Soa opgelopen

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Het komt ook voor dat je pas na langere tijd klachten krijgt van een soa. Ik heb zelf in het verleden een periode van enkele jaren gehad, waarin ik altijd een condoom gebruikte, op één uitzondering na. Pas na ongeveer een jaar kreeg ik een branderig gevoel en dat bleek chlamydia te zijn. In die lange periode tussen die condoomloze scharrel en de eerste klachten heb ik altijd condooms gebruikt....Op basis van die ervaring vraag ik me af hoe je er 100% zeker van kunt zijn dat je een soa opgelopen hebt van de laatste dame die je bezocht hebt, als je (zoals waarschijnlijk velen hier) regelmatig zonder condoom neukt. Waarschuwen op het forum is natuurlijk heel goed, maar vingertje wijzen naar een "schuldige" is soms wel discutabel....De dames waarmee je in de laatste maanden seks hebt gehad even waarschuwen is trouwens ook wel zo netjes en correct om te doen. Ze zullen er niet allemaal iets mee doen misschien, maar iedere dame die de waarschuwing wél serieus neemt en zich laat testen/behandelen is er toch weer eentje minder die een soa door kan geven😉

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
@ 69Lover,

Pracht verhaal.
Het is wel duidelijk dat veel dames zich laten neuken voor de duiten.
Een DVP die er goed uitziet en ons lekker verwent komt makkelijk aan een fors inkomen per dag.

Verstandige dames houden rekening met nu en dan 7-10 dagen rust vanwege een SOA.
Het is geen vol continu dienst al denken sommigen dat het wel zo is.

We zijn er allemaal verantwoordelijk voor dat een SOA niet blijft rond gieren. Het is ook onze gezondheid
die op het spel staat.

Mannen nemen even een pauze tot het sein weer op veilig staat. Dat verwachten we ook van de dames
al is het begrijpelijk dat de belangen groot zijn.

Bottom line: Wees eerlijk. Licht de dame in dat er mogelijk iets speelt. Geef de uitslag zodra die bekend is.
Elkaar verwijten maken heeft geen enkele zin. SOA's komen voor waar rubberloze contacten plaatsvinden.

riamok

Toogplakker
2 apr 2023
202
210
Nog maar eens:

Je hebt ook potentiële overdracht van SOA's als er een rubbertje gebruikt wordt. Minder, maar toch.

Dat maakt het alweer nog moeilijker een bron van een soa aan te wijzen.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
@ 69Lover,

Pracht verhaal.
Het is wel duidelijk dat veel dames zich laten neuken voor de duiten.
Een DVP die er goed uitziet en ons lekker verwent komt makkelijk aan een fors inkomen per dag.

Verstandige dames houden rekening met nu en dan 7-10 dagen rust vanwege een SOA.
Het is geen vol continu dienst al denken sommigen dat het wel zo is.

We zijn er allemaal verantwoordelijk voor dat een SOA niet blijft rond gieren. Het is ook onze gezondheid
die op het spel staat.

Mannen nemen even een pauze tot het sein weer op veilig staat. Dat verwachten we ook van de dames
al is het begrijpelijk dat de belangen groot zijn.

Bottom line: Wees eerlijk. Licht de dame in dat er mogelijk iets speelt. Geef de uitslag zodra die bekend is.
Elkaar verwijten maken heeft geen enkele zin. SOA's komen voor waar rubberloze contacten plaatsvinden.

Kan niemand op tegen zijn. Maar mijn punt is dus dat het niet nodig ook de dame daarbij met naam en toenaam te benoemen.. Zolang niet vast staat dat zij de bron is,
gewaarschuwd is, geen maatregelen genomen heeft en geen pauze gehouden heeft.
En hoe vaak staat dat allemaal vast?

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
als je 1 of 2 keer in de maand een dvp bezoekt zal je wel weten van wie je iets opgelopen hebt zeker?

Dat een dvp mogelijks inkomstenverlies heeft ? Tja dan is dat maar zo en trouwens we moeten nu ook niet doen alsof iedereen het nzc-forum bezoekt en dat leest.
En die dvp verdient op een dag meer euro's dan de meesten van ons per week.
Veel medelijden moet je niet hebben hoor.

Wxc

Ervaringsdeskundige
11 okt 2019
412
157
Dinsdag met doxycycline begonnen en zaterdag geneukt. Das ook nie slim zeker?

riamok

Toogplakker
2 apr 2023
202
210
als je 1 of 2 keer in de maand een dvp bezoekt zal je wel weten van wie je iets opgelopen hebt zeker?
Eh nee. Weleens aan je eigen vrouw/vriendin gedacht?

Of is iedereen hier zonder partner? En als er een partner is dat die niet buiten de deur neukt?

Beetje meer realisme graag.

doc

Toogplakker
12 feb 2025
137
126
Die medicijn man geeft het drankje niet aan iedereen.
Ik moest een stevige donatie doen om het dak van zijn hut te kunnen repareren.
Vervolgens beleefd vragen of hij voor mij een uitzondering wilde maken.
Bij de apotheek krijg ik meteen een herhaal recept, komt geen dokter aan te pas.
Welk middel krijg je en werkt dat voor alle soa's?

Benny de Beuker

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
363
451
Helemaal waar, dat er vast met enige regelmaat onterecht over een dame vermeld wordt, dat bij expliciet haar een SOA werd opgelopen.

Maar er zijn ook uitzonderingen natuurlijk. Klanten die 'vrijgezel zijn', een beperkt budget hebben en 1 of 2 keer per maand eens een dame bezoeken. In dat geval kan je redelijk 'de klok' erop gelijk zetten van wie die hun relatiegeschenk hebben gekregen.

Er zijn ook dames, waarvan inmiddels bekend werd gemaakt dat de klant haar niet 'beschuldigde', maar haar wel in wilde lichten dat hij een SOA onder de leden had -en haar bezocht had-. De dame vervolgens gewoon doorwerkte en beweerde getest te zijn -en zelfs haar test zou delen-. Dat laatste gebeurde natuurlijk niet en ze werkte letterlijk de dag na de melding al weer. Sneller dan dat welke uitslag test of welke behandeling dan ook veiligheid zou kunnen hebben bieden.

Het blijft een dilemma of je dat dan wel of niet moet melden. Er zijn gewoon dames die hier 'gepland' een aantal weken 'op en af' naartoe komen om flink te verdienen. Om dat daarna naar hun thuisland te brengen en er dan de voorkeur aan geven om zich pas daar te laten behandelen (of onderhands zelf de antibiotica te kopen op straat).

Nog te begrijpen ook soms.

riamok

Toogplakker
2 apr 2023
202
210
Je meldt alleen een SOA als je helemaal zeker bent van de bron. Anders veroorzaak je alleen onrust en woede.

Hoeveel van ons kunnen zeker zijn van wie je iets hebt opgelopen?

Inderdaad alleen iemand die maandenlang geen sexuele betrekkingen heeft met een partner of anderzins, voorafgaand zelf is gecontroleerd op soa's en daarna dus met 1 persoon een sexueel contact heeft gehad.

Hoeveel daarvan posten er op (juist) dit forum?

Ik denk niet 1.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Helemaal waar, dat er vast met enige regelmaat onterecht over een dame vermeld wordt, dat bij expliciet haar een SOA werd opgelopen.

Maar er zijn ook uitzonderingen natuurlijk. Klanten die 'vrijgezel zijn', een beperkt budget hebben en 1 of 2 keer per maand eens een dame bezoeken. In dat geval kan je redelijk 'de klok' erop gelijk zetten van wie die hun relatiegeschenk hebben gekregen.

Er zijn ook dames, waarvan inmiddels bekend werd gemaakt dat de klant haar niet 'beschuldigde', maar haar wel in wilde lichten dat hij een SOA onder de leden had -en haar bezocht had-. De dame vervolgens gewoon doorwerkte en beweerde getest te zijn -en zelfs haar test zou delen-. Dat laatste gebeurde natuurlijk niet en ze werkte letterlijk de dag na de melding al weer. Sneller dan dat welke uitslag test of welke behandeling dan ook veiligheid zou kunnen hebben bieden.
Het zal wel niet, en het is misschien gezocht, maar het hangt er ook vanaf hoe snel de hier schrijvende klant merkt dat hij iets heeft en het de dame meldt.
Theoretisch kan een dame vlak na de besmetting van deze klant a natuurlijk ook door klant b gewaarschuwd zijn en zich hebben laten testen of meteen een kuur hebben gekregen.
Ik geloof in elk geval niet dat een dame het gauw zal toegeven als er een soa bij haar is gevonden.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Je meldt alleen een SOA als je helemaal zeker bent van de bron. Anders veroorzaak je alleen onrust en woede.

Hoeveel van ons kunnen zeker zijn van wie je iets hebt opgelopen?

Inderdaad alleen iemand die maandenlang geen sexuele betrekkingen heeft met een partner of anderzins, voorafgaand zelf is gecontroleerd op soa's en daarna dus met 1 persoon een sexueel contact heeft gehad.

Hoeveel daarvan posten er op (juist) dit forum?

Ik denk niet 1.
Er is verschil tussen melden van een kans op een mogelijke SOA zolang de uitslag er nog niet is en het posten van een bijdrage hier waarin de naam van het mogelijke contact genoemd wordt.
Ik zou het mogelijke contact wel inlichten om haar zelf te laten beslissen of ze zich laat testen.
Bezoek je de dame vaker en heb je goed contact met haar dan is de kans op een SOA melden geen probleem.

Bij wisselende contacten kun je niet vast stellen wie de bron is van de SOA wanneer uit testen blijkt dat
er sprake is van een besmetting.

Foxy777

Toogplakker
4 okt 2021
247
60
Tja, en als ge 2x per maand naar bare gangbang gaat en daar gemiddeld 5 vrouwen neukt, kom je op 10 per maand, dan wordt wel best moeilijk

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Als er 10-14 dagen tussen zit heb je de incubatietijd plus de eerste symptomen al gehad.

Bij dit soort feestjes is er geen peil op te trekken. Vergeefse moeite.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Zoals jullie weten ben ik onlangs behandeld voor chlamydia. De klachten namen af, maar gingen noet weg. Moest van de huisarts eerst even afwachten.

Afgelopen vrijdag weer gebeld en hij gaf aan dat ie wilde hertesten. (Kon wellicht te vroeg zijn) Potje opgehaald bij de huisarts en mijn urine ingeleverd.

Gisteren de uitslag gekregen, heb ook gonorroe. Fijn fijn fijn! Gelukkig een milde variant. Dus zodadelijk een injectie bij de huisarts laten zetten.

Waarschijnlijk namen de klachten af omdat de antibiotica kuur van chlamydia ook in een hogere dosis van 2000mg voor gonorroe gegeven kan worden, al wordt dit niet aangeraden zei de huisarts ivm zware dosis en overgeven vaak dan gebeurt.

Kreeg nog wel een positief op chlamydia, maar dat is volgens de huisarts goed mogelijk, omdat er nog dode chlamydia bacterien aanwezig kunnen zijn en dus een grote kans dat dit een vals positief is.

Als de klachten na de injectie zijn verdwenen, dan mocht ik erzelf voor kiezen om nog over 6 weken te hertesten.

Lacan

Snuffelaar
15 dec 2024
22
30
Sterkte! Ik heb vorig jaar twee keer chlamydia gehad, beide keren opgelopen in Thailand. De eerste keer had ik hele vage klachten. De tweede keer helemaal geen klachten en kwam de uitslag compleet als een verrassing. Inmiddels bij mijn laatste keer testen was alles negatief. Wel gek trouwens dat de gonorroe eerder niet is opgemerkt.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Volgenw de huisarts was de test voor gonorroe destijds wellicht te vroeg om te detecteren.

Terug
Naar boven