Taboe over HIV of SOAs op dit forum

peeklak

Toogplakker
21 mrt 2022
199
29
Ben je zelf misschien ook een professor, een dokter of een onderzoeker of zo? Of gewoon een droeftoeter die op dit forum wat onzin komt neerpoten?

Misschien een idee voor de moderator om heel dit topic te wissen wegens gevaarlijke zever.

A

Anonymous

Guest
Als je het allemaal zo serieus neemt, dan stort je toch wat op het aidsfonds? Dan heb je pas constructief iets gedaan als je me geen echt weerwoord weet te geven, anders dan schelden. Dit is een forum waar men discussieert over iets, heb je inhoudelijk :idea: niets te melden, dan kun je beter :!: niets schrijven.

https://steun.aidsfonds.nl/oekraine-b

Baley187

Ervaringsdeskundige
23 jun 2021
455
222
To each their own, some people here actually care, most are just here to talk shit as if any STD is a joke

I believe and as a kid, raw was more taboo for me cause most chicks just want a child, so was limited, and when I met my ex who was from California and living in Las Vegas, it was on creampie alone, and continues that way, never like plastic and never will

Ironic as I think now when I came to Holland I came with loads of condoms and friends sent me cases and I never wore one, :lol: :lol: :lol: :lol:

Have a Blessed Weekend Everyone, God Bless

Baley :cool: :cool: :cool:

nobelprijs

Snuffelaar
7 jun 2015
6
1
Ik zou denken als iedereen die denkt iets te hebben opgelopen een nzc pauze inlast tot alles weer ok is dat er zo al heel veel problemen zijn opgelost. Ik heb ooit een blaas ontsteking gehad en had een vaste dvp waar ik wekelijks zonder mocht. Ben haar toen wel gaan bezoeken maar zegde geen sex te willen en ze heeft me toen enkel een massage gegeven en heb met haar gedanst en gepraat. 2 weken later alles ok en ze snakte terug naar mij.

Voormalig lid 7085

Toogplakker
26 okt 2017
176
20
Ja de kans is zeer klein om als hetero dit op te lopen zelfs bij bezoek aan de dames van plezier. Ik maak me wel zorgen om al die bi mannen die hun sterretje laten volpompen en ts volpompen en vervolgens een gewone dame weer liggen te neuken zc.

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Kan een korte antwoord geven:
" Wrong place, wrong time in a wrong hole"; dat geld voor iedereen.
Waarom taboe terwijl dit de risico van onze hobby is?
Baley gaf al aan er wordt veel poep gepraat over dit onderwerp > heb ik dus schijt aan!!!

Ieder die veel onbeschermde wisselende sekscontacten heeft, valt in een hoge risico groep, aldus de ggd. Prep beschermt je enkel tegen HIV en met regelmatig testen (4x per jaar) krijg je sneller een behandeling.

Voor wandelbroeders met een relatie snap ik de huivering. En ieder is voor mij vrij in zijn mening daar over. Om de taboe hier te doorbreken lees eerst eens hoe andere het ervaren en praat hierover geen poep en respecteer een ander.

Cumgiver

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Om dan ook maar kort mijn plasje 🐈 erover te doen:

Er zijn natuurlijk altijd ook nog statistieken.

Cijfers, die met metingen , tellingen en studies tot stand kwamen. Waarmee je kan gaan rekenen en waarmee je bepaalde kansen kunt berekenen.

Nu heb je natuurlijk altijd mensen - die cijfers en de statistieken willen ontkennen, bagatelliseren 😊 en weet ik wat meer.

Mensen die in een Zuid-Afrikaans Ghetto, 3 weken lang DVP's zonder condoom gaan neuken. Bij die derde DVP maar snel stopten met beffen en over gingen tot neuken, omdat de geur echt niet te doen was daar beneden en de 'donkere brokjes' uit de flamoes rolden en de groene schuimkraag erop stond. 'Ons Nederlanders ben zuunig', dus wel neuken. Anders heb je ook je geld weggegooid.
Daar precies bovendien, waar dan door studies, metingen en tellingen - duidelijk is geworden dat 38% van de DVP's die onbeschermde seks heeft daar, besmet is met HIV-.

Mensen die vervolgens dan hier gaan vertellen 'dat je door een meisje die je in Nederland in de kroeg oppikt en neukt zonder condoom, ook risico loopt op HIV'.

Dat klopt natuurlijk als een bus, helemaal waar! Zei het -dat de kans een fractie is, t.o.v. 3 weken DVP's zonder condoom neuken in het eerder benoemde Ghetto-. Maar ze hebben een beetje gelijk. Ook bij dat Nederlandse meisje opgepikt in de kroeg, loop je een kans om besmet te raken met HIV of Syfilis , net zo als om de oudejaarsloterij te winnen komende keer!

Uit statistieken blijkt (en dus zeker niet discriminatief bedoeld!), dat zowel HIV als Syfilis de laatste decennia (in Nederland), serieus meer voorkwam bij 'mannen die seks hebben met mannen' dan onder andere populaties. Dat gold dan weer niet zo sterk voor Gonorroe en chlamydia bijvoorbeeld.

Dat iemand daar een opmerking over maakt, is dan dus ook niet perse raar, maar eigenlijk wel heel logisch. Toch? 💁‍♂️

Maar je hebt gelijk. Je kan morgen ook omvallen als je op de fiets 🚴‍♂️stapt en daarbij met je hoofd op de stoeprand vallen en het leven laten 🚑

Laatst bewerkt:

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Momenteel onder studenten een enorme toename van gonorroe en chlamydia.
Dus als je geluk hebt en een leuke jonge studente bare mag neuken, dan kan dit je
overkomen, gelukkig nog steeds goed te behandelen.
En anders bananen en noten eten! :):ROFLMAO:

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
maar ed,je kunt gewoon doorgaan met beffen van hiv pos en neg meisjes hoor..
We weten tnu toch wel dat deze testen pos testen op alles,zelfs een zere teen.
Het is nu ook wel bekend dat hiv niets met aids te maken heeft.
Zou zeggen ,doe nog een dutje

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159

Ik heb hier een artikel - er zijn er velen te vinden als je maar zoekt - waarin men aantoont dat Hiv tot aids lijdt.

ARTIKEL

Inleiding

In 1985 werd in West-Afrika een tweede type humaan immunodeficiëntievirus geïsoleerd, dat HIV-2 werd genoemd.12 HIV-2 blijkt aanzienlijk van HIV-1 te verschillen, maar toont wat betreft antigene eigenschappen en structuur sterke overeenkomsten met het 'simian immunodeficiency virus' (SIV), dat een op AIDS gelijkend ziektebeeld veroorzaakt bij makaken in gevangenschap.3 Ook de geografische verspreiding van HIV-2 verschilt van die van HIV- 1: HIV-2 wordt aangetroffen in diverse Westafrikaanse landen, met name in Ivoorkust, Guinee-Bissau, Senegal, Burkina Faso en op de Kaapverdische Eilanden, en slechts zelden in westerse landen. Sporadisch zijn gevallen waargenomen in Brazilië, in de Verenigde Staten en in een aantal Europese landen waaronder West-Duitsland, Portugal en Frankrijk.4-7 Een serologisch onderzoek onder bloeddonors en bekende risicogroepen voor HIV-1-infectie in Nederland toonde slechts een zeer geringe prevalentie van HIV-2 aan.8
Wij doen in dit artikel verslag van de ziektegeschiedenissen van 4 patiënten met een HIV-2-infectie die onlangs in Rotterdam werden behandeld.

Ziektegeschiedenissen

Patiënt A, een 36-jarige Kaapverdische zeeman op de grote vaart, met blanco voorgeschiedenis, meldde zich in april 1989 in een ziekenhuis elders in Rotterdam wegens pijnloze lymfklierzwellingen in de hals zonder verdere klachten. Pathologisch-anatomisch onderzoek van een verwijderde lymfklier liet het beeld zien van een Kaposi-sarcoom. Bij navragen bleek patiënt afgezien van veelvuldige reizen sinds 1973 in Rotterdam te wonen. Hij ontkende homoseksuele contacten. Lichamelijk onderzoek leverde behoudens enkele palpabele lymfklieren in de hals en de oksels (kleiner dan 1 cm) geen afwijkingen op. Het immunologische onderzoek toonde een normale cellulaire immuniteit aan (aantal CD4-positieve cellen was 0,79 x 109l). Het serologische onderzoek op HIV-1 en HIV-2 met de ELISA-techniek (Abbott) bleek positief te zijn. Een uitsluitend HIV-1-gevoelige ELISA van dezelfde fabrikant gaf een aanmerkelijk zwakkere reactie. De bevestigingstest, een voor HIV-1 specifieke western blot (DuPont IgG HIV-1), gaf een moeilijk te interpreteren resultaat, omdat slechts antistoffen tegen de antigenen p24, p31 en gp120160 aanwezig waren, met een zeer geringe intensiteit. Hoewel dit patroon bij gangbare criteria in principe een infectie met HIV-1 zou kunnen aantonen, werd in verband met de zwakke intensiteit deze conclusie dubieus geacht.9
Patiënte B is een Portugese vrouw die de afgelopen 8 jaar met patiënt A bleek te hebben samengewoond en die in een ziekenhuis elders in Rotterdam overleed. De ziektegeschiedenis van deze patiënt werd onlangs in dit tijdschrift beschreven.10 Van deze patiënte werd ook een serum onderzocht: de reactie in de HIV-1HIV-2-ELISA bleek positief te zijn, in de HIV-1-ELISA negatief. De western blot leverde geen positief resultaat op, omdat slechts antistoffen tegen het p24-eiwit van HIV-1 aantoonbaar waren.
Patiënt C, een 23-jarige biseksuele man, werd in mei 1989 naar ons ziekenhuis overgeplaatst wegens persisterende hoge koorts bij Pneumocystis carinii-pneunomie en diarree. Reeds langer bestonden ernstige algemene malaise, vermagering en candidiasis van de mondholte. Patiënt was gehuwd, maar had al verscheidende jaren ook homoseksuele contacten. Bloedtransfusies had hij niet ontvangen. Behandeling met co-trimoxazol leidde tot een kortdurende verbetering van zijn toestand. Inmiddels werd echter een gedissemineerde Mycobacterium avium-infectie vastgesteld met pancytopenie, waarna patiënt in een cachectische toestand in oktober 1989 overleed. De reactie in de HIV-1HIV-2-ELISA was positief; dit kon echter met de western blot-techniek moeilijk bevestigd worden: er bleken banden zichtbaar te zijn die wezen op antistoffen tegen de HIV-1-antigenen p31, gp41, p66 en gp120160, maar ze waren alle zwak tot zeer zwak, met uitzondering van de band die de aanwezigheid van antistoffen tegen gp160 aangaf. Op grond van deze geringe intensiteit werd ook dit patroon toch niet als positief beoordeeld.
Patiënt D, een 54-jarige Rotterdamse vrouw die altijd in Nederland had gewoond, werd opgenomen wegens 8 weken bestaande toenemende kortademigheid, hoesten zonder noemenswaardige sputumproduktie, 10 kg gewichtsverlies en sinds 1 week koorts. Een door de huisarts voorgeschreven doxycyclinekuur had geen effect gehad. Bij lichamelijk onderzoek werd een kortademige vrouw gezien met bij auscultatie over de longen beiderzijds basaal grove ronchi. De thoraxfoto die 6 weken tevoren nog slechts een infiltraat linksonder toonde, liet nu beiderzijds perihilaire en basaal versterkte interstitiële tekening zien. Het vermoeden rees dat de vrouw P. carinii-pneumonie had. Dit werd door middel van broncho-alveolaire lavage bevestigd. Patiënte werd met succes behandeld met hoge doses cotrimoxazol. Bij navraag bleek dat patiënte de laatste 10 jaar 2 keer een langdurige relatie heeft onderhouden met partners van Kaapverdische afkomst. De cellulaire immuniteit bleek sterk verlaagd te zijn (aantal CD4-positieve cellen was 0,01 X 109l) en de reactie in de HIV-1HIV-2-ELISA was positief. De western blot toonde slechts 1 zwakke band aan, die wees op antistoffen tegen het HIV-1-eiwit p31; dus geen positieve uitslag.

Resultaten

Bij de vier beschreven patiënten werd, mede gezien hun in principe voor AIDS diagnostische ziektebeelden, aanvullend onderzoek verricht om een infectie met HIV-2 aan te tonen. Dit bestond uit het vergelijken van de antistofherkenningspatronen in een HIV-1- en een HIV-2-western blot. De sera van patiënten A, B en C waren in de HIV-2-western blot positief, evenals in de discriminatietest Pepti-LAV 1-2, een immunoblottechniek gebaseerd op synthetische peptiden die sequenties van het gp41-eiwit bevatten. De reactiepatronen zijn afgebeeld in figuur 1. Het serum van patiënt D bleek in de HIV-2SIV-western blot positief te zijn voor infectie door HIV-2 (figuur 2), en in een discriminatieve ELISA gebaseerd op synthetische peptiden (Pharmacia) negatief te zijn voor HIV-1 en positief voor HIV-2.

Beschouwing

Waarschijnlijk kan HIV-2 op dezelfde manier overgebracht worden als HIV-1, via seksueel contact, via besmette bloedprodukten en rondom de geboorte. Aan de pathogeniteit van HIV-2 werd aanvankelijk getwijfeld, maar het is inmiddels zeker dat een infectie met dit virus tot AIDS kan leiden. Ook de beschreven patiënten, die in de loop van dit jaar in Rotterdam onder behandeling kwamen, hadden dit gevorderde ziektebeeld bij een aangetoonde infectie door HIV-2. Voor zover bekend zijn dit in ons land de eerste patiënten bij wie dit werd vastgesteld. Opvallend is dat bij 3 van de 4 patiënten (patiënten A, B en D) duidelijk verband te leggen is met de bekende prevalentie van HIV-2 op de Kaapverdische Eilanden.11 In Rotterdam wonen ongeveer 12.000 mensen die afkomstig zijn uit dit gebied, veelal zeelieden en arbeiders met hun gezinnen. De overdracht van het virus geschiedt in deze populatie waarschijnlijk zoals in Afrika gebruikelijk is, via heteroseksueel contact. Deze wijze van overdracht lijkt aannemelijk voor de 3 patiënten; patiënt D heeft de infectie zelfs met zekerheid in Nederland verworven. Het lijkt daarom belangrijk om immigranten uit de Kaapverdische Eilanden en hun seksuele contacten te beschouwen als een groep waarin een HIV-2-infectie kan voorkomen. Dit gegeven zou ook betrokken kunnen worden in op deze groep te richten voorlichting. De infectie bij patiënt C geeft echter aan dat ook in reeds bekende risicogroepen, althans in Rotterdam, HIV-2-infecties kunnen voorkomen.
Tenslotte maken de ziektegeschiedenissen van onze patiënten duidelijk dat diagnostische problemen kunnen ontstaan indien uitsluitend HIV-1-specifieke confirmatietests gebruikt worden. Dit kan leiden tot tijdverlies bij het stellen van de diagnose en zelfs tot onjuiste conclusies. De reactiepatronen van HIV-2-positieve sera in een HIV-1-western blot zijn variabel en vallen meestal op door een zwakke intensiteit of een incompleet bandenpatroon, hetgeen wordt beschreven als dubieus of onbeslist.6 Het onderkennen van een HIV-2-infectie is echter van belang, niet alleeen wegens mogelijke verschillen in pathogeniteit, maar ook wegens wezenlijk andere epidemiologie. Specifiek op HIV-2 gerichte bevestigingstests zijn dus ook in Nederland noodzakelijk.

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Het is nu ook wel bekend dat hiv niets met aids te maken heeft.
Dank je wel @janus voor deze wijze les (y)

Ik dacht altijd dat AIDS ☠️ voortkwam uit een onbehandelde 💊 HIV-infectie.

Maar zo leer je nog eens iets op het forum hier zeg!:ROFLMAO:

Misschien, nu jij toch zoveel weet, kan je mij vertellen waar AIDS dan wel van komt?🏁
Dan kan ik het proberen te voorkomen ⛔ zeg maar ..........

Laatst bewerkt:

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
ach edje,laat de A weg en wat heb je dan? juist,immuno deficientie.
zoek maar op in een woordenboek.
Ontstaat niet door verkeerde poesjes likken maar door ongezonde levensstijl.
ja joh,echt waar

Mooi artikel ,Cerrano,
Veel mooie en onbegrijpelijke woorden voor een leek als ik.Een soort van verbale diarree,zeg maar.
Wordt gebruikt om eigen onwetendheid te maskeren en de leek/patient de mond te snoeren.

Bema*

Toogplakker
5 okt 2023
211
226
Wat een uitleg over iets eenvoudigs. Van neuken zonder condoom kan je een hele reeks soa's oplopen, waaronder ook aids. Ik dacht dat iedereen dat al wist in 2023. Als je dat risico niet wil lopen, doe je het mét condoom. Dat kost 26 eurocent online. :LOL:

Terug
Naar boven