Helaas onlangs weer Chlamydia opgelopen, met een vervelende plasbuis ontsteking als gevolg. De bacterie wordt behandeld met een eenmalige(orale) inname van 2x500 mg azitromycine. Een antibioticum waar ik slecht tegen kan en waar ik minimaal een week heftige maag- en darmklachten van krijg. Het lastige is, dat bij de dames de bacterie vaak ongemerkt aanwezig is omdat er vaak geen klachten zijn. Ook wordt er volgens mij te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheid, om zich gratis te laten testen. Ook heb ik gemerkt dat veel(vooral oost europese) dames weinig of geen kennis van SOA's hebben.
De kans om besmet te worden met chlamydia bij onveilige seks, met een dame die drager is van de bacterie, is voor mannen blijkbaar rond de 30%(bij eenmalig contact). De dame die mij besmet heeft, heeft vooral klanten die speciaal komen voor nzc. Dus de kans is groot dat er nu heel wat mannen besmet zijn geraakt(in dit geval in Antwerpen en omgeving) en ook mannen krijgen lang niet altijd klachten. Dus laat je regelmatig testen!!!
Ik denk dat ik even rustig aan ga doen, want dit is het mij niet waard. Uiteindelijk zal het bloed ,wel weer gaan kruipen waar het niet gaan kan, maar toch....
De kans om besmet te worden met chlamydia bij onveilige seks, met een dame die drager is van de bacterie, is voor mannen blijkbaar rond de 30%(bij eenmalig contact). De dame die mij besmet heeft, heeft vooral klanten die speciaal komen voor nzc. Dus de kans is groot dat er nu heel wat mannen besmet zijn geraakt(in dit geval in Antwerpen en omgeving) en ook mannen krijgen lang niet altijd klachten. Dus laat je regelmatig testen!!!
Ik denk dat ik even rustig aan ga doen, want dit is het mij niet waard. Uiteindelijk zal het bloed ,wel weer gaan kruipen waar het niet gaan kan, maar toch....