaamswarmte is. Uiteraard niet, want de "menselijke geest" is veel en veel belangrijker, mysterieuzer en dominanter. Maar die "geest" is en blijft in mijn ogen net zo goed een product.

Dat product "geest" kan een enorme invloed hebben op ons: het kan ons ziek maken of ons bedonderen (heel extreem: pseudocyesis of schijnzwangerschap met alle "echte" symptomen) en het kan ons beter maken. Hoe ? Geen mens die het begrijpt.

Dat beter maken werk in ieder geval met geloof. Je gelooft in een middel (dat gewoon een absoluut niet werkend placebo kan zijn) en je voelt je al snel beter.

Hoe kan dat ? Omdat de hersenen de mens constant belazeren. Bijvoorbeeld: je gooit tien keer een balletje omhoog, maar de achtste keer houd je het in de hand en maak je een loze omhoog-gooi-beweging: de toekijker ziet tòch tien keer een balletje de lucht in vliegen.

Zo werkt ook (naast vingervlugheid) Victor Mids in het tv-programma Mind Fuck. Maar eveneens werken zo de meeste zogenaamd alternatieve geneeswijzen.

Kan een gezond lichaam zichzelf genezen ? Ja. Bij een virusinfectie kan alléén het lichaam (door middel van zijn afweersysteem) genezen: een gericht vaccin zorgt er alleen maar voor dat er voldoende effectieve - door het lichaam geproduceerde - afweer "klaarstaat" om bij een specifieke besmetting onmiddellijk in te kunnen grijpen.

In theorie geldt deze "zelf-genezing" ook voor bacteriële infecties. Maar daarbij is het afweersysteem veel minder efficiënt. Nog niet zolang geleden, voor de ontdekking van antibiotica, stierven vele mensen aan bacteriële ziekten. Bijvoorbeeld: de gevreesde en massaal-dodelijke zwarte pest werd veroorzaakt door een bacterie.

De vraag van # 1 is helder. Maar lokt bij mij een tegenvraag uit. Waarom bij een besmetting de genezing overlaten aan het afweersysteem ? Dat net zo goed kan genezen als - bij een infectie met bacteriën - gruwelijk kan falen ?

Waarom niet de voorhanden zijnde beproefde hulp gebruiken die de wetenschap biedt en die tot op heden uitermate effectief is gebleken ?

Waarom niet je afweersysteem wat betreft bepaalde virale besmettingen "gereed maken" door vaccinaties ?

Natuurlijk werkt het gezonde afweersysteem tegen "eenvoudige virusinfecties". Bij een verkoudheid zegt men: "gaat vanzelf over" (allerlei middeltjes zijn ongemakkenbestrijders, niets meer). Uiteraard is dit niet "vanzelf": het afweersysteem komt in de gevechtsmodus tegen de besmetting (en dus voel je je ziek door dat "gevecht") en die afweer wint vandaag de dag meestal bij dit type virus.

Maar bij andere virussen, zoals het beruchte AIDS-virus, verliest het afweersysteem in de meeste gevallen. Die afweer wordt door het virus keihard aangevallen en grotendeels vernietigd zodat de patiënt aan bijkomende infecties sterft. Zie de vele doden aan het einde van de vorige eeuw.

Tegenwoordig heeft men "remmers" die ervoor zorgen dat de patiënt het doorgaans overleeft. Maar wie besmet is raakt het virus nooit meer kwijt.

Nogmaals: waarom geen gebruik maken van proefondervindelijk bewezen wèrkende hulpmiddelen waar dat kan ?

Je breekt een been. Geneest het lichaam die breuk ? Altijd: de botten groeien "vanzelf" weer aaneen.

Moet je het daarbij laten ? Moet je "alternatieve" middelen gaan slikken, veel broccoli eten, de maangodin aanroepen, je moeder kusjes op die breukplaats laten geven ?

Nee: ik zou het been laten spalken. De hulp die de wetenschap biedt gebruiken. De botten genezen dan nog steeds "vanzelf", maar wèl op de "juiste wijze" zodat er straks weer "normaal" mee gelopen kan worden.

Naar "onze dames" bijvoorbeeld.

Genezing overlaten aan het eigen lichaam (waar niet iedereen een reële kijk op heeft wat betreft de afweerkracht ervan - die niets heeft te maken met fysieke "sterkte"), aan "alternatieve" - dikwijls enorm dure - middelen en handelingen waarvan nog nooit is vastgesteld of bewezen dat ze daadwerkelijk werken, aan het de goden om hulp smeken, aan het geloof in de verhalen van "ik ben op eigen kracht genezen van dodelijke infecties" als iets dat (indien wáár) dan direct voor iedereen zou kunnen of moeten gelden - dit alles en méér ... en veel méér ... het màg.

Maar of het verstandig is ?

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
AZO, urinewegeninfectietabletten. Als je de mogelijke bijwerkingen bekijkt, van braken tot maagbloedingen ... ja, ik weet: mógelijke ...

Maar belangrijker is de voetnoot bij "antibacterieel" en "helpt de infectie onder controle te houden". Ik citeer:

*Helpt de progressie van infectie te remmen totdat u een zorgverlener ziet. AZO is niet bedoeld ter vervanging van medische zorg."

Lijkt me nauwelijks het epitheton geneesmiddel waardig.

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Als dat zo is, dan hooguit als secundair middel. Want het "geneest" op zichzelf beschouwd niets.

En "de dokter", is dat niet een "zorgverlener" die "medische zorg" biedt (# 17) ?

Ten slotte: ik beweer een en ander niet - ik citeer (# 17) de AZO-leverancier.

Terug
Naar boven