Keel soa door beffen

Nielsdam

Toogplakker
24 jul 2020
45
20
Iemand hier op dit forum wel eens een keel/mond soa opgelopen van alleen het beffen van een vrouw ?
Ik lees op dit forum daar niks van terug.

Ik zelf niet trouwens

Johan65

Ervaringsdeskundige
1 jun 2018
421
349
Vraag maar eens aan Michael Douglas (acteur)...die heeft destijds keelkanker gekregen door het beffen en alzo besmet te geraken met het HPV (humaan papilloma virus).

jonathan_sb2

Ervaringsdeskundige
19 jun 2022
286
250
Inderdaad, tijdens orale seks kan een persoon, man of vrouw, met chlamydia de bacterie overdragen op het keelslijmvlies van zijn partner, man of vrouw.

https://www.soapoli-online.nl/blog/chlamydia-in-de-keel-soa-door-pijpen-of-beffen

AI-overzicht:
Chlamydia in de keel geeft meestal geen klachten, maar kan bij symptomen leiden tot milde keelpijn, pijn bij het slikken en opgezette lymfeklieren in de hals. De infectie ontstaat door onbeschermde orale seks en is vaak pijnloos. Testen is de enige manier om zekerheid te krijgen, wat kan vanaf 2 weken na risicovol contact.

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Even een paar van die extreem hete pepertjes eten, knappe bacterie die dat overleeft :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Dit is als grap bedoeld, wetenschappelijk onderbouwde discussie is dus niet nodig;)

Oral69

Ervaringsdeskundige
16 jul 2020
572
298
Begin vorig jaar hier geweest. Flink gebeft. De volgende ochtend een enorm zere keel, duurde een dag of 2-3 voordat het beter werd maar 3 weken later afscheiding uit de penis, huisarts bezocht en bleek chlamydia.

Een inmiddels gestopte dame die ik vroeger vaak zag vertelde ik een keer dat ik keelpijn had. Haar eerste reactie was: heb je een kut met een soa gebeft? Dus dat was waar ik gelijk aan dacht toen ik de volgende ochtend keelpijn had.

Dus misschien heb ik het begin vorig ook wel in de keel heb gehad. Omdat ik via de huisarts een kuur kreeg is de chlamydia downstairs weer verdwenen en dan evt in de keel ook want zelfde infectie natuurlijk.

schompes

Toogplakker
1 mei 2023
206
168
En ik die dacht dat "effe beffe" (liefst minimum een kwartiertje) alleen maar lekker kan zijn....

fockflodder

Snuffelaar
18 mrt 2026
5
5
Even een paar van die extreem hete pepertjes eten, knappe bacterie die dat overleeft :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Dit is als grap bedoeld, wetenschappelijk onderbouwde discussie is dus niet nodig;)
Doet me denken aan dat advies van Trump om bleekwater te drinken om te genezen van Covid. Helaas was dat niet als grap bedoeld.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
Doet me denken aan dat advies van Trump om bleekwater te drinken om te genezen van Covid. Helaas was dat niet als grap bedoeld.
Dat ging waarschijnlijk om Chloordioxide (CDS). Dit bevat geen chloor/bleekwater en is niet giftig. Het wordt al decennia gebruikt als water ontsmettingsmiddel. Ook donorbloed wordt ermee ontsmet las ik tegen virussen zoals HIV.

Goldenshower

Toogplakker
13 nov 2023
78
34
Het middel heet Cloroquine en werd oa succesvol ingezet bij covid. Allen werdt dit niet getolereerd door de overheid en moest zelfs een Franse arts mee met de Gendarmskes..
Ik heb de tabletten ervan uit China. Voor het geval dat.

flapdrol

Toogplakker
13 feb 2023
154
180
Zo heet het bijna. Je hebt Chloroquine en Hydroxychloroquine, beiden middelen tegen malaria en sommige anti-immuunziekten. Geen van de twee bleek effectief ter voorkoming of genezing van COVID, al zijn er altijd mensen die, "wakker" en misleid door desinformatie en complottheorieën, geheel tegen de brede wetenschappelijke consensus in blijven geloven dat het wel zo was. Leuk voor je dat je die tabletten uit China hebt, misschien komen ze nog eens van pas als je malaria krijgt, maar tegen COVID heb je er geen flikker aan.

Laatst bewerkt:

Frysker99

Toogplakker
6 dec 2025
28
16
Weer wat anders, maar vorig jaar zomer met iemand sex gehad zonder condoom, niet gebeft, maar wel getongzoend. Paar weken later kreeg ik allemaal pijnlijke plekken op m'n tong en zo nu en dan zweertjes in de mond.

Naar de huisarts geweest en op van alles en nog wat getest, maar het is uiteindelijk niet bekend wat het was omdat het vanzelf is over gegaan gelukkig. Wel een paar maand last van gehad.

Bij stress en vermoeidheid komt het in lichte mate terug. Ik vermoed zelf een of andere schimmel of iets in die trant.

Ik had trouwens toen ook jeuk op de eikel, ook vanzelf overgegaan.

Benny de Beuker

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
364
452
pijnlijke plekken op m'n tong en zo nu en dan zweertjes in de mond
Ook getest op Herpes? Wordt nogal eens niet op getest omdat het toch niet te genezen zou zijn en velen het zouden hebben.

Vlamt vaak op bij verlaagde weerstand door o.a. stress en is vaak de eerste keer het heftigst. Zoek er maar eens op op het wereldwijde net ...

Frysker99

Toogplakker
6 dec 2025
28
16
Als het goed is wel. Ik heb heel veel foto's bekeken en het lijkt ook niet op Herpes (op misschien 1 of 2 foto's na) en het is gelukkig binnen de mond gebleven.

Hier wat foto's, misschien dat iemand het hier weet:
IMG_20250831_152945_385.jpg
IMG_20250823_131235_521.jpg
IMG_20250904_123305_732.jpg

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Logisch dat je je er druk over maakt, maar ik zou het niet tezeer koppelen aan het sexcontact. Er zijn volgens mij, - maar ik ben geen arts- ook legio mogelijkheden om mondinfecties te krijgen zonder dat het van die keer beffen is. Dat geldt ook voor jeuk aan de eikel. Bijvoorbeeld candida is gewoon bij vrijwel iedereen al aanwezig en vlamt soms op. Ook als het herpes is weet je niet of het van dit contact is, kan ook al langer zijn.
Als het vaker terugkomt zou je een algemeen bloedonderzoek kunnen vragen om na te gaan of daar een aanleiding voor een verlaagde weerstand in te vinden is. Maar veel beter is het van je afzetten en denken: als er echt iets relevants is komt het wel vanzelf naar boven. Laat je in elk geval het plezier in beffen en sexcontact niet afnemen.

Maar ik begrijp het wel hoor, zelf ook menig keer iets gehad of gevoeld - zoals iedereen- en dan is de zorg al gauw dat het door de sex komt. Is er op een of andere manier ooit ingepompt. Zeker als het over is of je er geen last meer van hebt niet meer aan denken. Periodiek testen op soa's. Herpes doe je inderdaad niks aan, als je het eenmaal hebt beetje voorzichtig zijn als je een opvlamming hebt, om niet nog meer mensen te besmetten. Veel schimmels zijn middeltjes voor. Als je erg wild zonder condoom wilt rondgaan prep overwegen. Maar nogmaals jezelf niet gek maken.

Jim75

Snuffelaar
26 dec 2020
15
1
Als het goed is wel. Ik heb heel veel foto's bekeken en het lijkt ook niet op Herpes (op misschien 1 of 2 foto's na) en het is gelukkig binnen de mond gebleven.

Hier wat foto's, misschien dat iemand het hier weet:
Bekijk bijlage 26088
Bekijk bijlage 26089
Bekijk bijlage 26090
Ik ben geen arts echter: Ik vermoed dat die persoon een koortslip had. Dat is een variant van het herpes virus. Ziet er aan de binnenkant van je mond precies zo uit als op de foto. Bij een uitbraak even niet zoenen en beffen. Zonder uitbraak niet besmettelijk. Het is niet te genezen (veel mensen zijn besmet zonder dat ze het weten). Maar je kunt wel preventief l-lysine slikken om uitbraken te voorkomen.

Terug
Naar boven