Kan je lichaam zelf een SOA genezen zonder medicatie

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Van dat middel gebruiken gaat in ieder geval niet iedereen beter lézen.

Bijwerkingen zijn mogelijk (# 17) en ik noem die niet: die noemt (verplicht) de leverancier.

Ik heb ook nog nooit galbulten, huiduitslag of koorts gehad door het slikken van ... paracetamol !

Ik laat het hier bij. Wie goed leest, weet nu wat ik ervan vind (# 17 / # 19).

Voor wat dat waard is.

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
Je lichaam gaat uit zichzelf geen SOA's afbreken. Blijf je er te lang mee rondlopen kan het chronisch worden.
Als je SOA denkt te hebben, of je hebt er zeker één, ga langs bij de dokter, die doet bloed en urine test, want kans bestaat dat er meerdere aanwezig zijn of opgelopen hebt. BESTEL NOOIT IETS ONLINE qua antibiotica ( je weet nooit wat er inzit of het fake of niet is ). Laat je dokter dit oplossen, daarvoor zijn ze er.

marcodw1980

Toogplakker
15 jan 2023
190
153
Je lichaam gaat uit zichzelf geen SOA's afbreken.
Precies dit. Ja een bacteriële infectie lost het lichaam op. Maar dit is dan niet altijd zonder schade. Chlamidya? Kans op onvruchtbaarheid of erger.. En dat is dan nog een "onschuldige".

En ja een sterke weerstand zal mogelijk een infectie SNELLER oplossen maar dat is EN nog maar de vraag en voorkomt geen besmetting. Echt bizar hoe onnozel sommige hier zijn...

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Van struisvogels en alfa-apen.

Regelmatig lees ik op dit forum over seksen zonder condoom en wat je daarbij kunt oplopen (naast de gewenste euforie, uiteraard).

Mij valt op hoe magisch sommigen denken. Dat is niets bijzonders: wij noemen onze soort homo sapiens, maar iets als de magische mens zou in veel gevallen een meer adequate typering zijn.

Van dubieuze internet-medicaties tot mij overkwam nog nooit iets negatiefs, dus ik maak me geen zorgen. Van immuniteits-waan tot testen als "voorbehoedsmiddel" tegen infecties.

Mijn oude vader zei altijd: er is één iemand die je nooit moet belazeren - en dat ben je zelf.

Voor wie zich niet op de juiste beproefde wijze beschermt geldt: dan is tegen het oplopen van een infectie niets te doen.

Men kan iets doen tegen de gevolgen van sommige besmettingen. Vaccinaties wat betreft een aantal virussen (lang niet alle) helpen het dan voorbereide afweersysteem die te overwinnen. Een gezonde afweer helpt sowieso de door een reguliere arts voorgeschreven medicatie tegen bacteriële besmettingen.

Maar geïnfecteerd worden, dat kàn iedereen overkomen, te allen tijde, mits de "besmettings-omstandigheden" daarvoor gunstig zijn. En die zijn dat altijd bij seksen zonder condoom.

Wie dat ontkent, belazert zichzelf als de spreekwoordelijke struisvogel. Wie stoer pocht "mij gebeurt dat niet", die bedondert zichzelf als een verblinde "alfa-aap". Wie denkt: maar nu heb ik toch een preventief middeltje …

Dat hele volksstammen seksen zonder rubbertje prefereren en dat dan ook - al dan niet frequent - doen, dat is prima.

Maar die bijna "magisch-bezwerende" rechtvaardigingen, met doorgaans geen greintje feitelijkheid als grondslag, ik zou zeggen: láát die.

Seksen zònder: prima. Maar graag dan ook zònder allerlei (zichzelf rechtvaardigende of zichzelf quasi-geruststellende) onzin.

beertje

Snuffelaar
30 apr 2023
20
4
Wat verwachten jullie nou???
Hoe heet deze site???
Je weet dat je niet de enige bent die er over heen gaat
Dus niet zeiken ,als je wat oploopt bah

Pastore69

Ervaringsdeskundige
17 apr 2018
763
642
Ja maar, Bailey187 zei toch dat ik safe zou zijn als ik maar genoeg groenten en fruit tot me neem?!?

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Interessant artikel van soaaids over testen op chlamydia en of je lijf het zelf ook kan oplossen: click

marcodw1980

Toogplakker
15 jan 2023
190
153
@Herne het was al bekend dat een bacterie zoals chlamydia zichzelf oplost. Echter kan dit wel tot blijvende schade leiden (zie ook je artikel)
Interessant is wel dat deze SOA lijkt te worden afgeschaald omdat bestrijding lastig is. Dus ja het kan best zijn dat op termijn er NIET op getest zal gaan worden standaard (bij geen klachten) omdat de klachten meevallen..

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
In de keel kan de test zelfs vals positief zijn omdat er alleen nog maar dode bacteriën zijn. Dan zadel je iemand zonder klachten op met antibiotica die vervelende bijwerkingen kan hebben en die ook nog eens de eigen weerstand kan verlagen.

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Al met al een hoop waarheden en ook een hoop onzin hier zeg.

In de basis:
Is het lichaam prima voorzien, om zichzelf te beschermen tegen ongewenste gasten (levensvormen) zoals bacteriële- en virale- infecties maar ook die van schimmels.

Het afweersysteem is in de regel redelijk toegerust om chlamydia zelf op te lossen ( met evt. blijvende schade).
Al weer veel minder vaak, maar toch ook wel voorgekomen, te genezen van de bekende druiper (Gonorroe).
Maar vrijwel nooit, maar toch ook heel af en toe, voor de sterken die syfilis overleefden (vaak wel met serieuze schade!) en als laatste:
in heel kleine aantallen mensen die niet bevattelijk bleken voor HIV- , of er zelfs van zijn genezen zonder reguliere behandeling.

Uitzonderingen:
In veel gevallen echter is het afweersysteem niet voldoende toegerust om de infectie te bestrijden, of te bestrijden zonder dat er schade achter blijft die we niet willen.

Voorbeeld:
Je loopt een chlamydia op. Je hebt slechts lichte klachten. Je lichaam maakt antistoffen aan en er is een ontstekingsreactie- die zich o.a. uit in de afscheiding uit je plasbuis.

Op termijn zal in de meeste gevallen een gezond lichaam de chlamydia volledig overwinnen. Echter kan er dan al schade (aan voornamelijk je teelballen zijn opgetreden bij mannen dus in dit voorbeeld) waardoor de kwaliteit van je sperma afneemt. Je kan als die kwaliteit al niet ideaal was bij genoeg schade, praktisch gezien onvruchtbaar worden.

• Lang verhaal kort: Ja, je kan zelf genezen van welke infectie dan ook.
  • Hoe groot is die kans? Volledig afhankelijk van welke infectie, welke eventuele mutatie / variant, je eigen gezondheid ( lees staat van je afweersysteem).

Echter:
  • Wil je zelf genezen zonder medicijnen of behandeling? Hier zijn de SOA's een uitzondering in de reguliere geneeskunde. Daar waar men steeds vaker op huisartsen-niveau besluit dat je niet zomaar een kuurtje voorgeschreven krijgt bij allerlei infectueuze aandoeningen, om eerst te zien of je lichaam zelf de infectie de baas kan, wordt bij SOA's precies andersom geredeneerd.
Dat laatste is omdat men niet wil dat je intussen een ander zal besmetten en er een mogelijk onomkeerbare schade aan je vruchtbaarheid op kan treden waar je je leven spijt van kan hebben. Of natuurlijk andere schade waar je je leven lang spijt van kan hebben.

Kortom, onterecht werd er gesteld door velen dat het niet kan.

Dat je in de meeste gevallen beter wel z.s.m. kan behandelen spreekt voor zich!

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Met het vorige - helder geschreven - stuk kan ik het in principe eens zijn. Blijft het heikele punt dat de basis-vraagstelling (# 1) tot problemen kan leiden.

Namelijk: wie is "je" in "kan je lichaam zelf een soa genezen" ?

Wordt er "de mens" in het algemeen bedoeld: ja, de mens kan door middel van zelf-geproduceerde afweer-krachten infecties genezen: de mens is in principe een organisme dat in voorkomende gevallen steeds poogt zichzelf te genezen.

Wordt er "u die als individu" bedoeld ("kan uw lichaam …") .. tja … dan blijft dat de vraag … en iets uitgebreider: "kan uw lichaam altijd … / kan uw lichaam bij deze specifieke besmetting …"

Verder: stèl even dat uw lichaam dat bij een bepaalde opgelopen infectie kan. Ter vergelijking: het organisme geneest zelf een botbreuk. Maar zonder hulpmiddelen (van spalken tot schroeven) geneest een en ander soms zó verkeerd dat men er blijvend last van zal hebben.

Het antwoord op de initiële vraag - als "de mens" wordt bedoeld - is "ja". Als het u persoonlijk betreft, dan is en blijft dat bij èlke aandoening opnieuw een groot vraagteken.

Ergo: waarom risico lopen ?

Door de reguliere geneeswijzen af te wijzen en/of allerlei vormen van kwakzalverij of "overtuigingen" te volgen - of zelfs door alles op zijn beloop te laten en te hopen dat dat beloop goed afloopt ?

En ten tweede (en zeker niet het minst belangrijk): waarom risico lopen anderen te besmetten ?

Biggie

Toogplakker
13 mrt 2017
68
6
Leuk troll topic, maar zonder dollen, ja het duurt wel even, maar meeste soa's genezen uit zichzelf. Zoals iemand al opmerkte kan er wel schade ontstaan, bijvoorbeeld onvruchtbaarheid.

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Na Hepatitis-B meestal wel hoor. Niet dat ik het iemand gun. Gelukkig is het één van de weinige soa's waar een vaccin tegen is.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
Een meisje belde mij met de mededeling dat ze een reu had.Een reu? welk ras dacht ik nog...
Een gonorreu zei ze.Ze zocht de mogelijke dader...Ik had nergens last van...O,dan zoek ik nog even verder...
Vroeg ernaar , een maand later .blijkt dat ze onbevlekt ontvangen heeft.

Vraag aan jullie experts is dan: zij wel en ik niet?Heeft ze hetopgelopen na ons contact en liegen de mogelijke daders of hebben die geen symptomen net als ik.?
En ja,geen symptomen geen druiper

Terug
Naar boven