Soa opgelopen

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Wat is er door je huisarts voorgeschreven, voor deze schimmelinfectie? Ik smeer mij nog regelmatig in met Miconazolnitraat, een hydrofiele antischimmel crème, dat ook hielp bij een ogenschijnlijke, eerdere opgelopen, schimmelinfectie, na advies huisarts.
Miconazolnitraat. Heeft iig geholpen. De huisarts gaf aan dat dit gekomen is door de antibiotica. Ik wist dat het kon gebeuren overigens. Maar heb vaker antibiotica gehad, maar daarna nooit een schimmelinfectie gehad. Eens moet de 1ste keer zijn😅

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Een meid die ik ken en zc neukt slikt iedere avond een capsule (geen idee wat) en smeert een zalfje in d'r poes.. dat zou de truc moeten doen begreep ik van haar 🙄
Goed bezig dan, op zeker moment is haar hele vagina flora kapot door dat spul.
Dan is ze verder van huis.
Maar er wordt wat aan gekloot als je dit alles zo leest, tot het mis gaat.

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Uiteraard helpt dit allemaal niks, maar weet zij veel.
Ik merk dat ze heel weinig kennis heeft van soa's.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Ja, leuk, na de sex gezellig een appeltje schillen samen met de dame. Of als opwarmertje eerst een banaantje als startpunt voor het beffen...

m1ichel

Toogplakker
5 aug 2016
137
76
Ik neem af en toe gewoon een antibiotica kuurtje.

Eens periodiek alles zuiveren, los van soa's.
En als je dan de verkeerde antibiotica slikt (wat je zelf afdoet als preventief.. en dus mogelijk niet weet of je wat hebt en of je dan het goede slikt) dan ben je lekker bezig met het kweken van antibiotica resistente bacteriën. Dat wordt heel gewaardeerd hier door je mede loop collega's..
Dat heet in mijn ogen dommer dan dom, want je zuivert helemaal niks.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Wanneer je zo met antibiotica omgaat kun je er zeker van zijn dat je resistentie bevordert.
Artsen en patiënten zullen je "dankbaar" zijn voor een nieuwe besmetting die niet meer bestreden kan worden.

Jones

Ervaringsdeskundige
30 okt 2021
489
353
Dit kan theoretisch wel. Een bacterie kan in jouw lichaam resistent worden en jij kan het dan weer aan anderen doorgeven. Die anderen die dan die resistente bacterien in hun lichaam hebben kunnen dan niet met dat antibiotica meer behandeld worden, als ze geluk hebben is er nog een zwaarder ander antibiotica beschikbaar maar als dat niet meer lukt is er een groot probleem.

Xpuitsna

Toogplakker
12 okt 2024
47
32
Om even wat uit de wereld te helpen.
Tijdens een laatste barebang met dame uit Rotterdam/sliedrecht ook een SOA opgelopen.

Maar niks wat niet met een prik of pil verholpen kan worden.

Meerdere mensen die daar geweest posten erover.

Op dit forum en ook op andere kanalen.

Bij 1 op 1 contact met deze dame gebeurt dit ook vaker.
Ik kom hier sinds de Barebang ook niet meer.

Maar nogmaals geen HIV.

Noem geen namen van de dame in kwestie.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Geen namen noemen lijkt sympathiek maar belemmert anderen niet ook met deze dame bare contact te hebben waarmee de SOA door gegeven wordt.
Niet alle dames nemen een SOA melding serieus. Dan worden meer wandelaars besmet.

Je eigen SOA meldt je wel waarom dan niet de dame noemen waar je dit cadeau gekregen hebt?

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Alsof 1 persoon veel invloed heeft op het resistent worden van anti-biotica. Boehoe!

De bekende klassieke bangmakerij weer.
Hoe denk je dat resistentie ontstaat?
Het komt niet van de tocht.

Resistentie wordt opgebouwd door het bestrijden van een besmetting met onvoldoende krachtige antibiotica of door het niet afmaken van een volledige kuur.
Dat gebeurt nadat de betreffende bacterie meerdere keren vergeefs is bestreden.
Iedere keer dat de bacteriën winnen van de antibiotica dragen bij aan het ontwikkelen van resistentie.
Uiteindelijk winnen de bacteriën. Dan is de resistentie een feit.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
@GertG: je hebt helemaal gelijk maar sommigen hier willen of kunnen het niet begrijpen.
Als je al de onzin hier leest over hoe sommigen denken over soa`s of antibiotica dan begrijp
ik wel dat het probleem steeds groter wordt.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Er zijn er ook die het wel begrijpen gelukkig. ;)

Toch is het belangrijk te blijven uitleggen hoe resistentie ontstaat.
Kort samengevat ondeskundig gebruik van antibiotica waardoor bacteriën weerbaar worden
leidt uiteindelijk tot resistentie.
Daarom is het van belang antibiotica alleen onder toezicht van een arts te gebruiken.

Wandelaars die in Thailand en dergelijke landen zelf gaan knutselen met antibiotica zijn één van
de oorzaken voor het ontstaan van resistentie.
Blijven uitleggen en waarschuwen voor de gevolgen is het enige wat we kunnen doen.

Nieuwe antibiotica die dringend noodzakelijk zijn worden niet ontwikkeld door de farmaceutische industrie.
De kosten zijn hoog. De fabrikanten verwachten niet dat ze de ontwikkelingskosten zullen terugverdienen.
Dat is de toekomst. Toenemende resistentie zonder dat er kans is op nieuwe middelen om infecties te bestrijden.

220mm

Ervaringsdeskundige
11 sep 2021
400
479
@deghuvo@ wat denk je dan te restten als je antibiotica neemt, ben daar wel benieuwd naar.

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
Zij hebben alles uit een boekje......en ook gewoon online. In geen geval maakt dit hen slimmer of beter dan elk ander persoon die een beetje kritisch kan nadenken en begrijpend kan lezen. en als je echt de ballen er van snapt vraag het aan Gemini of chatgpt die kunnen het dan eventueel in kindertaal voor je uitleggen. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Allerlei latente zooi kan je resetten waar je geen weet van hebt dat in jou huist. stafylokokken, streptokokken (bekende veroorzakers van TSS, vrouwen die tampon gebruiken tijdens bare of sponsjes kunnen dit oplopen en dan verspreiden naar jou).

Laatst bewerkt:

riamok

Toogplakker
2 apr 2023
202
210
Je ziet in zo'n draad maar weer dat het heilige ontzag voor "arts en pastoor" bij een bepaalde groep intact blijft.

De realiteit is dat zelfs de onbetaalde versie van chatgpt in deze betrouwbaarder is dan de gemiddelde huisarts.
Receptjes schrijven is een verdienmodel.

Terug
Naar boven